MS Windows
briani 27239
PC ikke tænde.
Fra : Kbh.

Dato : 06-05-11 02:48

Jeg købte en Medion i Aldi i januar 2010.
Maskinen kørte upåklageligt indtil august, hvor jeg efter ferien satte
strøm på systemet.
Jeg har altid haft for vane at slukke for al strøm til PC og løsdelene
efter endt brug.
Ak, PC vil ikke på nogen måde starte. I med Win 7 skiven. Maskinen
står ca. 30-40 minutter før skiven findes. Formatering, alle
programmer ilægges. Virker atter upåklageligt.
Et lille smut til udlandet i julen. Samme problem, jfr. ovenfor.
Maskinen afleveres på et værksted. Her står den og koger i over 24
timer. Bemærkning: ingen problemer. Jeg anbefales ikke at fjerne
strømmen til PC, men benytte tænd/sluk knappen ved start. Atter en
kort ferie i marts, samme problem. Ny formatering. Nu lige hjemkommen
fra en 3 dages tur til udlandet. Samme problem. Maskinen står omkring
30-45 minutter med Win 7 skiven isat. Ny formatering o.s.v.
Det skal bemærkes, at maskinen kører fuldstændig perfekt efter enhver
formatering o.s.v.
Jeg skal igen være væk i en uges tid til efteråret.
Kan maskinen stå i dvaletilstand imens?
Og, ikke mindst, hvad pokker kan der være i vejen???
I håb om gode råd.
V.h.

Fra : erling

Dato : 06-05-11 10:10

Kbh. tastede følgende:
> [...]
> Jeg skal igen være væk i en uges tid til efteråret.
> Kan maskinen stå i dvaletilstand imens?
> Og, ikke mindst, hvad pokker kan der være i vejen???

Nu har Medion mange forskellige modeller - jeg har selv et par
stykker.
Hvilken model er der tale om? Det kunne jo være man kunne hjælpe,
hvis man havde den samme som dig.
/erling

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-11 10:56

Kbh. skrev:

> Jeg har altid haft for vane at slukke for al strøm til PC og løsdelene
> efter endt brug.

Jeg har tre aktive Medioncomputere og har sendt en eller to på
losseren. Jeg sætter mine pc'er til at dvale når jeg forlader dem
og slukker på stikkontakten når de selv er slukket. Det har jeg
gjort i rigtig mange år (før dvale var muligt lukkede jeg dem
ned).

Det sker en sjælden gang imellem at jeg kommer til at slukke på
stikkontakten før jeg har lukket ned. Det resulterer kun i at
pc'en vil teste et eller to drev ved næste opstart. Det er alt.

Den ene Medion er måske 6 år gammel (jeg husker det ikke præcis)
og kører som fra ny. Den jeg bruger nu, har været repareret
(defekt grafikkort). Den fik 'opgraderet' sin BIOS ved samme
lejlighed så der nu er medfølgende programmer der ikke kan
installere mere. Den er begyndt at halte lidt, så den skal snart
pensioneres. Det er den eneste Medion jeg har haft problemer med.

Jeg har også en lokalt indkøbt pc (som bliver min hovedcomputer)
som får samme behandling som alle de andre.

> Ak, PC vil ikke på nogen måde starte. I med Win 7 skiven. Maskinen
> står ca. 30-40 minutter før skiven findes.

Jeg kan ikke sige dig hvad der er galt, men det er forkert at det
skulle være nødvendigt at lade den stå med strøm på. Desværre
lader det til at det er en vanskelig fejl.

Kan du ikke fremprovokere fejlen og så indlevere den til
reparation uden selv at afhjælpe problemet?

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 06-05-11 11:34

"Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har en enkelt gang oplevet, at et fladt bundkortbatteri var skyld i
samme problem, som du oplever.
Det viste sig, at ATX strømforsyningen, skulle have en lille puls fra det
batteri, der ligger på bundkortet, for at kunne starte op.

PeterB

Fra : Gargamel

Dato : 06-05-11 11:42

Den 06-05-2011 10:47, Kbh. skrev:
> [...]
> Jeg skal igen være væk i en uges tid til efteråret.
> Kan maskinen stå i dvaletilstand imens?
> Og, ikke mindst, hvad pokker kan der være i vejen???

Som Peter siger kan det skyldes et dødt batteri på bundkortet.
Har selv en gaaaaaaaaammel Dell stående med et fladt batteri.
Den skal bare stå os summe et par minutter så kan den bootes op, så
direkte ind i bios og lave dato og tid, så virker den som regel igen.
Ellers så bare lad den stå på standby (altså med strøm til) en PC bruger
næsten 2W på det

Fra : Kurd

Dato : 06-05-11 13:46

[...]

Bed Medion om at bringe apparatet i orden.