MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Cardreader på Windows 7
Fra : Nederbasse

Dato : 08-05-11 13:11

Hejsa

jeg har en HP PCS 1350 printer med cardreader på min pc med Windows 7 32bit.
Når jeg indsætter SD kortet fra min mobil kommer drevet frem i Computer
men klikker jeg på drevet kommer der en boks op med at drevet skal
formateres.
Hp har ikke lavet en driver til printeren men oplyser den er i Windows 7
og printeren kan både printe og scanne.

SD kortet kan fint læses i min bærbare med Viste.
Hvordan laver jeg det så cardreaderen virker med Windows 7 ?

Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-05-11 13:43

Nederbasse skrev den 08-05-2011:
> [...]
>
> SD kortet kan fint læses i min bærbare med Viste.
> Hvordan laver jeg det så cardreaderen virker med Windows 7 ?

Hvor stort er SD kortet?

Din HP kan vel læse max 2 GB kort, men ikke større. Sådan er det med
min c5180 og jeg har ikke fundet en driver der kan løse problemet, men
har heller ikke søgt ret meget

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Nederbasse

Dato : 08-05-11 14:36

SNIP

> Hvor stort er SD kortet?
>
> Din HP kan vel læse max 2 GB kort, men ikke større. Sådan er det med min
> c5180 og jeg har ikke fundet en driver der kan løse problemet, men har
> heller ikke søgt ret meget

Kortet er på 4 GB

Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-05-11 18:47

En driver kan ikke løse det. Du skal skal have en ny cardreader der
støtter HDSD kort (SD kort over 2GB).

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-05-11 19:00

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> En driver kan ikke løse det. Du skal skal have en ny cardreader der
> støtter HDSD kort (SD kort over 2GB).

Næsten rigtigt

De hedder SDHC (SD High Capacity)

Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-05-11 20:43

Jan Vestergaard skrev den 08-05-2011:

> Næsten rigtigt
>
> De hedder SDHC (SD High Capacity)

Til om med 32 GB. Fra 64 GB er det SDXC (SD eXtended Capacity) og
sikkert endnu en ny kortlæser. )-;

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-05-11 20:52

Jens Peter Karlsen skrev den 08-05-2011:
> En driver kan ikke løse det. Du skal skal have en ny cardreader der
> støtter HDSD kort (SD kort over 2GB).

Ja over 2 GB SDHC, og over 32 GB SDXC (SD eXtended Capacity)

Faldt dog lige over at der er nogen bærbare computere der har en
kortlæser der er Texas baseret der er hjulpet af denne driver, Texas
Instruments Media Card Driver
http://drivers.softpedia.com/get/Other-DRIVERS-TOOLS/Others/Texas-Instruments-Media-Card-Driver-version-2006A.shtml

--
Mvh. Jørgen