Gruppe kultur
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-05-11 19:49

Nu har jeg jo skrevet på news siden 1996 så jeg har set -og været med
til det meste og jeg skal da ikke påberåbe at jeg har været et
dydsmønster hele vejen igennem , selv om jeg nu mener at være faldet til
ro nu hvor jeg er tætter på de 50 ind de 40 …

jeg har haft nogen fans igennem årene der har fulgt mine skrifter
igennem årene og har svaret på praktisk talt alt , men det er som de er
væ /Peter Juhl har rejst sig fra asken efter 7-8 års fred og han skriver
så noget sludder i billedsnak først bare som /peter så nyt alias og mail
der var stadigt ikke nogen der rigtigt svarede også et nyt et med samme
resultat – fælles for dem alle er at de køre igennem aoig – hvor man kan
poste uden ip uden det koster en noget som helst ..

Dansk news er ikke hvad det var for 9 – 11 år siden , ja det er kun
skyggen af sig selv men det fungere stadigt faktisk påfaldende godt

man skulle tro det var de samme mennesker der bredte sig lidt ud over
grupperne , men det tror jeg altså ikke at det er – jeg har skrevet html
og billedsnak grupperne også skriver jeg i snsk.*.*
kultur.*.* , det er nogen meget forskellige mennesker i kultur.*.*
grupperne – der for man et seriøst svar på et seriøst spørgsmål og er
der en der opføre sig urgemligt så bliver de som tommelfinger regel bare
ignoreret og forsvinder igen .. Hvor html og billedsnak det er noget
helt andet.

Jeg mener jo med et fotografi det behøves ikke at have i national
geografien for at være godt
hvis jeg tager et billed af et barn til mor bedstemor og mig selv og det
falder ud så alle 3 parter er glade jamen så er det et godt billed , men
der findes skribenter der går op i det særeste ting f.eks ser man meget
på baggrunden af billedet i stedet for at se på det som der nu er
fotograferet , der var en skribent der var bragt i harme over der var
rod i min stue og ja det var der – spørgsmålet er så om man skal til at
komme med en lang forklaring om at have et pulterkammer en stue og flere
rum
og når man som jeg har købt / bestilt en robot støvsuger jamen så gulvet
ryddes ellers er den ikke 7 potter pis værd hvad i praksis betyde
pulterkammer skal tømmes det der kan ryge ud skal ud og alt det der
ligger på gulvet skal primært der ind hvorfor alt lortet midlertidigt
står på ens stue gulv – det var jo så en forklaring man kunne kaste sig
over eller lade være ..

på samme måde med html hvis jeg skal lave noget så jeg selv kan finde
det og det virker som et lager eller jeg skal vise en eller anden noget
– jamen hvis siden kommer frem i Firefox som jeg har lavet optimalt set
også IE Chrome og Safari e , jamen så er den sgu som den skal være (til
mit behov) – også vil jeg egentligt skide det en hat fuld (sammen med de
Danske dagblades online sider) om den ser sær ud i en eller anden dubiøs
linux browser – hvis man vil have tingene på den måde så må man også
regne med det ser sært ud en gang i mellem …

men når man læser i webdeign grupperne så for man det indtryk at
nationen er i farer og et ikke nærmere defineret globalt sammenbrud er
forestående og Jørgen Farum virker som om han er lidt i tvil om et
menneske fra konfirmations alderen op til et sted i 80 erne i
virkeligheden kan være lykkelig hvis de ikke enten ejer hans bøger eller
som et minimum har lånt dem på biblioteket
og der er sådan lidt en sport i besvare på en måde så det ikke til at
forstå i stedet for hvis man mangler et stykke kode så for man at vide
hvordan det det skal være og hvor det skal stå også virker det og det
kan det også godt uden at man har været ved at falde i søvn over Jørgen
Farum s bøger
jeg mener stadigt at en webdesign begynder gruppe kunne have været go
så dem der bruger den ikke går forbi hinanden .. og lægger sit niveau
der efter

men hvorfor der er de forskellige gruppekultur jeg har da undret mig
over det men jeg tror dem der skriver i kultur grupperne enten er vand
til at have med andre mennesker at gøre eller trives ved bare at være
sig selv – hvor html og foto er noget som man kan supplere sin ensomhed
med at lære og at lave og måske af den vej opnå en eller anden form for
anerkendelse – som næppe kommer

jeg tror mange af dem der har behov for at skrive noget dårligt om andre
det var sådan nogen man kunne se fredag værtshus hvor de sad for sig
selv og drak 6 pilsner for at gå hjem aflene og det er klart det ikke en
nem måde at have det på hvad i sagens natur med tiden skal give en
misantropi der skal have luft på en eller anden måde og det for den så i
en skide nyhedes gruppe ..

jeg ved ikke om det er muligt at formidle budskabet at hvis man ikke har
noget pænt at sige så kan man med fordel holde mund – men jeg tror bare
ikke det kan lade sig gøre fordi det er livskvalitet
at skrive grimme ting om andre – logik burde diktere at
d.s.mudderkastning er stedet at gøre det , men nej ?

opfølging d.a + d.a.n
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : N/A

Dato : 02-05-11 15:45

Fra : N/A

Dato : 02-05-11 15:45

Fra : N/A

Dato : 02-05-11 15:45

Fra : N/A

Dato : 02-05-11 15:45

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-05-11 15:45

Den 02-05-2011 13:49, Bo M Mogensen skrev:

> ja han vil under ingen omstændigheder bruge det - det er selvf også
> tidskrævende men på den anden side så er det bare at lave en dump jpg
> og smide den på - men det må han selvf selv om - problemet er bare at
> det kan være meget svært at forstå hvad han mener når man ikke kan se det ..

Tja. Du tror åbenbart at et screendump siger mere
om hvorledes en webside er konstrueret end det
konkrete online eksempel.

Det mener jeg ikke. Og jeg kan henvise til
http://webdesign101.dk/nav2011/navbar2/
http://webdesign101.dk/showcase/csstablelayout/
http://webdesign101.dk/showcase/background/
http://webdesign101.dk/css/floatcontainer.php
og i snesevis andre sider, der ikke alene taler for
sig selv, men tillige /er/ illustrationen.

Det er et kønt makkerpar, vi har her: Den
ene kritiserer min præsentationsform, den
anden mener det hele er en illusion og
at jeg vil få min velfortjente straf
når jeg bliver genfødt som en indvoldsorm.

Når folk er så kloge undrer det mig meget at
de ikke selv skriver bøger om det, de kloger
sig på. Eller opretter en hjemmeside eller
en blog.

X-post til netetikette fjernet,
X-post til webdesign.html gruppen

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : John

Dato : 02-05-11 17:59

Jørgen Farum Jensen frembragte:

> Når folk er så kloge undrer det mig meget at
> de ikke selv skriver bøger om det, de kloger
> sig på. Eller opretter en hjemmeside eller
> en blog.
Fatter ikke du stiger på gang på gang Jørgen.
Mandens egentlige ærinde har intet med webdesign at gøre.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Edmund

Dato : 03-05-11 06:20

Den 02-05-2011 16:45, Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]

Jørgen skriver trods alt ikke nogen steder at du ikke må have andre
guder end ham

Find dog nogle andre web sider, hvis det er nogle mere simple
kodeeksempler du efterlyser.

Jeg har da også fået grå hår i hovedet af at læse noget af hans sider,
men han kan da ikke gøre for at vi ikke har sat os ind i grundlæggende
html og css.

Og så bliver du sur, når de kritiserer din kode i html gruppen hvorfor
bruger du ikke tiden til at lave de par småændringer de forslå, i stedet
for at himle op om at du er pisse ligeglad. så ville både du og andre
nybegyndere der kommer forbi, havde nogle solide grundsten at bygge
videre på.

Det vil vel ikke hjælpe nybegyndere at der kom endnu mere kode på siderne.

--
Mvh Edmund

Fra : Jahnu

Dato : 03-05-11 08:56

On Tue, 03 May 2011 07:20:21 +0200, Edmund <nospamm@surfpost.dk>
wrote:

Jahnu skrev:

>Det vil vel ikke hjælpe nybegyndere at der kom endnu mere kode på siderne.

Sans for grafik og design har intet med kode at gøre. Det har at gøre
med kunstnerisk sans. Jørgen er en fantasiforladt, kedelige mand, der
er blottet for kunstnerisk sans.

Desuden behøver man ingenting vide om kode osv. hvis man arbejder i
fx. Adobe Dreamweaver.

Fra : Jahnu

Dato : 06-05-11 07:08

On Mon, 02 May 2011 16:45:07 +0200, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Det er et kønt makkerpar, vi har her: Den
>ene kritiserer min præsentationsform, den
>anden mener det hele er en illusion og
>at jeg vil få min velfortjente straf
>når jeg bliver genfødt som en indvoldsorm.

Som sædvanlig formår du intet andet end at gentage dine indspiste
fordomme. Læg mærke til, at jeg aldrig nogen sinde så meget som har
antydet, at du vil blive genfødt som en indvoldsorm.

Som min lærer i skolen plejede at sige, er du dum eller er du bare
fræk. Jeg ville altid vedholde, at jeg var fræk, men i dit tilfælde
tror jeg, at det er ren dumhed :)

Jeg har en blog på http://truthunwelcome.blogspot.com/