Stofa vs. Fullrate internet
Fra : Steen F.

Dato : 05-05-11 01:42

Hvordan er jeres erfaringer med Stofa internet pt.? Jeg bor i Kolding.

Jeg havde abo hos dem fra 2000-2005, men stoppede pga. deres hyppige
nedetider. De forklarede det med nogle dårlige Motorola modems...

Nu har jeg Fullrate 10/1 Mbit til 200 kr/md. og er faktisk fint
tilfreds, men vil gerne have en hurtigere linie.

Jeg har Zaptor tv hos Stofa pt, og det virker kun lige nogenlunde.
Zaptor boxen skal genstartes hver anden dag da den hænger i menuerne
eller ikke kan finde netværksforbindelse.

Men jeg tænker faktisk på at gå fra Fullrate trådløs bredbånd til Stofa
pga. hastigheden. Stofa har 25/2 Mbit til 269/md.

Pt har jeg en meget fin Netgear VVG-2000 trådløs router/modem fra
Fullrate, men Stofa bruger Cisco EPC3925 eller Thomson TWG870. Hvordan
er disse to routere ift. Netgear?
PS: Alle 3 routere er N-standard.

Mvh
Steen F.

Fra : Rene Skjoldmose

Dato : 05-05-11 09:56

On 2011-05-05 02:41, Steen F. wrote:
> Jeg har Zaptor tv hos Stofa pt, og det virker kun lige nogenlunde.
> Zaptor boxen skal genstartes hver anden dag da den hænger i menuerne
> eller ikke kan finde netværksforbindelse.

Kører du kabel eller trådløs til zaptor boksen?
Hvis du kører trådløst kan du måske prøve at udskifte med en fast kablet
forbindelse og se om det er bedre.

Når zaptor boksen ikke har netværksforbindelse kan du da surfe på din
stofa forbindelse? (Der følger svjh. 256kbit internet med dit zaptor
abbonnement.)

Mvh. Rene

Fra : Steen F.

Dato : 05-05-11 22:59

Den 05-05-2011 10:55, Rene Skjoldmose skrev:
> Kører du kabel eller trådløs til zaptor boksen?
> Hvis du kører trådløst kan du måske prøve at udskifte med en fast kablet
> forbindelse og se om det er bedre.

Den er kablet.

> Når zaptor boksen ikke har netværksforbindelse kan du da surfe på din
> stofa forbindelse? (Der følger svjh. 256kbit internet med dit zaptor
> abbonnement.)

Man kan mig bekendt ikke bruge den type forbindelse til internet, kun så
Zaptor boksen kan få kontakt med Stofa til opdateringer mv.
Men det er sandsynligvis om natten hvor netværksforbindelsen ryger, og
så skal Zaptor boksen genstartes for at fungere.