Border-egenskabens arvelighed
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-05-11 10:24

Jeg har lavet en testside, der indeholder
et spørgsmål vedr. ovenstående:

http://webdesign101.dk/nav2011/bordertest.html

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-05-11 06:12

On 4 Maj, 02:23, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> Jeg har lavet en testside, der indeholder
> et spørgsmål vedr. ovenstående:
>
> http://webdesign101.dk/nav2011/bordertest.html

Jeg forstår ikke problemet. Det har da været kendt længe, at man kan
sætte næsten alt på ol og ul og så nedarves det til <li>. Jeg har også
selv lært det sådan. F.eks.:

Hvis du vil angive en list-style, så kan du angive den på hver enkelt
hvor det så nedarves. Jeg har set det forklaret flere steder, som den
rigtige måde, at man sætter det, så det nedarves, fordi man både
sparer plads og skaber bedre overskuelighed ved at sætte det på
forælderen.

Men har du tjekket W3C?

Hvis du er i tvivl, så er det dem, som gælder, ikke Eric Meyer.

PS.: Det *kan* være en standard, som W3C støtter, men som
browserfabrikanterne ikke gør. I sidste ende er det
browserfabrikanbterne, som har magten, men der er vidst kun ganske få
punkter, hvor samtlige browserfabrikanter er gået direkte imod W3C, og
har implementeret imod standarden - fordi standarden viste sig ikke at
svare til virkeligheden.

MVH
Rune Jensen