Tjek om der er lavet ændringer i form?
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 06-05-11 17:41

Hej alle

I forbindelse med en form-validator, kunne jeg godt tænke mig at
tjekke, om der overhovedet er lavet ændringer i formularen.

Ved søgning på nettet har jeg fundet nedenstående kode, men så
skal jeg jo definere hver enkelt element i formen (og huske at
redigere dette ved ændringer, etc. etc.

Er der mon nogen, der kan/vil hjælpe med en kode, der bare
tjekker hele formularen for ændringer - uden at skulle definere
hvert enkelt felt?

På forhånd mange tak!

//Lars

<script>
function submitForm(obj)
{
if(obj.q.value==obj.q.defaultValue)
{
alert("Please make a change");
return false;
}
return true;
}
</script>
<form action=http://www.sembel.net/tools/q.php onsubmit="return
submitForm(this);">
<input type=text name=q value=hurra>
<input type=submit>
</form>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-05-11 20:04

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex16/requiredcheck.htm

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 09-05-11 13:32

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex16/requiredcheck.htm
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

...hvor tjekker den, om der er foretaget ændringer i formularens
allerede udfyldte felter? :)

//Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-05-11 14:41

Lav denne:
if (obj.selectedIndex == -1 || obj.options[obj.selectedIndex].text ==
""){
om til at indeholde den forudfyldte tekst mellem ""

Som den er checker den bare om feltet er tomt.

Regards Jens Peter Karlsen.

On 09 May 2011 12:31:45 GMT, Lars Grove Mortensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-05-11 22:53

Glemte lige at hvis tekstfelter også har noget forudfyldt så ændres
denne:
if (obj.value == "" || obj.value == null){

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 10-05-11 12:39

Mange tak :)