|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tærexink i motor VP 2001 Fra : Torben Pd 57  Sirius
 | 
 Dato :  03-05-11 15:05
 | 
 |  | Hej NG
 Jeg har en Volvo Penta i min Polaris Drabant, foran i motoren lige ved
 dieswelfilter sidder der et stk tærexink, som har forbindelse med
 kølevandet, (søvands kølet). Zinken har ikke været skiftet for nyligt.
 Det virker som om det er groet fast, hvor brutal kan jeg være ( - er
 der noget jeg gåre for at løsne WD 45 virker jo i mange tilfælde, men
 ikke rigtigt her..
 
 God vind
 Torben
 Pd 57 Sirius
 
 
 |  |  | 
  Peter_il (04-05-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter_il
 | 
 Dato :  04-05-11 11:43
 | 
 |  | On 3 Maj, 23:04, Torben Pd 57  Sirius <tgb...@it.dk> wrote:
 > Hej NG
 > Jeg har en Volvo Penta i min Polaris Drabant, foran i motoren lige ved
 > dieswelfilter sidder der et stk tærexink, som har forbindelse med
 > kølevandet, (søvands kølet). Zinken har ikke været skiftet for nyligt.
 > Det virker som om det er groet fast, hvor brutal kan jeg være ( - er
 > der noget jeg gåre for at løsne WD 45 virker jo i mange tilfælde, men
 > ikke rigtigt her..
 
 På min aldrende Yanmar kan zinkanoden i motorblokken også sidde så
 fast, at jeg ikke kan få bolten løs med en stor fastnøgle. Løsningen
 er et jernrør, hvis diameter er stor nok til, at røret kan stikkes på
 fastnøglen og dermed forlænge armen. Virker hver gang,
 
 Mvh Peter Ingsø Laursen
 
 
 
 |  |  | 
 |  |