MS Windows
briani 27239
Hvordan reparerer jeg Internet Explorer 9?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-05-11 12:43

I forbindelse med at jeg vist har fået noget snavs ind på
computeren, kan jeg ikke længere åbne IE 9 (og Firefox kun med
besvær).

Se venligst de to screenprints på denne midlertidige webside:
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

Hvordan reparerer jeg browseren? Ifølge Stifinder ser det ud som
om den er intakt, men måske mangler der noget. Jeg er selvsagt
villig til at installere den på ny, men hvordan - og hvor fra?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : eks

Dato : 06-05-11 13:11

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> intakt, men måske mangler der noget. Jeg er selvsagt villig til at
> installere den på ny, men hvordan - og hvor fra?

Hej Jørgen

Man kan ikke pille den af og putte den ind igen, men du kan gendanne den, så
den burde blive som ny igen.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Reset-Internet-Explorer-settings-in-Internet-Explorer-9

Hilsen Eva

Fra : Ole C

Dato : 06-05-11 14:06

eks skrev blandt andet:

> Man kan ikke pille den af og putte den ind igen

Det kan man da godt...

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-05-11 14:13

Ole C skrev:

> Det kan man da godt...

Hvordan?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Ole C

Dato : 06-05-11 14:44

Jørgen Grandt skrev blandt andet:

> Hvordan?

Den ligger som en opdatering - og kan ligesom de andre afinstalleres igen.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-05-11 14:59

Ole C skrev:

> Den ligger som en opdatering - og kan ligesom de andre
> afinstalleres igen.

Nå, sådan. Tjah - Windows Update kan jeg heller ikke få til at
funke. Hver gang jeg har forsøgt, og systemet siger at
opdateringen er udført, går den i sig selv igen med besked om, at
opdateringen /ikke/ lykkedes. Jævnfør i øvrigt min tråd af 28.
april. Og igen: Bare jeg dog stadig havde Windows XP i stedet for
7'er-lortet.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-05-11 15:47

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> Nå, sådan. Tjah - Windows Update kan jeg heller ikke få til at funke.

Tyder på noget virus/spyware/malware af en slags.

Men Internet Explorer 9 kan afinstalleres under

Kontrolpanel -> Programmer og funktioner - højreklik på Internet
Explorer 9 og vælge at fjerne den - så går den tilbage til Explorerer 8
og du kan opdatere den igen.

>Bare jeg dog stadig havde Windows XP i stedet for 7'er-lortet.

Det er du vel selv herre over - du kan bare lægge XP på igen - den kører
fortrinligt og bliver holdt opdateret et par år endnu.

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-11 05:39

Jan Vestergaard skrev:

> Det er du vel selv herre over - du kan bare lægge XP på igen -

Det er ikke sikkert. Hvis hans computer har satadiske, kan en
almindelig XP slet ikke installeres. Jeg ved godt at der findes
krumspring så det kan lade sig gøre, men det er ikke simpelt at
finde ud af.

--
Bertel

Fra : Helge S.

Dato : 08-05-11 06:55

> [...]
> almindelig XP slet ikke installeres. Jeg ved godt at der findes
> krumspring så det kan lade sig gøre, men det er ikke simpelt at

Med drivere til sata er det meget simpelt (synes jeg). Vil lige indskyde
at win7 kører klippestabilt her, efter at have pillet alt gøglet af, er
det nok det bedste MS har leveret efter dos! Jeg har brug for et
styresystem ikke en farveladebox....

Fra : Gargamel

Dato : 08-05-11 09:10

Den 08-05-2011 07:55, Helge S. skrev:

> [...]
> at win7 kører klippestabilt her, efter at have pillet alt gøglet af, er
> det nok det bedste MS har leveret efter dos! Jeg har brug for et

Ahh Jeg vil nu holde på at win2k stadig er det bedste MS har leveret :)
Er så småt ved at vænne mig til den hersens win7 ting. PT ingen
problemer og kun positive overraskelser.

Fra : Gargamel

Dato : 08-05-11 08:45

> [...]
> almindelig XP slet ikke installeres. Jeg ved godt at der findes
> krumspring så det kan lade sig gøre, men det er ikke simpelt at

Jo det kan den nu godt. endda helt enkelt.. tror du forveksler SATA med SCSI

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-11 08:51

Gargamel skrev:

> Jo det kan den nu godt. endda helt enkelt..

Fortæl lige det til min XP-skive der ikke engang kan finde en
harddisk på min Medion Akoya.

--
Bertel

Fra : Gargamel

Dato : 08-05-11 08:55

> Fortæl lige det til min XP-skive der ikke engang kan finde en
> harddisk på min Medion Akoya.

Mon du har slået SATA-RAID til? for så skal du ha en extern driver fra
(diskette)?? det slår du da bare fra i bios og lader windows update
installere det efterfølgende

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-11 11:11

Gargamel skrev:

> Mon du har slået SATA-RAID til?

Næ.

--
Bertel

Fra : Helge S.

Dato : 08-05-11 12:18

> Næ.

Lav din egen skive som har adgang til sata diske:

http://www.webtree.ca/windowsxp/slipstream.htm

Det kan næsten ikke være nemmere!

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-05-11 09:11

Bertel Lund Hansen wrote:

> Fortæl lige det til min XP-skive der ikke engang kan finde en
> harddisk på min Medion Akoya.

Du har fået at vide hvorfor, og hvordan du kan løse opgaven.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-05-11 10:18

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> almindelig XP slet ikke installeres. Jeg ved godt at der findes
> krumspring så det kan lade sig gøre, men det er ikke simpelt at

Under alle omstændigheder, så skal BIOS understøtte, at SATA HDD kan
optræde som en PATA HDD.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-05-11 13:01

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Under alle omstændigheder, så skal BIOS understøtte, at SATA HDD kan
> optræde som en PATA HDD.

Næh - ikke, hvis du slipstreamer SATA-drivere ind på en kopi af
XP-cd'en, som en anden har givet link til.

Jan

Fra : Kurd

Dato : 06-05-11 16:16

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øvrigt min tråd af 28. april. Og igen: Bare jeg dog stadig havde Windows

Der er rigtig mange ting, der ikke lykkes for dig. Læser du nogle gange,
hvad der står på skærmen, inden du klikker på en knap?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-05-11 21:57

Kurd skrev:

> Der er rigtig mange ting, der ikke lykkes for dig. Læser du
> nogle gange, hvad der står på skærmen, inden du klikker på en
> knap?

Tak for hjælpen. Plonk!

--
Jørgen Grandt
Dette er ikke en sætning.

Fra : Kurd

Dato : 07-05-11 13:17

> Tak for hjælpen. Plonk!

Du svarede trods alt ikke "Ja". Men det havde også været for let at
gennemskue.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-05-11 15:51

Turd <Kurd@Kurt.xy> wrote:

> "Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Du svarede trods alt ikke "Ja". Men det havde også været for let at
> gennemskue.

Du har skiftet e-mail host, Turd. Plonk!

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-05-11 14:19

eks skrev:

> Man kan ikke pille den af og putte den ind igen, men du kan
> gendanne den, så den burde blive som ny igen.
>
> http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Reset-Internet-Explorer-settings-in-Internet-Explorer-9

Tak, Eva, men desværre lykkedes det ikke, selvom jeg fulgte
retningslinjerne.

Miseren skyldes antagelig at www.searchqu.com/406 har bemægtiget
sig kontrollen over både IE9 og Firefox. Har du et råd om
fjernelse af denne virus, eller hvad det er?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : eks

Dato : 06-05-11 14:31

> [...]
>
> Miseren skyldes antagelig at www.searchqu.com/406 har bemægtiget sig
> kontrollen over både IE9 og Firefox. Har du et råd om fjernelse af denne

Ja, det er noget skidt, når ens browser bliver okuperet, så er man ilde
stedt. Men der er seriøs og gratis hjælp at hente på spywarefri.dk - enten
ved hjælp af deres online værktøjer, eller i deres forum.

God arbejdslyst
Eva

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-05-11 15:51

eks <ekskonen@mail.dk> wrote:

<snip>

> Man kan ikke pille den af og putte den ind igen, ...

Ja, det siger jo sig selv

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ole C

Dato : 07-05-11 17:54

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> Ja, det siger jo sig selv

Nej.

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 06-05-11 15:06

> [...]

> om den er intakt, men måske mangler der noget. Jeg er selvsagt
> villig til at installere den på ny, men hvordan - og hvor fra?

Det er formentlig et rootkit - hvis man skal tro diverse Google-opslag.
Jeg formoder du har prøvet Systemgendannelse til en dato før problemet
opstod?
Og at du har scannet med dit antivirusprogram og for eksempel Malwarebytes
eller SuperAntispyware - og helst i Fejlsikker tilstand efter at have koblet
Systemgendannelse fra?
Hvis intet af det har hjulpet, kan Sophos Anti-Rootkit måske klare det.
Kan hentes her:
http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Sophos-Anti-Rootkit.shtml

--
vh