Online shop søges
Fra : Steen F.

Dato : 08-05-11 19:14

Hvor på nettet køber man billigst batteri, olie og dæk til en scooter
30? Varerne må gerne have en vis kvalitet.
Eller kan man lige så godt gå ind til Harald Nyborg eller Thansen efter
disse ting i stedet for?

Det drejer sig om 12V 4Ah batteri, SAE 10W-40 API-LS 0,75l motorolie,
SAE 80W-90 0,12l gearolie og 3.5-10 eller 3.0-10 bagdæk.

Mvh
Steen F.

Fra : scootergrisen

Dato : 09-05-11 08:04

> [...]
>
> Det drejer sig om 12V 4Ah batteri, SAE 10W-40 API-LS 0,75l motorolie,
> SAE 80W-90 0,12l gearolie og 3.5-10 eller 3.0-10 bagdæk.

Jeg tror først du skal gøre om med dig selv hvor din du balancere for
pris og kvalitet ligger.
For du får ikke god kvalitet hvis det bare skal være billigt.

Men du lyder som en typisk T Hansen kunde så det ville da være oplagt
at besøge deres hjemmeside.
Fordelen ved T Hansen er at de har mange billeder af deres vare.

De ting du vil købe er ret almindelige så de kan sikkert fås mange
steder men det er ikke alle steder at de har billede af det på nettet
og at man kan bestille på nettet.

Man prøv og kig på disse sider :
http://www.thansen.dk/
http://www.scooter-shoppen.dk/
http://www.scooterparts.dk/

Se eventuelt flere links her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/links.php#forhandlere
Men altså T Hansen ville da være oplagt.

Fra : Steen F.

Dato : 09-05-11 21:38

Den 09-05-2011 16:04, scootergrisen skrev:
> Jeg tror først du skal gøre om med dig selv hvor din du balancere for
> pris og kvalitet ligger.
> For du får ikke god kvalitet hvis det bare skal være billigt.

Lyder rigtigt, men jeg vil have det dårligt med at betale 100 kr. for et
elendigt batteri hvis der nu sad en herinde som vidste hvor man kan få
et ordenligt batteri til fx 125 kr.

> Men du lyder som en typisk T Hansen kunde så det ville da være oplagt
> at besøge deres hjemmeside.
> Fordelen ved T Hansen er at de har mange billeder af deres vare.

Knallerten er billig og grim, så der skal ikke ofres en masse unødigt.
Men direkte bras gider jeg ikke købe. Så kunne jeg ligeså godt smide
pengene i havnen.

> [...]
>
> Se eventuelt flere links her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/links.php#forhandlere
> Men altså T Hansen ville da være oplagt.

Tak, men lad mig omformulere: Hvad mærke er et ordenligt scooterbatteri?
Og hvad med dækmærker? Jeg har hørt om kineserdæk af nylon der ikke var
helt runde! Sådan noget kalder jeg ikke kvalitet.
Og nu vi er ved det, så kunne det være interessant at vide hvad mærke af
olie I andre hælder på jeres knallert-30 eller 45?

Mvh
Steen F.

Fra : scootergrisen

Dato : 10-05-11 07:43

> [...]
> Og nu vi er ved det, så kunne det være interessant at vide hvad mærke af
> olie I andre hælder på jeres knallert-30 eller 45?

Jeg tror bare ikke du kan få den kvalitet du ønsker når du vil have
det meget billigt.

Men altså hvis du køber hos T Hansen for eksempel bare ikke de aller
billigste ting så tror jeg du får nogenlunde det du søger.
Men du kan jo ikke engang se mærket på dækket. Det kaldes bare for et
dæk.
Men at der står NYLON det betyder bare at der er nogen tråde i dækket
som er lavet af nylon og man kan sagtens købe et godt dæk hvor der
også står nylon.

Jeg har brugt forskellige mærker olie i min scooter for at se om der
var nogen forskel.
Jeg kan ikke se nogen forskel rigtig og hvis du spørger mig er mærket
ligegyldigt du skal kigge efter SAE og API tallene/bogstaverne og
sådan for at få den rigtige viskositet og kvalitet.
Personligt har jeg været glad for en 1 liters dunk castrol GPS... ikke
fordi det er castrol men fordi den har en indbygget smal tragt som
passer lige ned i hullet til oliepinden i modsætning til andre dunke
jeg har købt hvor man så skal stå med en tragt, plus at man jo så skal
købe den tragt og tørre den af og sådan.
Så hvis jeg var dig ville jeg købe sådan en dunk også kan du jo
genbruge den når du køber noget andet olie.

Da jeg købte et originalt batteri til min scooter snakkede sælgeren om
at han havde solgte nogle billige batterier hvor kunderne kom tilbage
og klagede over dem fordi de var så dårlige og jeg mener det var det
mærke som hedder MAX så det kunne være du skulle lade være med at købe
dem og andre meget billige batterier.

Fra : Steen F.

Dato : 11-05-11 19:55

Den 10-05-2011 15:42, scootergrisen skrev:
> [...]
> og klagede over dem fordi de var så dårlige og jeg mener det var det
> mærke som hedder MAX så det kunne være du skulle lade være med at købe

Tak for svarene! Jeg har købt et Branford 12V 4Ah hos Harald Nyborg til
169 kr., så må vi se hvordan det yder.
Men batteriet har andre terminaler på + og ÷ end ledningsnettet.
Ledningsnettet har kabelsko og batteriet har nogle firkantede klodser.
Jeg kan ikke helt se hvordan det kan kombineres. Nogle bud?

Mvh
Steen F.

Fra : scootergrisen

Dato : 25-05-11 04:14

> Men batteriet har andre terminaler på + og ÷ end ledningsnettet.
> Ledningsnettet har kabelsko og batteriet har nogle firkantede klodser.
> Jeg kan ikke helt se hvordan det kan kombineres. Nogle bud?

Der følger sådan nogen gevind og skruer med i en lille plastikpose som
du skal sætte på terminalerne.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed2306.jpg
Hvis du har smidt dem væk så kan du bruge dem fra dit gamle batteri
hvis du stadig har det.

Og vær opmærksom på + og - hvis terminalerne sidder omvendt på det
batteri.

Det sidder i hvert fald omvendt af hvad der er på mit batteri.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed2308.jpg
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1070&n=10