OpenCPN og Simrad AP12 autopilot
Fra : Gert Juhl

Dato : 01-05-11 12:08

Jeg har problemer med at forbinde de rette ledninger.

Udstyr:

Bærbar pc med OpenCPN - Nmea Com 4

Humminbird 987Cx gps ud NMEA 01.83 - Com3

Fransons GpsGate (kanon program) - Gps/Nmea ind Com 3. Nmea ud Com
5-9

Fra Humminbird Gps til Pc fungere det fint og uden problemer med usb/seriel
forbindelse.

Kan uden problemer køre 2-3 navigations programmer samtidig.
(MaxSea/OpenCpn/DLS)

Jeg vil nu bruge OpenCPN til styring af min Simrad AP12 autopilot.

Problemet består i OpenCPN funktionen "go to waypoint"

Der er 2 ledninger på Simrad AP12, com + og com -

Hvor skal disse 2 ledninger monteres så piloten fatter hvor jeg vil hen.

Er det noget med en delt Com 3 port, dvs. ben 2+3+5 på det serielle kabel.

Eller kræver det en ny Comport.

Mvh
Gert

Fra : Harding E. Larsen