Apropos elkedel
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-05-11 20:29

Jeg har oplevet to modeller, der gik i gang af sig selv spontant efter
at man havde brugt dem. Virker lidt brandfarligt. Er det noget I har
oplevet?

Mvh. Lars

Fra : Krabsen

Dato : 07-05-11 08:18

Den 06-05-2011 21:29, Lars Kongshøj skrev:
> Jeg har oplevet to modeller, der gik i gang af sig selv spontant efter
> at man havde brugt dem. Virker lidt brandfarligt. Er det noget I har
> oplevet?

Aldrig

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-05-11 08:43

Lars Kongshøj skrev:

> Jeg har oplevet to modeller, der gik i gang af sig selv
> spontant efter at man havde brugt dem. Virker lidt
> brandfarligt. Er det noget I har oplevet?

Jeg kunne ikke drømme om at sætte min elkedel tilbage
på kontakt-foden *efter* brug. Men hvis der ikke er
nok vand i, burde et af kedlens afbrydersystemer vel
automatisk slukke for strømmen, når temperaturen
bliver for høj?

--
Herluf :·)

Fra : Heidi, Mivers mor

Dato : 07-05-11 18:43

> Jeg har oplevet to modeller, der gik i gang af sig selv spontant efter at
> man havde brugt dem. Virker lidt brandfarligt. Er det noget I har oplevet?
>
> Mvh. Lars

Aldrig, og jeg stiller den altid tilbage på "kontakt-foden" (hedder det
virkelig sådan?) og slukker aldrig på vægkontakten. Har en Tefal Vitesse :)

Hilsen Heidi
http://tullebo.dk
kattehjem for nødstedte/moderløse killinger (Vordingborg)

Fra : Max

Dato : 07-05-11 20:39

Hej Lars

> Jeg har oplevet to modeller, der gik i gang af sig selv spontant efter
> at man havde brugt dem. Virker lidt brandfarligt. Er det noget I har
> oplevet?

Jeg har vel slidt en 10 stykker op gennem årene, og har vel en 5-6
forskellige rundt omkring i husholdningen lige nu, men netop det
problem har jeg aldrig observeret.

Max

Fra : AJ

Dato : 08-05-11 22:45

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har oplevet to modeller, der gik i gang af sig selv spontant efter at
> man havde brugt dem. Virker lidt brandfarligt. Er det noget I har oplevet?

Den forrige elkedel jeg havde kunne også gå i gang af sig selv, jeg kan ikke
huske om det skete lige efter brug, det skete et par gange, temmelig
farligt... Efter den oplevelse slukker jeg ALTID på kontakten efter brug

--
Stor hilsen AJ

Fra : Max

Dato : 09-05-11 11:48

Hej AJ

> [...]
> kan ikke huske om det skete lige efter brug, det skete et par gange,
> temmelig farligt... Efter den oplevelse slukker jeg ALTID på

Hvorfor i alverden sendte du den ikke retur til producenten ?

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 09-05-11 11:58

Den 09-05-2011 12:48, Max skrev:
> Hvorfor i alverden sendte du den ikke retur til producenten ?
Det burde være mere korrekt til forhandleren!
//finn

Fra : Max

Dato : 09-05-11 12:12

Hej Finn

> Det burde være mere korrekt til forhandleren!

I min verden går man til hovedet med det samme,
hvad skal man med en forvirret forhandler.

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 09-05-11 12:21

Den 09-05-2011 13:11, Max skrev:

> I min verden går man til hovedet med det samme,
> hvad skal man med en forvirret forhandler.
Vi kan for så vidt, godt være enige, men købeloven lægger ansvaret på
sælger, som så må tage en evt. diskusion med fabrikatt/grossist.

med visse varegrupper er det mere end vanskeligt at komme i kontakt med
producenten.

//finn

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-05-11 17:20

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
4dc7cbe9$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> I min verden går man til hovedet med det samme,
> hvad skal man med en forvirret forhandler.

Følge kommandovejen, som anvist i loven?

Producenten kan med fuld ret afvise dig, og de fleste gør det selvfølgelig
også.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 09-05-11 21:08

Hej Jens

> Følge kommandovejen, som anvist i loven?

Hvem snakker om nogen lov her ?

> Producenten kan med fuld ret afvise dig, og de fleste gør det
> selvfølgelig også.

Du skulle prøve den slags, så vil du opdage at de fleste
producenter er meget lydhør over for saglig kritik, det
er jo en meget nem måde for dem at tjene lidt mere
uden at de koster prestige og penge for dem.

Max

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-11 22:43

Max wrote:

> Du skulle prøve den slags, så vil du opdage at de fleste
> producenter er meget lydhør over for saglig kritik, det
> er jo en meget nem måde for dem at tjene lidt mere
> uden at de koster prestige og penge for dem.

Jeg havde engang en elektrisk tandbørste fra Philips. Et par uger efter
de 2 års reklamationsret gik den i stykker, hvilket jo bare var dårlig
timing hvorfor jeg ikke gjorde noget ved det.

Kort efter fandt jeg dog ud af at min brors og hans kones tandbørste af
samme model også for nylig var gået i stykker, dog her inden for
reklamationsretten, men de havde ikke kvitteringen og havde i øvrigt
smidt tandbørsterne ud.

Så syntes jeg nu det var ret dårligt at 3 tandbørster alle gik i stykker
lige omkring de 2 år, de burde efter min mening holde bedre. Jeg skrev
derfor til Philips kundeservice og gjorde opmærksom på problemet, ikke
for at få noget ud af det (fristen var jo udløbet) men bare for en
ordens skyld.

Jeg fik kort efter et svar fra kundeservice om at jeg kunne hente 3 stk.
nye tandbørster hos Philips og at de naturligvis beklagede den dårlige
opførsel.

Se, det var service!

Martin

Fra : AJ

Dato : 12-05-11 23:07

> Hej AJ

> Hvorfor i alverden sendte du den ikke retur til producenten ?

Det tænkte jeg faktisk ikke et sekund på, nok fordi den var gammel og brugt
i flere år. Jeg er ikke engang sikker på hvor den var købt...

--
AJ

Fra : Max

Dato : 13-05-11 11:41

Hej AJ

> Det tænkte jeg faktisk ikke et sekund på, nok fordi den var gammel og
> brugt i flere år. Jeg er ikke engang sikker på hvor den var købt...

Netop derfor nævnte jeg producenten.

Max

Fra : AJ

Dato : 13-05-11 19:18

> Hej AJ

> Netop derfor nævnte jeg producenten.

Nååå ja :0) Jeg er nok tilbøjelig til at smide ting ud, hvis de er defekte
frem for at "klage", fordi jeg ikke tænker over det, det er besværligt,
tager tid osv.

--
AJ

Fra : Emil

Dato : 13-05-11 20:17

"AJ" <ajogkuglerne@hotmail.com> wrote:

>Nååå ja :0) Jeg er nok tilbøjelig til at smide ting ud, hvis de er defekte
>frem for at "klage", fordi jeg ikke tænker over det, det er besværligt,
>tager tid osv.

Nogle gange er de forretningsdrivende glade for klager, så de får en
chance for at rette fejl.

Jeg klagede for kort tid siden over en vare, købt via Nettorvet i min
lokale Superbrugs.
Mens jeg indkøbte videre i butikken, kom uddeleren en meget dyr flaske
vin (ca. samme pris, som det jeg klagede over) i min indkøbskurv.
Stregkoden var gemt bag et klistermærke, hvorpå der stod "tak for din
hjælp" eller noget i den retning.
Efter et par dage var varen fjernet fra Nettorvet, så de ikke fik
flere utilfredse kunder.

Sidste forår havde jeg bestilt en motorplæneklipper samme sted. Den
var ikke klar til afhentning på det aftalte tidspunkt.
Som et plaster på såret fik jeg en gratis Ginge håndskubber, så jeg
kunne nedkæmpe et mindre område med skvalderkål samme dag.

Så hvis du har en faglig og/eller velbegrundet klage, vil de fleste
butikker være glade for at modtage den.

Min værste oplevelse var i den hedengangede Alta (nu Kiwi), hvor
nyindkøbte elementer og batterier var defekte ved leveringen.
Elementer og batterier er undtaget i reklamationsretten, så her gav
jeg op, og det blev til genbrug.

m.v.h. Emil

Fra : ;o)-max-

Dato : 09-05-11 05:10

On 07-05-2011 02:29, Lars Kongshøj wrote:
> Jeg har oplevet to modeller, der gik i gang af sig selv spontant efter
> at man havde brugt dem. Virker lidt brandfarligt. Er det noget I har
> oplevet?

http://www.youtube.com/watch?v=2xfwz2TRGss
-max-