Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En dejlig morgen ;-)
Fra : emjeppesen

Dato : 09-05-11 22:14

I søndags, gik jeg min normale morgentur - uden kamera, og blev
overrasket over at se 9 rævehvalpe lege uden for 2 rævehuler, som jeg
mente stod tomme på 4. år. Det gjorde de åbentbart ikke mere.
Hulerne ligger alt for tæt på en kondi- og hundeluftesti, så ungerne
strøg hurtigt ind i hullerne, da 2 hundeluftere med tre hunde og jeg
nærmede mig.
Naiv og alt for optimistisk gik jeg de 20 minutter hjem efter mit
digi. Det gav da et par billeder af de små søde vattotter.
I går morges stod jeg så tidligt op og håbede på at ungerne var ude at
lege igen. Det var de nu ikke, men det gav da et par billeder
alligevel.
http://lamaguf.dk/dyr/target35.html
http://lamaguf.dk/dyr/target36.html
http://lamaguf.dk/dyr/target37.html
http://lamaguf.dk/dyr/target38.html

Hilsen emj

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 09-05-11 23:00

Den 09-05-2011 23:13, emjeppesen skrev:
> [...]
> I går morges stod jeg så tidligt op og håbede på at ungerne var ude at
> lege igen. Det var de nu ikke, men det gav da et par billeder

Hej

Man føler sig virkelig heldig når det lykkes at fange nogle vilde dyr
med kameraet. Her er mine ræveunger fra sidst i juni måned sidste år:

<http://kkjens.dk/foto/20100620-Vestskoven_40D/100620_21424300_2417_dxo.htm>

<http://kkjens.dk/foto/20100621-Vestskoven_Fox_40D/100621_21024300_2745_dxo.htm>

<http://kkjens.dk/foto/20100623-Vestskoven_Fox_40D/100623_21044169_2809_dxo.htm>

Efter lidt tid gad de knap nok løfte hovedet og se hvad der foregik,
hvis bare man bevæger sig stille og roligt. Selv flashen på kameraet
generede ikke da den lige var blevet checket af. Men det var også lune
midsommeraftener hvor de lå og sugede den sidste varme fra solen

Vh Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 10-05-11 01:05

Kurt Kjær Jensen skrev:

>Hej
>
>Man føler sig virkelig heldig når det lykkes at fange nogle vilde dyr

Jeg følte mig hel høj, resten af søndagen)

>med kameraet. Her er mine ræveunger fra sidst i juni måned sidste år:

De er vist lidt ældre end mine, tror jeg.

>Efter lidt tid gad de knap nok løfte hovedet og se hvad der foregik,
>hvis bare man bevæger sig stille og roligt.

Det kan jo være at mine rævehvalpe lærer at folk på stien er fredelige
væsner. Jeg vil i alle tilfælde følge med i deres opvækst. 9 hvalpe er
en stor flok og nogle af dem er mere nysgerrige og modige end andre.

>Selv flashen på kameraet
>generede ikke da den lige var blevet checket af. Men det var også lune
>midsommeraftener hvor de lå og sugede den sidste varme fra solen

Jeg håber at jeg får chancen igen senere.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 11-05-11 12:23

Hej Else

> Det kan jo være at mine rævehvalpe lærer at folk på stien er fredelige
> væsner. Jeg vil i alle tilfælde følge med i deres opvækst. 9 hvalpe er
> en stor flok og nogle af dem er mere nysgerrige og modige end andre.

Tillykke med sådan at få dem i avisen :)

http://hsfo.dk/?artikel=26689&img=177526

Max

Fra : emjeppesen

Dato : 11-05-11 13:30

Max skrev:

>Tillykke med sådan at få dem i avisen :)
>
>http://hsfo.dk/?artikel=26689&img=177526

Tak skal du have. Jeg plejer ikke at sende billeder ind, men lidt
lokalt er der vel altid interesse for.

Der er kommet et par nye rævebilleder til fra i aftes. De 2 sidste på
http://lamaguf.dk/dyr/index.html

Hilsen emj

Fra : Grethe Hoff

Dato : 11-05-11 17:34

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse
> [...]
> I går morges stod jeg så tidligt op og håbede på at ungerne var ude at
> lege igen. Det var de nu ikke, men det gav da et par billeder

Herligt!
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Preben

Dato : 11-05-11 17:51

Den 09.05.2011 kl. 23:13 skrev emjeppesen <emj>:

> [...]
> I går morges stod jeg så tidligt op og håbede på at ungerne var ude at
> lege igen. Det var de nu ikke, men det gav da et par billeder

Ja, de er rigtig søde. Lad os håbe, de vokser op og bliver store og
stærke, ikke sandt

http://www.bt.dk/danmark/dansk-raev-aeder-37-sjaeldne-storkeunger

--
mvh/Preben

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 11-05-11 18:25

Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Ja, de er rigtig søde. Lad os håbe, de vokser op og bliver store og
>stærke, ikke sandt
>
>http://www.bt.dk/danmark/dansk-raev-aeder-37-sjaeldne-storkeunger

Herligt indlæg. Hvis det var mig der havde opdaget rævegraven, så havde jeg nok
skudt med andet end kameraet. Her har vi meget uheldige erfaringer med ræve og
kunne aldrig finde på at forherlige dem og kalde dem søde.

Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com
(Danmarks kedeligste hjemmeside)

Fra : emjeppesen

Dato : 11-05-11 19:00

Ole Braad-Sørensen skrev:

>Her har vi meget uheldige erfaringer med ræve og
>kunne aldrig finde på at forherlige dem og kalde dem søde.

De er sgu da søde at se på, og storke kan vi sagtens undvære )

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-05-11 22:54

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen
> De er sgu da søde at se på,
> Hilsen emj

Ja de er nuttede og Ok billeder - men de burde nok have været over i
billedsnak gruppen

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 11-05-11 23:09

Jan Vestergaard skrev:

>Ja de er nuttede og Ok billeder - men de burde nok have været over i
>billedsnak gruppen

Ja, men nu er det vist ikke meget mere at snakke om desangående

Hilsen emj

Fra : Preben

Dato : 11-05-11 20:13

Den 11.05.2011 kl. 19:59 skrev emjeppesen <emj>:

> De er sgu da søde at se på, og storke kan vi sagtens undvære )

Ja for pokker, især skestorke, som det jo vrimler med overalt, så de er
ved at være en plage.

--
mvh/Preben