Automatisk træk på konto?
Fra : Ruth Brøndum

Dato : 08-05-11 10:09

Hejsa, I 2010 tilmeldte jeg min mor til Dating.dk, da der var et tilbud om
at prøve 1 måned, for et beløb jeg ikke kan huske nu. Vi blev spurgt under
tilmeldingen om vi ville lade det blive et løbende abonnement eller kun den
ene måned - vi satte hak i kun 1 måned. Vi blev også spurgt om der skulle
trækkes løbende fra hendes konto, og her satte vi hak i "Nej, tak" at der
ikke skulle trækkes løbende fra hendes konto.

Ikke desto mindre var det netop det der skete. Jeg fandt først ud af det et
par måneder senere, fordi vi var i Filippinerne og det ikke er hver dag jeg
checker bank konti - Max. antal nøgler på Nem ID kort(ville ikke sidde
derude og være løbet tør for nøgler).

Så jeg kontaktede Dating.dk og de nægtede at tilbagebetale beløbet. De
nægtede også at der skulle have været mulighed for at fravælge automatisk
træk på konto, da de mente at det skulle man selv ind og fravælge i deres
system(og at det stod i deres betingelser). De fremviste også en side der så
totalt anderledes ud end den vi havde set(samt betingelser der så totalt
anderledes ud end dem vi havde set). De betingelser vi havde læst stod der
ikke noget om at man selv skulle fravælge automatisk træk på konto og ikke
noget om at abonnementet ville være løbende indtil man selv fravalgte dette.
Dette kan jeg ikke få Dating.dk til at forstå. Der var tale om et tilbud på
en prøveperiode og ikke normal tilmelding til et løbenede abonnement.

Det med at man selv skal ind og fravælge automatisk træk på konto, mener jeg
ikke er lovligt, har jeg ret i det?

På forhånd tusinde tak:)

--

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson
Ps. Dette er skrevet på min mors pc, jeg fortsætter nok på min egen - siger
dette for at undgå forvirring:)

Fra : RK

Dato : 08-05-11 14:15

Dating,dk trak tidligere automatisk de næste 3 måneder selv om prøvetiden
kun var 1 måned.
Det er lavet om nu, så de kun trækker det du allerede selv har sat dig til.
Dvs for mit vedkommende 1 måned ad gangen.
Du har i betingelserne sagt "JA" til at de må trække automatisk, hvilket i
mine øjne er noget svineri, men man kan jo bare lade være med
at benytte sitet.
Men de gør det jo for at score penge på folks glemsomhed...dybt
forkasteligt, hvis du spørger mig.
Men sådan er deres betingelser...

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 08-05-11 20:07

Den 08-05-2011 15:15, RK skrev:
> [...]
> at benytte sitet.
> Men de gør det jo for at score penge på folks glemsomhed...dybt

RK, når du svarer på et spørgsmål, så skriv venligst dit svar under
spørgsmålet, da det ellers bliver meget svært at vinde hoved og hale i
hvad der er svar og hvad der er spørgsmål.

Hilsen Matthias

Fra : RK

Dato : 08-05-11 22:28

Jeg svarer øverst da det er det mit mailprogram gør.
Hvis det ikke er godt nok, så bloker mine svar.
Gider ikke gøre så meget ud af det.
Sorry...

Fra : Mcwm

Dato : 08-05-11 22:33

Den 08-05-2011 23:27, RK skrev:
> Gider ikke gøre så meget ud af det.
> Sorry...

Kunne du så i det mindste nøjes med at citere det du svarer på?

Venligst
Mcwm

Fra : Michael Sørensen

Dato : 09-05-11 18:22

Den 08-05-2011 23:27, RK skrev:
> Jeg svarer øverst da det er det mit mailprogram gør.
> Hvis det ikke er godt nok, så bloker mine svar.
> Gider ikke gøre så meget ud af det.
> Sorry...>

Det er altid dejligt, når nogen bidrager til fællesskabet

Fra : Per

Dato : 10-05-11 18:19

Michael Sørensen wrote:

> Det er altid dejligt, når nogen bidrager til fællesskabet

Lol - så skulle du prøve dk.fritid.sejlads - der svarer alle nærmest
konsekvent over spørgsmålene.

Mvh. Per

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-05-11 07:05

RK formulerede spørgsmålet:
> Hvis det ikke er godt nok, så bloker mine svar.

Dét gøt vi så bare

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 09-05-11 05:18

"RK" <Hej@der.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at benytte sitet.
> Men de gør det jo for at score penge på folks glemsomhed...dybt

Hej RK, da du tilmeldte dig var der kun den mulighed for at sige JA til
automatisk træk. Men da vi tilmeldte os var der både mulighed for at sige
JA og NEJ TAK, vi satte hakket i NEJ TAK til at det skulle være et løbende
abonnement, og kun prøveperiode på 1 måned. Samt hak i NEJ TAK til
automatisk træk på konto - jeg er meget opmærksom på disse ting, da det har
været nævnt i medierne før.

Og jeg læste omhyggeligt deres betingelser igennem, og der stod intet om
automatisk træk på konto. Jeg har fundet deres betingelser på nettet, se
nedenfor.
Jeg leder stadig efter deres betalingsbetingelser, fra dengang.

Så vidt jeg ved blev det for nyligt(sidste 3 år) ulovligt i Danmark for
hjemmesider at sætte et hak automatisk(når der var et valg), og siderne
måtte laves om sådan at folk selv skal sætte hakket(det var den lovændring
jeg tænkte på, da jeg spurgte om ovenstående). Ok, lad mig spørge på en
anden måde:

1. Er det ulovligt at sætte i sine betingelser at kunden selv skal ind i
systemet og slå automatisk træk på konto fra, når kunden allerede har sagt
NEJ TAK til automatisk træk på konto?

2. Er det overhovedet lovligt at sætte i sine betingelser at kunden selv
skal ind i systemet og slå automatisk træk på konto fra?

3. Hvis nummer 2, er ulovligt, er man så ansvarlig for betaling eller har
dating.dk begået noget ulovligt og skal dermed tilbagebetale beløbet?

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Betingelser for brugen af Dating.dk
1 - Betingelser for profiler på Dating.dk

1. Du skal være 15 år eller ældre for at oprette en profil på Dating.dk.
2. Ved at indtaste din e-mail adresse accepteres samtidigt, at vi må
udsende nyhedsbreve vedr. Dating.dk til dig. Det er samtidig en sikkerhed,
hvis du skulle glemme din adgangskode, da den så automatisk kan blive sendt
til din email. E-mail nyhedsbreve kan indeholde annoncer.
3. Det er ulovligt, at indtaste en falsk (en andens) e-mail adresse,
telefonnummer eller andre personrelaterede oplysninger. Dating.dk er
underlagt 'lov om behandling af personoplysninger' og har forpligtet sig
overfor Datatilsynet til at iagttage personers ret til anonymitet på
Dating.dk og udvise ansvarlig omgang med personfølsomme oplysninger. I
tilfælde af chikane vil dette blive politianmeldt med IP nummer og
tidspunkt for oprettelsen.
4. Ved at indtaste dit mobiltlf. nr. kan du benytte dig af Dating.dks
SMS tjenester. Du accepterer samtidigt, at vi må udsende SMS til dig vedr.
Dating.dk (F.eks. når du har fået et brev på Dating.dk). SMS fra Dating.dk
kan indeholde annoncer.
5. Det er ikke et krav, at du indtaster hverken mobiltlf.nr. el. e-mail
adresse, men vi anbefaler det for at få fuldt udbytte af Dating.dks
funktioner.
6. Dating.dk forbeholder sig ret til, på ethvert tidspunkt, og uden
forvarsel, at kunne slette/ændre profiler der udnytter Dating.dk
kommercielt eller indeholder anden form for reklame, er anstødende,
useriøse, usande, diskriminerende, eller på anden måde vurderes til ikke at
leve op til et sobert niveau. Dating.dk accepterer ikke indhold med stærke
pornografiske undertoner. Dette er ligeledes gældende hvis du tilføjer et
billede på din profil. Dating.dk accepterer ikke, at du oplyser din
adresse, dit tlf. nr. eller enhver anden form for oplysning, der kan
identificere dig.
7. Enhver form for pædofilt indhold, eller andet indhold af direkte
ulovlig karakter vil blive politianmeldt uden varsel med IP nummer og
tidspunkt for oprettelsen.
8. Det er ikke tilladt, at sende eller videresende breve på Dating.dk
indeholdende kommercielt-, anstødende-, diskriminerende- indhold, kædebreve
eller kontaktoplysninger på andre personer.
9. Indlæg i blog og debat kan slettes af Dating.dks personale såfremt vi
skønner disse er ødelæggende for oplevelsen på Dating.dk. Spam og obskøn
benyttelse af chatten kan medføre bortvisning. Det er vigtigt, at den
enkelte bruger, i alle tilfælde, husker at bibeholde en anstændig og sober
adfærd.
10. Enhver form for henstilling fra en medarbejder SKAL følges. Det er
nødvendigt, at man er imødekommende overfor evt. advarsler og
henstillinger. Advarsler gives hvis Dating.dk bedømmer, at den uønskede
adfærd kan være til gene for de andre brugere og sitet som helhed. Vælger
man at ignorere disse, kan det medføre en profilsletning og/eller karantæne
fra Dating.dk.
11. Ved oprettelse af arrangementer, skal der være en arrangør, som er
ansvarlig for selve eventen og dens deltagere. Arrangementer med
forudbetaling og tilmeldingslister skal oprettes under Events på Dating.dk.
Der gælder for alle arrangementer under Events, at ved afbud senest 48
timer inden arrangement er arrangøren forpligtet til at refundere den
tilmeldtes betaling. Dating.dk kan ikke gøres ansvarlig for de enkelte
events. Dating.dk formidler kontakten mellem tilmelder og arrangøren.
Såfremt du finder eventet utilstrækkeligt, bedes du kontakte eventopretter.
Hvis der ikke kan etableres en tilfredsstillende kontakt mellem tilmelder
og arrangøren, bedes vedkommende tage kontakt til Dating.dks Kundeservice.
Hvis Dating.dk bliver gjort bekendt med at reglerne for
oprettelse/afholdelse af et event ikke er overholdt, kan vi til enhver
tid - og uden forvarsel - slette arrangørens arrangement og/eller profil.
Eventuelt betalt tid for PlusProfiler eller BasisProfiler refunderes ikke.
12. Dating.dk kan til enhver tid, og uden forvarsel, slette indlæg eller
profiler, såfremt én eller flere af ovenstående krav ikke opfyldes. Evt.
betalt tid for PlusProfiler eller BasisProfiler refunderes ikke, hvis du
ikke opfylder ovenstående krav.
13. Ved oprettelse af profil på Dating.dk giver du samtidigt samtykke
til, at Dating.dk må vise din profil for Dating.dks brugere, herunder både
via e-mail og sidevisninger på Dating.dk. En profilvisning kan indeholde
oplysninger om din politiske overbevisning, religion, sexualitet og
tilsvarende oplysninger, såfremt du har indtastet dem på din profil. Hvis
du ønsker at tilbagekalde dette samtykke skal du slette din profil.
14. Dating.dk tilstræber, hvor dette er muligt, at vise så relevante
annoncer som muligt. Relevansen afgøres af de oplysninger du udfylder for
at have en profil på Dating.dk.
15. Dating.dk er yderst opmærksom på, at alle brugere skal kunne føle sig
trygge og glade på vores site. Derfor opfordrer vi alle til at anmelde
ethvert form for indhold, som de påskønner har til hensigt at nedgøre andre
brugere eller sitet, eller på anden vis er i strid med vores betingelser.
Disse anmeldelser vil blive behandlet af vores Kundeservice og den enkelte
bruger får en direkte kontakt til en medarbejder.

2 - Betingelser for indsendelse (upload) af fotos på Dating.dk

2.1 - Betingelser for profilfoto

1. Billedet skal kun være af dig selv, det skal være nutidigt og du skal
have brugsretten til billedet.
2. Billedet må ikke indeholde logoer, links eller referencer til andre
websites.
3. Billedet skal være af sådan en størrelse og kvalitet, at personen kan
genkendes.
4. Billedet må ikke virke voldeligt eller truende eller på anden måde
indeholde ulovligheder.
5. Billedet må ikke vise komplet nøgenhed. Dvs. Det er tilladt med
bikinibilleder for piger og shorts for mænd. Billeder, hvor man kun er
iført undertøj SKAL holdes til album. Er billederne uden påklædning, SKAL
det holdes til det private album med kode.
6. Billedet må ikke indeholde spildplads (dvs. billedet skal gå fra kant
til kant), og det skal vende rigtigt.
7. Billeder som må betegnes som modelbilleder og fakes, bliver ikke
godkendt førend man kan fremvise et normalt dagligdagsbillede til at
verificere ægtheden.
8. Billeder som ikke opfylder ovenstående krav vil blive slettet uden
varsel.

2.2 - Betingelser for billeder i fotoalbum

1. Billeder må ikke indeholde logoer, links eller referencer til andre
websites.
2. Billeder må ikke virke voldelige eller truende eller på anden måde
indeholde ulovligheder.
3. Billeder må ikke være uden påklædning. Der skal som minimum være
undertøj som påklædning. Billeder af nøgenhed SKAL holdes til det private
album med kode.
4. Billeder må ikke indeholde spildplads (dvs. billedet skal gå fra kant
til kant), og det skal vende rigtigt
5. Billeder som må betegnes som modelbilleder og fakes, bliver ikke
godkendt førend man kan fremvise et normalt dagligdagsbillede til at
verificere ægtheden
6. Billederne må kun være af personlig relevans.
7. Hvert billede må kun figurere én gang.
8. Billeder som ikke opfylder ovenstående krav vil blive slettet uden
varsel.

2.3 - Betingelser for billeder i private fotoalbum

1. Billeder af ens børn og ting som man ikke ønsker til "offentlig skue"
er tilladt herinde.
2. Nøgenhed er tilladt så længe det kan anses som værende naturligt.
Dvs. ingen porno.
3. Billeder af nøgenhed må kun være af dig.
4. Billeder må ikke indeholde logoer, links eller referencer til andre
websites
5. Billeder må ikke virke voldelige eller truende eller på anden måde
indeholde ulovligheder.
6. Billeder må ikke indeholde spildplads (dvs. billedet skal gå fra kant
til kant), og skal vende rigtigt.
7. Billeder som må betegnes som modelbilleder og fakes, bliver ikke
godkendt førend man kan fremvise et normalt dagligdagsbillede til at
verificere ægtheden.
8. Hvert billede må kun figurere én gang.
9. Billederne må kun være af personlig relevans.
10. Billeder som ikke opfylder ovenstående krav vil blive slettet uden
varsel.

2.4 - Betingelser for billeder i bloggen

1. Billeder skal have relevans for teksten, og må ikke være hentet fra
nettet medmindre det er noget konkret, såsom at man har været i Tivoli og
har et billede fra Tivoli's Hjemmeside.
2. Billeder må ikke indsendes uden et passende langt blogindlæg, dvs.
"hej" og intet andet, godtages ikke.
3. Teksten må ikke være stødende og skal rette sig efter dating.dk`s
øvrige regelsæt for tekst på profiler.
4. Indlæggene må ikke bruges til at hænge andre personer/brugere ud i og
gøres dette vil det medføre en sletning af profilen.
5. Vi forbeholder os enhver ret til at slette indlæg/billeder hvis de
ikke lever op til reglerne.

2.5 - Betingelser for billeder vedhæftet i breve på Dating.dk

1. Billeder må ikke virke voldelige, truende eller anstødelige.
2. Billeder af anstødelig karakter, som bliver sendt uopfordret til
andre brugere, vil uden varsel medføre en sletning af profilen.

Husk nu, at alle ovenstående regler er lavet for, at sikre dig den bedste
og sikreste service.
Held og lykke på Dating.dk
Sikkerhed

Dating.dk tilskynder alle brugere til at være varsomme overfor breve, der
er skrevet på engelsk. Dette kan være fup-breve, hvis hensigt er at lokke
penge ud af folk.

Dating.dk råder alle til ikke at videre give personlige oplysninger så som
adresse og kontonumre. Der er ingen steder på Dating.dk, hvor vi skal bruge
dit kontonummer ud over i betalingscentret.

Dating.dk opfordrer alle brugere til ikke at give penge til personer, de
ikke kender. Heller ikke selv om, der har været en livlig udvekslen af
breve eller telefonnumre. Sådanne henvendelser har oftest til hensigt at få
penge ud af folk, og pengene ser man aldrig igen.

Dating.dk fraskriver sig ethvert ansvar, når brugerne går imod vores
henstillinger.
Luk betingelser

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 09-05-11 05:45

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> få penge ud af folk, og pengene ser man aldrig igen.
>
> Dating.dk fraskriver sig ethvert ansvar, når brugerne går imod vores

Dating.dk's "nuværende" abonnementsbetingelser

Hos os, mener jeg der stod noget lignende:

Ved din tilmelding accepterer du, at Dating.dk må trække det aftalte beløb
på din konto i overensstemmelse med det valgte produkt.

Havde der stået noget om at jeg selv skulle ind og slå automatisk betaling
fra, så havde jeg også gjort det. Det var nemlig klart for mig at min mor
ikke ville have et løbende abonnement, hun ville bare lige prøve hvad det
var for noget - det har ikke været nemt for hende efter hun blev enke og nu
var der jo alle de reklamer på TV om dating i alle aldre. Den første uge
fik hun da også kontakt med 7 mænd i hendes alder samt 47 interesserede.

For den fornøjelse trak Dating.dk for flere måneder uden hendes viddende.

Sikker e-handel SSL (FREEPAY)

Kortnummer og udløbsdatoen finder du altid på forsiden af dit
betalingskort.
Kortnummer indtastes altid uden mellemrum. Kontrolcifre finder du på
bagsiden af dit kort, jvf. informationen herover.
Betalingen posteres på dine kontoudtog som "Freeway-SSL"
Betalingen foregår over en SSL-krypteret forbindelse. Betalingen er
godkendt af PBS.
Du køber ydelsen af Dating.dk ApS (CVR Nr.: 24238849) Tlf.: 33 89 00 00,
Sct. Leonis Gade 5, 8800 Viborg. Der er i prisen inkluderet DKK 2,- i
betalingsgebyr.

Accept af abonnementsbetingelser
Ved din tilmelding accepterer du, at Dating.dk må trække det aftalte beløb
periodevis i overensstemmelse med det valgte produkt. Når du køber
abonnement på en PlusProfil fornyer vi det automatisk indtil du melder dig
fra her i betalingscentret. Du er med dette abonnement fri for nogensinde
at løbe tør for PlusProfil.

Opsigelse af medlemskab og bindingsperiode
Du kan til enhver tid stoppe eller slette dit løbende abonnement. I så fald
vil der ikke blive hævet penge fra abonnementet før det genaktiveres eller
der oprettes et nyt. Opsigelsen af abonnementet påvirker ikke den profiltid
der allerede er aktiveret på din profil. Bemærk dog at af tekniske årsager
kan dit abonnement ikke slettes de første 4 timer efter det er igangsat.

Kortindehavers ansvars- og hæftelsesforhold
Indmeldelsen er bindende fra det øjeblik, der første gang logges ind på
profilen. Kortholder er forpligtet til at betale det fulde beløb for hele
den valgte medlemsperiode og efterfølgende abonnementshævninger, med mindre
abonnementet i mellemtiden er opsagt jf. ovenstående regler for opsigelse.

Procedure for abonnementshævning
Løbende abonnementer bliver fornyet ca. 8 timer før din profiltid udløber.
Det sker for at kunne garantere at du ikke løber tør for profiltid. Vi
lægger naturligvis den overskydende profiltid oveni fornyelsesperioden. Når
du benytter introtilbuddet vil der efter introperiodens udløb fortløbende
blive trukket det beløb du har bundet dig til. Hele beløbet trækkes på én
gang, eks. 35,- / uge i 10 uger vil resultere i en hævning på 349,-

Fortrydelsesret
Til dit abonnementskøb er knyttet den lovbestemte fortrydelsesret på 14
dage. Du kan kun fortryde, hvis du IKKE har taget dit abonnement i brug
indenfor de 14 dage. Du tager dit abonnement/din serviceydelse i brug i
samme øjeblik du gennemfører købet på www.dating.dk. Ønsker du at udnytte
fortrydelsesretten, må du straks efter køb logge af og ikke logge på igen
og kontakte kundeservice for at informere, at du har fortrudt dit køb. Da
du har indgået en aftale om et abonnement, er der kun fortrydelsesret ved
aftalens indgåelse og ikke i forbindelse med den løbende betaling.

Procedure for fornyelse og sletning af kortnummer
Bliver dit kort lukket, fordi du har fået et nyt eller af anden årsag, vil
din betaling ikke kunne gennemføres og din PlusProfil vil blive
deaktiveret, indtil betalingen kan gennemføres. Ønsker du, at betalingen
skal trækkes fra et nyt betalingskort, skal du først afmelde dit
eksisterende abonnement og derefter oprette en ny PlusProfil.

Fra : RK

Dato : 09-05-11 06:35

Som jeg tidligere skrev, så er det en pengemaskine og de er da ligeglade med
dine penge.
De ved godt at de færreste gider at gøre noget ud af deres krav.
De har mange andre firmaer/sites hvor det er det samme.

Vi er i øvrigt næsten naboer

RK (4952)