Eisbein med sauerkraut.
Fra : hellerup

Dato : 05-05-11 07:25

Tak for de venlige svar.
Men, men, jeg forespurgte kun om, hvorvidt skanken skulle koges alene
eller sammen med kålen!
Det er i øvrigt en dejlig spise, som jeg også nyder de 2-3 årligt jeg
er i Prag.
V.h.

Fra : Frank Bach

Dato : 05-05-11 16:18

Den 05/05/11 15.24, hellerup skrev:
> [...]
> eller sammen med kålen!
> Det er i øvrigt en dejlig spise, som jeg også nyder de 2-3 årligt jeg
Du skal koge den sammen med kålen. Saurerkrauten er ofte det bedste ude
i byen, men det er nemt at lave selv.

Jeg har selv spist mig igennem den Polske version "Golonka" der stort
set er der samme, blot er den ofte røget og i størrelse så der er
rigeligt til to personer i en skank!
Jeg laver det en del herhjemme, men foretrækker helt klart at
langtidssteg min Golonka ved lav temperatur. Pakkes ind med masser af
hvidløg og andet krydder, samt en ordentlig sjat god eddike.
Spses med revet peberrod, pickles, rødbeder, saltagurker og kartofler
efter behag. Husk god øl..

MVH Frank Bach
Esbjerg

Fra : Cykelsmeden

Dato : 06-05-11 07:18

Den 05-05-2011 17:17, Frank Bach skrev:
> Du skal koge den sammen med kålen. Saurerkrauten er ofte det bedste ude
> i byen, men det er nemt at lave selv.
osse min mening!
var lidt forundret over at brødrene i aftes bare tilsatte lidt af
kogevandet.
- grønkålene koges jo også sammen med flæsk og medister

//finn