Køre fra Atlanta til New Orleans
Fra : Kenneth

Dato : 01-05-11 06:15

Hej

Skal om lidt tid til Atlanta (Georgia) og derfra køre til New Orleans
(Louisiana). Nogle der har anbefalinger til hvilken vej man skal
vælge? Hvad man skal se på vejen mv?
Da vi kun har omkring en uge til turen spiller det selvfølgelig ind
hvad vi kan nå.

/K

Fra : Preben

Dato : 01-05-11 15:38

Den 01.05.2011 kl. 14:15 skrev Kenneth <andersen.kenneth@gmail.com>:

> [...]
> vælge? Hvad man skal se på vejen mv?
> Da vi kun har omkring en uge til turen spiller det selvfølgelig ind

Den direkte vej er freeway 85 fra Atlanta til Montgomery i Alabama,
derefter freeway 65 til Mobile i Alabama.
Fra Alabama tager du nu freeway 10 til New Orleans, ialt ca. 750 km.
En dags tid kunne du jo bruge i Atlanta på. f.eks. en CNN Studio tour, et
besøg på Coca Cola og selvfølgelig Martin Luther King Jr. National
Historic Site.
I Montgomery kunne du evt. besøge Rosa Parks Museum.
I Mobile er det værd at besøge USS Alabama Battleship Memorial Park og se
slagskibet USS Alabama, som var aktiv i 2. verdenskrig. I området findes
også en u-båd, man kan gå rundt i.
En guided tur i New Orleans (Hurricane Tour) er et must. Det er rystende
at se og høre om de skader orkanen Katrina forårsagede i 2005. En guided
tur vil også føre dig gennem de mest kendte kvarterer i byen. En sejltur
på Mississippi kan ikke anbefales, den er rent ud sagt r..kedelig.
En lidt længere tur kunne være til Lafayette og Breaux Bridge, som er det
helt rigtige sted, hvis man er til Cajun og Zydeco musik og gerne vil
spise krebs.
En køretur fra Lafaytte sydpå ud i lavlandet er også interessant. Her kan
du se rismarker, som også bruges til opdræt af krebs. Når risen er høstet,
æder krebsene planteresterne og inden der sås ny ris, fanges krebsene i
ruser. Krebsenes afføring gøder nu rismarkerne osv.
Hvis du får lyst til at kede dig enormt, kan du køre en tur over Lake
Pontchartrain Causeway (toll causeway)
http://da.wikipedia.org/wiki/Lake_Pontchartrain_Causeway
Her får du 38 km. bro, lige ud, og intet at se på. Myndighederne
anbefaler, at man kun kører turen én gang i døgnet, altså ikke noget med
at køre retur samme dag
God fornøjelse!
--
mvh/Preben

Fra : Kenneth

Dato : 01-05-11 12:52

On May 1, 4:37 pm, Preben <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> [...]
> Her får du 38 km. bro, lige ud, og intet at se på. Myndighederne
> anbefaler, at man kun kører turen én gang i døgnet, altså ikke noget med

Hej Preben

Super, mange tak for det. Det lyder spændende. :)
Ved du om der er noget at komme efter i det vestlige Florida?

/K

Fra : Preben

Dato : 01-05-11 22:37

Den 01.05.2011 kl. 20:51 skrev Kenneth <andersen.kenneth@gmail.com>:

> Super, mange tak for det. Det lyder spændende. :)
> Ved du om der er noget at komme efter i det vestlige Florida?

Jeg har ikke været meget i Floridas "Panhandle", men hvis du er vild med
at dykke, kan du besøge Pensacola, hvor man for nogle år siden sænkede
hangarskibet USS Oriskany for at skabe et kunstigt rev.
Du kan se mere her:
http://divemightyo.com/

--
mvh/Preben

Fra : Michael H

Dato : 03-05-11 02:04

On 1 Maj, 23:37, Preben <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> [...]
> at dykke, kan du besøge Pensacola, hvor man for nogle år siden sænkede
> hangarskibet USS Oriskany for at skabe et kunstigt rev.

Hej.

Hvis du er til flymuseer, så er der et par gode museer i det vestlige
Florida. Jeg kan specielt anbefale National Naval Aviation Museum
(http://www.navalaviationmuseum.org) i Pensacola, hvor du måske også
kan se opvisningholdet Blue Angels træne.
Pensacola har også nogle dejlige strande (http://
www.visitpensacolabeach.com/default.php)

Mvh.
Michael H.