Hvordan tilføjes komma til: /^[0-9]+$/;
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 06-05-11 13:07

Hej alle

Jeg er ved at lave en form-validator med javascript.

Jeg har et par felter, hvor der kun må stå tal (inkl. decimaler,
som: 9,5).

Jeg har fundet ud af at bruge denne:
var numericExpression = /^[0-9]+$/;

og det virker fint. Men nu må der ikke være komma.

Hvordan tilføjes, så der (udover 0-9) også må indgå komma?

Jeg håber meget, at nogen kan/vil hjælpe?

På forhånd tak :)

//Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Hansen

Dato : 05-05-11 23:01

On 05/06/2011 02:06 PM, Lars Grove Mortensen wrote:
> [...]
>
> Hvordan tilføjes, så der (udover 0-9) også må indgå komma?
>
> Jeg håber meget, at nogen kan/vil hjælpe?

[0-9,]

Venligst

Christian

Fra : Andreas Andersen

Dato : 06-05-11 14:40

Den 06-05-2011 00:00, Christian Hansen skrev:
> [0-9,]

Hvis man er pedantisk, kan man indvende, at /^[0-9,]+$/ også godtager
f.eks. 1,2,3,4. Det kan man selvfølgelig undgå med f.eks.
/^[0-9]+(,[0-9])?[0-9]*$/

--
Andreas

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-05-11 17:21

Andreas Andersen <andreas2411@gmail.com> writes:

> Hvis man er pedantisk, kan man indvende, at /^[0-9,]+$/ også godtager
> f.eks. 1,2,3,4. Det kan man selvfølgelig undgå med
> f.eks. /^[0-9]+(,[0-9])?[0-9]*$/

Eller endda lidt mindre:
/^\d+(?:,\d+)?$/

Det genkende stadig ikke ",9" eller "9,". Man kan så overveje om den
skal det eller ej.

(Brug generelt non-capturing parenteser med mindre du skal bruge capture'en
til noget).
/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen