MS Windows
briani 27239
Kalender i sidepanel virker ikke altid
Fra : George

Dato : 01-05-11 17:17

Jerg kører Vista og bruger sidepanelet til forskellige
gadgets. De fleste virker tilsyneladende altid, men
kalenderen viser med jævne mellemrum blot en orange
firkant (uden dato). Normalt viser den månedens dage.

Har du en ide om hvad årsagen kan være ?

Det er selvfølgelig ikke særlig vigtigt, men det
irriterer mig at det ikke virker som det skal, og det
bekymrer mig også lidt.

George

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-11 21:31

"George" <georgeoftheseas@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er selvfølgelig ikke særlig vigtigt, men det irriterer mig at det ikke
> virker som det skal, og det bekymrer mig også lidt.

Jeg kan fortælle dig at jeg har samme problem. Siden midt i april er
kalenderen sommetider tom, så der kun er en orange firkant - men kun en gang
i mellem.

Ved en genstart af computeren er det et chance-spil om kalenderen er ren
orange eller om der er datoer, som der skal være. Det er sån fifty-fifty.
Hvis der kun
er en orange firkant, så kan man bare prøve at lave en ny genstart, så
kommer den måske med datoer. Det er der ca. 50% chance for. Ellers så prøver
man
bare endnu en genstart.

Det er lidt mystisk, for sådan har det aldrig før været i de 3 år jeg har
haft computeren.

Er dit problem tilsvarende? - Og hvad når du laver genstarter, er det så
forskelligt om den kommer eller ikke kommer.

Hilsen Åge

Fra : George

Dato : 02-05-11 16:26

Den 01-05-2011 22:30, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> i de 3 år jeg har haft computeren.
>
> Er dit problem tilsvarende? - Og hvad når du laver
> genstarter, er det så forskelligt om den kommer eller

Ja mit problem er på helt samme måde - og det er også
startet i april. Jeg husker ikke nøjagtigt hvornår men
midt i april lyder meget sandsynligt. Min computer er
(som din)omkring 3 år gammel, og jeg har brugt
sidepanelet det meste af tiden uden at have set
problemet før.

Jeg kører med automatisk opdatering af Vista

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-11 18:38

> Ja mit problem er på helt samme måde - og det er også startet i april. Jeg
> husker ikke nøjagtigt hvornår men midt i april lyder meget sandsynligt.

Første gang var den 15. april

> Min computer er (som din)omkring 3 år gammel, og jeg har brugt sidepanelet
> det meste af tiden uden at have set problemet før.
>
> Jeg kører med automatisk opdatering af Vista

Den gadget må have noget online-forbindelse med Microsoft og så har de lavet
noget kage i det ved en Windowsupdate.
Jeg kan se på opdateringsoversigtet at IE9 blev lagt ind lige præsis den
15. april.
kan ikke se hvad det skulle have med hinanden at gøre, men een ting er da
helt sikkert. Det er ikke hos os problemet er.

Hilsen Åge

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-05-11 20:50

En gadget består blandt andet af html så browseren har en indflydelse
da det er dens parser der bruges. jeg vil anbefale at i finder en
anden kalender gadget online (vælg tilføj gadget og klik på linket til
at hente flere online). Der findes masser som er bedre end den
medfølgende.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-05-11 06:44

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
> anden kalender gadget online (vælg tilføj gadget og klik på linket til
> at hente flere online). Der findes masser som er bedre end den

Skidt med kalenderen. jeg undrer mig bare over at kalenderen er begyndt at
være "sjov" over hele landet, på nøjagtigt samme tid.

Hilsen Åge

Fra : George

Dato : 03-05-11 11:12

Den 03-05-2011 07:44, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> meddelelsen

> Skidt med kalenderen. jeg undrer mig bare over at
> kalenderen er begyndt at være "sjov" over hele landet,

Jeg har IE9 installeret, og det kan godt være at
Windows bruger den til gadgets fremfor Firefox, som er
min standardbrowser.

Jeg kan ikke lige se hvornår IE9 er installeret,da det
ikke fremgår af opdateringsoversigten, men jeg tror, at
jeg selv har installeret eller opdateret IE9 den 19-3,
da de fleste af filerne i programbiblioteket har denne
dato som ændringsdato.

Der var en større opdatering af Vista den 14-4.

Som nævnt kan jeg ikke huske hvornår jeg observerede
problemet første gang, og jeg kan ikke udelukke at det
har været allerede i slutningen af marts.

George