MS Windows
briani 27239
Video-format
Fra : Abricosicus

Dato : 07-05-11 08:45

Hej !

Jeg har modtaget en usb-stick, der angiveligt skulle indeholde en
fjernsynsudsendelse.
Den skulle være optaget fra et tv med usb-udgang.

I roden ligger en fil ved navn 'diskinfo'.
Så er der en mappe, der hedder 'rec000005'.

I denne mappe er der følgende filer:

5 filer, der hedder fra 'rec000005.001' til 'rec000005.005'.

En 'rec000005.idx',

en 'rec000005.ifo' og

en 'rec000005.trp'.

Hvad er det for en type optagelse ?

Og kan den åbnes på en alm. pc ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-05-11 10:02

Prøv med GOM Player den klarer det meste.
http://www.gomlab.com/eng/
Skulle den ikke klare det ville jeg prøve med VLC.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-05-11 10:22

Den 07-05-2011 09:45, Abricosicus skrev:
> En 'rec000005.idx',
>
> en 'rec000005.ifo' og
>
> en 'rec000005.trp'.

prøv at omdøbe dem til .mpg. - det er sikkert .trp filen som er filmen
Det virker med mit sdkort! (neotion)

ellers er det muligt at optagelsen er krypteret til samme tv. (gælder
mærkevarer som Panasonic)

//finn

Fra : ehn

Dato : 07-05-11 15:07

rOn Sat, 07 May 2011 09:45:09 +0200, Abricosicus
> [...]
>Så er der en mappe, der hedder 'rec000005'.
>I denne mappe er der følgende filer:
>5 filer, der hedder fra 'rec000005.001' til 'rec000005.005'.

Det er et almindeligt format som mange apparater gemmer det modtagne
signal i.
TRP formatet ligner TS format meget.

>Og kan den åbnes på en alm. pc ?
Ja, med visse programmer, det afhænger bl.a. af hvilke video og lyd
codec der er anvendt. Det kan du se med programmet MediaInfo
Jeg vil tro du nemmest får held med Media Player Classic.
Ellers må du konvertere TRP filen til det mere almindelige TS format,
proceduren afhænger igen af det anvendte format og codec.

ehn