Ramsløg og hvidløg og noget
Fra : Jens Bruun

Dato : 01-05-11 16:04

For dem, der tør leve livet på kanten, kan det meddeles, at der stadig er
massevis af ramsløg i Frederiksberg Have. De springer snart ud, så det er
nu, man skal til at rykke.

Og så blev friske hvidløg efterspurgt forleden. De kan købes friske og pæne
i Superbest i Holbæk til 10 kroner for fem stk. To grimme og kedelige koster
12 kroner i Superbest i Friheden, Hvidovre.

Og så kan man få friske, danske jordbær i samme Superbest i Friheden. 20
kroner for en halv bakke. Jeg har vovet et øje, og glæder mig til at smage
årets første jordbær i aften.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-05-11 05:37

Den 01/05/11 17.03, Jens Bruun skrev:
> For dem, der tør leve livet på kanten, kan det meddeles, at der stadig er
> massevis af ramsløg i Frederiksberg Have. De springer snart ud, så det er
> nu, man skal til at rykke.

Let OT, men relevant for emnet:
Jeg kan oplyse at der er gang i en masse undersøgelser langs Jagtvej
(Frederiksberg Have ligger jo længere ad ruten og er lige så slem).
Partikelforureningen er vist omkring 120 000 pr cm3 før større
partikler, mindre partikler vist ikke målt.

Men jeg har fundet mig en ramsløgmark nu

> Og så blev friske hvidløg efterspurgt forleden. De kan købes friske og pæne
> i Superbest i Holbæk til 10 kroner for fem stk. To grimme og kedelige koster
> 12 kroner i Superbest i Friheden, Hvidovre.

Tak. Jeg vil prøve i Superbest F eller Ø.

Mvh. Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-05-11 16:16

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4dc0d7ff$0$307$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> Partikelforureningen er vist omkring 120 000 pr cm3 før større
> partikler, mindre partikler vist ikke målt.

Tja. Hvis I pludselig ikke længere ser indlæg fra min side, skyldes det nok
de mange ramsløg fra Frederiksberg Have, jeg lystigt har indtaget gennem
årene. Dét, eller også de mange ikke-pasteuriserede æg, jeg dagligt benytter
i mit køkken. Eller måske en kombination af ramsløg, ikke-pasteuriserede æg,
daggamle karklude og 2./3.dags, genopvarmet persillesov

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-05-11 17:51

Den 04/05/11 17.15, Jens Bruun skrev:
> [...]
> de mange ramsløg fra Frederiksberg Have, jeg lystigt har indtaget gennem

Kræft.

> Dét, eller også de mange ikke-pasteuriserede æg, jeg dagligt benytter
> i mit køkken.

Salmonella.

> Eller måske en kombination af ramsløg, ikke-pasteuriserede æg,
> daggamle karklude og 2./3.dags, genopvarmet persillesov

Jordbakterier, stafylokokker, andre gode baciller.

RIP.

Kondolence på forhånd.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-11 00:51

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Salmonella.

Man bliver altså ikke syg af at spise rå æg - man skal bare lade vær med at
opbevare dem eller mad lavet af dem ret lang tid.

I samtlige de tilfælde jeg har hørt om hvor der har været problemer med rå
æg har det skyldtes mad som ha været gemt mindst et døgn.

Hvis et nyåbnet æg indeholder bakterier nok til at gøre een syg er det
råddent - og så spiser man det vel ikke ?