Salt er sundt ?
Fra : ;o)-max-

Dato : 04-05-11 00:00

Ny undersøgelse anbefaler nu mere frem for mindre
salt - ja det er ikke nemt at vide hvad der efterhånden
er sundt og usundt..
http://www.reuters.com/article/2011/05/03/us-eating-less-salt-doesnt-cut-heart-ris-idUSTRE7427AG20110503
-max-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-05-11 03:56

Wed, 04 May 2011 06:00:08 +0700 skrev -max-:

>Ny undersøgelse anbefaler nu mere frem for mindre
>salt - ja det er ikke nemt at vide hvad der efterhånden
>er sundt og usundt..

Det er jo det sædvanlige
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Sælges: Lejlighed med udsigt over grønt område og parketgulv.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-05-11 06:01

Den 04/05/11 04.55, Kurt Hansen skrev:

> Det er jo det sædvanlige

Jeg vil nøjes med at sige:

Men jeg har tendens til hovedpine, hvis jeg kommer til at hælde for
meget salt i maden.

Mvh. Lars

Fra : Max

Dato : 04-05-11 07:01

Hej Lars

> Men jeg har tendens til hovedpine, hvis jeg kommer til at hælde for
> meget salt i maden.

Jeg arbejdede engang i et varmt maskinrum hvor man naturligvis
kommer til at svede en del. Og der fik jeg hovedpine hvis jeg ikke
sørgede for at få meget salt, enten som piller eller i maden.

--
Mvh Max

Fra : ;o)-max-

Dato : 04-05-11 10:48

On 04-05-2011 13:00, Max wrote:
> [...]
> kommer til at svede en del. Og der fik jeg hovedpine hvis jeg ikke
> sørgede for at få meget salt, enten som piller eller i maden.

Kroppen er nogen gange klogere end eksperterne
Det er sjovt som dyr og fugle kan finde ud af at slikke
salt efter behov ---- Mens klodens mest avancerede dyr
er fuldstændig lost uden en helsekost/livsstils ekspert.
I Indien har de masser af kloge mænd der kan fortælle
om din skæbne, vi er meget meget klogere her i vesten,
her har vi folk der fortæller om hvad vi skal spise.
Det er samme gamle fup nummer i en moderne indpakning.
-max-

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-05-11 11:09

Fra : Max

Dato : 04-05-11 13:11

Hej -max-

> Det er samme gamle fup nummer i en moderne indpakning.

Ja, der er jo penge i tro :)

Max

Fra : Mogens

Dato : 04-05-11 13:27

Max wrote:
> Hej -max-

> Ja, der er jo penge i tro :)

Ja det er ligesom alle de vandtro der tror at man skal bælle 4-5-6 liter
i sig dagligt fordi kroppen (deres i hvert fald) er ude af stand til at
ødelægge deres egne nyrer, men nej, de skal absolut missionere ved
enhver lejlighed og sprede deres vandtro til os intelligente mennesker.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-05-11 13:36

Den 04/05/11 14.27, Mogens skrev:

> [...]
> ødelægge deres egne nyrer, men nej, de skal absolut missionere ved
> enhver lejlighed og sprede deres vandtro til os intelligente mennesker.

Vandtro? Genialt ord, ROFL.

Jeg tror ikke at det er sundt at indtage mere end en 2-4 liter om dagen,
afhængigt af temperaturen mv. Hvis man skal indtage mere må man nok
supplere med salt, b-vitaminer mv.

Mvh Lars

Fra : Martin [TMM]

Dato : 04-05-11 13:56

Hej
On 04-05-2011 14:35, Lars Kongshøj wrote:
> Jeg tror ikke at det er sundt at indtage mere end en 2-4 liter om dagen,
> afhængigt af temperaturen mv. Hvis man skal indtage mere må man nok
> supplere med salt, b-vitaminer mv.

I sommers da det var temmelig varmt, (det er det ret ofte om sommeren)
var der faktisk en artikel i diverse blade om netop det fænomen. At det
ikke var nok bare at drikke en masse, man skulle også sørge for at
opretholde saltbalancen.

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-05-11 16:17

Martin [TMM] <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i meddelelsen
02v798-jug.ln1@not.for.your.eyes:

> [...]
> var der faktisk en artikel i diverse blade om netop det fænomen. At
> det ikke var nok bare at drikke en masse, man skulle også sørge for at

Og bl.a. derfor er det godt at indtage meget øl og spise mange chips om
sommeren.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-05-11 17:03

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-05-11 16:12

Wed, 04 May 2011 14:35:51 +0200 skrev Lars Kongshøj:

>Vandtro? Genialt ord, ROFL.
>
>Jeg tror ikke at det er sundt at indtage mere end en 2-4 liter om dagen,
>afhængigt af temperaturen mv. Hvis man skal indtage mere må man nok
>supplere med salt, b-vitaminer mv.

Soldater på patrulje i Afghanistan drikker mindst 12-15 liter om
dagen!

Fra : Mogens

Dato : 04-05-11 17:54

Kurt Hansen wrote:

> Soldater på patrulje i Afghanistan drikker mindst 12-15 liter om
> dagen!

Ja det tro da pokker. Dernede koster øl jo stort set ingenting.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-05-11 18:18

Den 04/05/11 18.53, Mogens skrev:

> Ja det tro da pokker. Dernede koster øl jo stort set ingenting.

Jeg ville nok fravælge at drikke 15 liter porter, hvis jeg skulle passe
så farligt et arbejde. Desuden er der nok regler mod det.

Mvh. Lars

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-05-11 22:21

Den 04-05-2011 19:17, Lars Kongshøj skrev:

> Jeg ville nok fravælge at drikke 15 liter porter, hvis jeg skulle passe
> så farligt et arbejde. Desuden er der nok regler mod det.
øv hvor kedelig. Der er regler mod alt sjovt!
regler er kun for fjolser som ikke selv kan tænke og konkludere! :)
//finn

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 05-05-11 06:05

Den 04/05/11 23.20, Cykelsmeden skrev:

> øv hvor kedelig. Der er regler mod alt sjovt!
> regler er kun for fjolser som ikke selv kan tænke og konkludere! :)

Som W C Fields sagde:
Alt hvad jeg kan lide er enten fedende, amoralsk eller ulovligt

Fra : Aksel

Dato : 05-05-11 12:07

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> øv hvor kedelig. Der er regler mod alt sjovt!
> regler er kun for fjolser som ikke selv kan tænke og konkludere! :)
> //finn

Helt enig! Min gamle kaptajn sagde: Regler er til, for dem, der ikke kan
undvære dem.
Men dem er der desværre utroligt mange af. Da de ikke selv har fornuft/viden
til at vurdere, er de nødt til slavisk at overholde reglementet.
Mvh
Aksel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-05-11 16:08

Wed, 4 May 2011 14:10:36 +0200 skrev Max:

>Hej -max-

>Ja, der er jo penge i tro :)

Der er lige præcist så meget mellem himmel og jord, som folk er
villige til at betale for.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 04-05-11 13:53

Hej Max
On 04-05-2011 08:00, Max wrote:
> Jeg arbejdede engang i et varmt maskinrum hvor man naturligvis
> kommer til at svede en del. Og der fik jeg hovedpine hvis jeg ikke
> sørgede for at få meget salt, enten som piller eller i maden.

Samme fænomen opstår lørdag formiddag, hvis man har været ude i byen
fredag aften... Mærkværdigt. Der må sættes nogen til at finde ud af
hvorfor...

Mvh
Martin

Fra : Max

Dato : 04-05-11 14:16

Hej Martin

> fredag aften... Mærkværdigt. Der må sættes nogen til at finde ud af
> hvorfor...

Almindelig menneskelig tåbelighed, vi har det jo med at gå
ud og drikke dagen før vi bliver tørstige.

Max

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-05-11 17:07

Den 04/05/11 15.16, Max skrev:
> Hej Martin

> Almindelig menneskelig tåbelighed, vi har det jo med at gå
> ud og drikke dagen før vi bliver tørstige.

I min ungdom konkludere vi at mennesker generelt lider af læderallergi -
der var en generel tendens til at folk havde hovedpine, hvis de havde
glemt at tage støvlerne af, inden de lagde sig til at sove.