treadmaster og lim
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-11 09:11

Hej i gruppen.

Jeg skal have monteret noget treadmaster i bunden af min gamle Wayfarer - på
en spånplade.
Hvad er bedst at lime det på med? Det skal jo helst kunne arbejde lidt -
samtidig med at det skal være super stærkt.

Mvh
Allan

Fra : Roderiet

Dato : 02-05-11 09:35

Hej der Må jeg på kraftigste fraråde spånplade, den holder ikke en sæson
i bundvandet. Vandfast Bodex, der er limdrænket ( mættet ) i kantsiderne
har en mulighed for holdbarhed. Jeg har med nogen held forsøgt at drænke
med tynd epoxy, men er ikke blevet helt god til det endnu. Epoxy etc. kan
fåes her og den er ikke giftig som den traditionelle epoxy er.
Et fremragende sted at købe epoxy og alt tilbehør til rimelige priser -
og man kan endda få gode råd med...
LKR Epoxy ligger i Karlslunde på adressen Snedkergangen 3 2690
Karlslunde
Åbningstider: Mandag - Fredag kl. 8.00 - 16.00 Telefon: 4615 3611
Om vandfast bodex siges der at være to typer, nemlig en hvor limen ,men
ikke træet er vandfast og den skulle være billig. Desuden skulle der være
en type hvor både lim og træ skulle være vandfst og den skulle så være den
dyre. Plader etc. kan fåes hos Ferrywood A/S, Roskildevej 408,
2640 Hedehusene, tlf nr. 46562011 email. Info@ferrywood.dk firmaet er
kendt for fornuftige priser. mvh Niels F.

Fra : Finn Borch

Dato : 02-05-11 04:44

On 2 Maj, 10:35, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> 2640 Hedehusene, tlf nr. 46562011 email. I...@ferrywood.dk     firmaet er
> kendt for fornuftige priser.        mvh Niels F.

Det var bestemt en rigtig god og nyttig forklaring.
Vi mangler dog stadig lige et svar på det med limen til treadmaster
´en.
M.v.h.
Finn B.A.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-11 14:33

> [...]
> samtidig med at det skal være super stærkt.

Hej der.
Må jeg på kraftigste fraråde spånplade, den holder ikke en sæson
....snip...

Hej og tak for svaret...
Det er nok ikke en spånplade.. det er en plade der har ligget i siden 1978
og den ser fin ud.
Det er nok noget vandfast træmateriale af en slags..
Men der skal limes på det... :)

En epoxy må jeg finde.
Jeg er hjemmehørende på Fyn, så at tage til hovedstaden og omegn er ikke
lige noget jeg gør.

Finder nok noget - Takker.

Mvh
Allan

Fra : steffen skov

Dato : 03-05-11 15:41

Hejsa
Når du bor på Fyn har du HF-marine tæt på. De forhandler gode
epoxyprodukter. Jeg har brugt meget WEST_Epoxy. og det virker.
Se nedenstående link:
http://www.cylex.dk/firma/hf-industri---marine-svendborg/9818603.html
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-11 11:57

> [...]
>Når du bor på Fyn har du HF-marine tæt på. De forhandler gode
>epoxyprodukter. Jeg har brugt meget WEST_Epoxy. og det virker.

Takker... Dem har jeg hørt om før.
Flere jeg har talt med siger TEC 7.

Har undersøgt det lidt og det ser ud som om det bare kan det hele.
En universal-lim for de søfarende. Er det noget du/i kender noget til.

Mvh
Allan

Fra : HKN

Dato : 04-05-11 12:58

>Takker... Dem har jeg hørt om før.
>Flere jeg har talt med siger TEC 7.

>Har undersøgt det lidt og det ser ud som om det bare kan det hele.
>En universal-lim for de søfarende. Er det noget du/i kender noget til.

Jeg kender ikke det omtalte TEC 7, men jeg kender West. West anbefales bl.a.
af de australske skibsværfter som har bygget en del af de hurtigfærger der
sejler rundt i vores farvande, og det er godt nok til mig
(Jeg har dog kun brugt deres fylder til en skade på kølen efter et
sammenstød med en sten, men det sidder der endnu 7 år efter)

-Henrik

Fra : blueocean

Dato : 02-05-11 05:19

On 2 Maj, 12:44, Finn Borch <finnb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ´en.
> M.v.h.
> Finn B.A.- Skjul tekst i anførselstegn -

Det bedste er at bruge Epoxylim, eller 2 komponemt lim da det jo også
skal være vandfast.

Kik i Bådustyrbutternes kataloger her er der anbefalet en lim til
treadmaster

Gert

Fra : Michael Pedersen

Dato : 03-05-11 14:31

On 2 Maj, 15:33, "Allan" <jawa350 snable-A hotmail.com> wrote:

> [...]
> Men der skal limes på det... :)
>
> En epoxy må jeg finde.
> Jeg er hjemmehørende på Fyn, så at tage til hovedstaden og omegn er ikke

Hej
Jeg lagde for år tilbage et komplet dæk med treadmaster. Jeg bestilte
og købte det hos nedenstående, der så vidt jeg husker også vejledte om
lim. Det holdt godt, men kan være følsomt overfor påvirkninger i
kanten hvor der kan brække små stykker af, hvis ikke man har været
meget omhyggelig med limen.
http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=1&ID=1871

VH

Michael Pedersen