London transport
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-11 18:56

Til rejser der primært skal foregå i zone 1-2 i London, kan man bl.a. vælge
mellem Travelcard og Oystercard.
Umiddelbart ser det tillokkende ud at vælge Travelcard fordi man overhovedet
ikke skal tænke på antallet af påstigninger (men til gengæld skal man lige
holde øje med zonerne)
Men efter hvad jeg kan læse mig til (på:
http://www.londonbilletter.dk/transport/oyster-card/) så har Oystercard en
"indbygget" funktion der gør at man aldrig kommer til at betale mere pr. dag
end man ville have gjort med et Travelcard, uanset antallet af påstigninger.

Har jeg forstået det rigtigt ?
Er der noget jeg har overset/faldgruber mv. ?
Hvad er overhovedet fordelen ved et Travelcard, hvis det er som jeg har
forstået det ?

På forhånd Tak

Per.

Fra : alexbo

Dato : 01-05-11 21:07

"Per Olsen" skrev > mellem Travelcard og Oystercard.
> [...]
> Er der noget jeg har overset/faldgruber mv. ?
> Hvad er overhovedet fordelen ved et Travelcard, hvis det er som jeg har

De daglige Oysterture vil ikke overstige et endags kort, mens du med et 7
dageskort får en væsentlig rabat.

Jeg regnede på det første gang vi var i london i fire dage, så det var noget
med et 3 dages kort plus et 1 dags kort eller Oyster eller en blanding.
Vi valgte Oyster, det var så også rart anden gang man så har man kortet i
forvejen.

I prislisten kan du se at med et Oyster højst når 7,20£ pr.dag
Et etdags kort koster 8£ og et 7 dages 27£

http://visitorshop.tfl.gov.uk/English/BuyTravelcard.htm

Skal man være der en uge ville jeg vælge ugekortet.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 01-05-11 21:18

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev

> I prislisten kan du se at med et Oyster højst når 7,20£ pr.dag
> Et etdags kort koster 8£

Man kan så undre sig over hvad man skal med et 1 dagskort.
Det eneste jeg kan se er at med Oyster betaler man et beløb for selve
kortet, 2£ så vidt jeg husker, og der skal fyldes penge på som måske ikke
bruges op.

Så er man kun en eller to dage i London og ikke forventer at komme tilbage
kan det være nemmere og billigere bare at købe dagskort.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-05-11 00:41

"Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er der noget jeg har overset/faldgruber mv. ?
> Hvad er overhovedet fordelen ved et Travelcard, hvis det er som jeg har

Det er svært at forklare, hvad der er bedst hvornår. Her forsøger de selv at
forklare det:
http://www.londontoolkit.com/briefing/travelcard_oyster.htm
Så ved kortere besøg vil et travelcard nok være det letteste.
Vi var der i efteråret og købte endags travelcard på s-togsstationerne og
det fungerede fint.
Bemærk at det også giver rabat til nogle af turbådene på Themsen. Vi sejlede
med en som lægger til lige øst for Tower Bridge og det gav en ret stor
rabat.

Kurt