IE 9
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-04-11 22:05

Kan ikke finde en dedikeret gruppe. Men da nogen her formodes at kende
svaret, prøver jeg lykken.

Har netop installeret IE 9 på min ene computer. Men hvor fa.... er
menulinjen gemt på den?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-04-11 23:03

Hvis du vil have den klassiske menulinie så højreklik på toolbar'en og
vælg den der. Personligt foretrækker jeg command bar'en.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-04-11 23:32

Jens Peter Karlsen wrote:
> Hvis du vil have den klassiske menulinie så højreklik på toolbar'en og
> vælg den der. Personligt foretrækker jeg command bar'en.

Jamen, der var den jo. Tak, Jens Peter.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-05-11 06:01

Sun, 1 May 2011 00:31:34 +0200 skrev Erik Ginnerskov:

>Jamen, der var den jo. Tak, Jens Peter.

Skulle du få brug for det en anden gang, er der jo
dk.edb.internet.software.browser
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Sælges: Lejlighed med udsigt over grønt område og parketgulv.

Fra : Dennis Munding

Dato : 01-05-11 07:16

Hej Erik,
"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen, der var den jo. Tak, Jens Peter.

Med fare for at lyde som en lyseslukker, så er det nok det eneste du bliver
glad for...
Jeg har ikke haft andet end bøvl, siden jeg installerede den.

Troede først det skyldtes dårlige hjemmesider (hvilket det til dels nok også
gør), men har besøgt samme sider i både FF4 og Opera11 - helt uden
problemer.

Jeg oplever at min pc næsten går i stå somme tider, når jeg benytter IE9, så
nu er jeg blevet inkarneret FF bruger...
Troede aldrig jeg skulle sige det men - IE8 er/var meget bedre...

Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad
http://pgsquad.com/
"When you hear the wind - you're already dead..."

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-05-11 15:15

Dennis Munding wrote:

> Med fare for at lyde som en lyseslukker, så er det nok det eneste du
> bliver glad for...
> Jeg har ikke haft andet end bøvl, siden jeg installerede den.

Jeg har ikke planer om at bruge den til andet end netbanking - hvor jeg ikke
har andre muligheder. FF er min foretrukne browser.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 02-05-11 21:05

Hej Erik
"Erik Ginnerskov" skrev...

> Jeg har ikke planer om at bruge den til andet end netbanking - hvor jeg
> ikke har andre muligheder. FF er min foretrukne browser.

Er "NemID" ikke nået til din bank endnu??
I bekræftende fald _burde_ du kunne bruge FF...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-05-11 23:34

Dennis Munding wrote:

> Er "NemID" ikke nået til din bank endnu??

Jo, det har jeg brugt længe.

> I bekræftende fald _burde_ du kunne bruge FF...

Det vil jeg forsøge snarest.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-11 00:04

Erik Ginnerskov wrote:

> Jo, det har jeg brugt længe.

> Det vil jeg forsøge snarest.

Minsandten, det virker. Ikke mere IE undtagen i udviklingssituationer.
Herligt - tak Dennis.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-05-11 01:13

Hej Erik

Erik Ginnerskov skrev...

> Minsandten, det virker. Ikke mere IE undtagen i udviklingssituationer.
> Herligt - tak Dennis.

Var så lidt.
Men det burde også virke i IE9 - omend det nogle gange kræver at siden
genindlæses flere gange (men det tillægger jeg nu som en fejl hos java...).
Hos mig virker det i begge (IE9 + FF4), men det er dog hurtigst i FF.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 02-05-11 21:29

Efter mange tanker skrev Erik Ginnerskov:

> Jeg har ikke planer om at bruge den til andet end netbanking - hvor jeg ikke
> har andre muligheder. FF er min foretrukne browser.

Jeg bruger FF - også til NemID.
Java er noget skidt, som aldrig burde være opfundet. Skal som regel
reloade et par gange, før den fatter hvad det handler om.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-05-11 08:35

On 4 Maj, 16:04, "Erik Ginnerskov" <erik.ginners...@live.dk> wrote:

> Minsandten, det virker. Ikke mere IE undtagen i udviklingssituationer.

Har MS ikke stadig deres helt egen udgave af JAVA?

Sjovt, jeg kan faktisk ikke huske mere, hvordan det var på Windows.
Her (på min egen maskine) er jeg tvunget til at tage den JAVA fra Sun,
for jeg kører Linux, og den installeres helt automatisk. Men den JAVA
er SVJH også standard, og det er MS' ikke.

Jeg har aldrig haft problemer med JAVA på Linux iøvrigt. Heller ikke,
når det bruges til log-in (jeg har ikke NEM-ID, men JAVA bruges på
Nordeas side til homebanking). Firefox kan også tage Nordeas home
banking, selv på Linux. Ellers, så ville Nordea nok også miste en
kunde her ret hurtigt.

Hvad er det for en bank, som ikke overholder webstandarderne - som FF
følger?

MVH
Rune Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-05-11 16:25

Det er mange år siden.
Microsofts JVM var meget hurtigere end Suns på det tidspunkt så måske
skulle de have taget ved lære af den i stedet for bare at få den
forbudt.
At den ikke længere var inkluderet med IE skadede utvivlsomt også
udbredelsen af Java.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 08-05-11 19:53

On 2011-05-06 17:24, Jens Peter Karlsen wrote:
> Det er mange år siden.
> Microsofts JVM var meget hurtigere end Suns på det tidspunkt så måske
> skulle de have taget ved lære af den i stedet for bare at få den
> forbudt.

Den java var ikke kompatibel med Sun Java, det var en af hovedproblemerne.
Java programmer udviklet med MS værktøjer virkede gerne kun i Windows,
ikke så smart på andre OS såsom MacOS og Linux, og stort irritationsmoment
når f.eks. java-netbank kun virkede i windows.
Da MSJVM "døde", så døde langsomt også windows-only java-netbankerne...

Måske den var hurtigere fordi der blev lavet direkte windows API kald?

> At den ikke længere var inkluderet med IE skadede utvivlsomt også
> udbredelsen af Java.

tja, der er jo ikke alternativer til platformuafhængige "programmer" i browser,
(og så er der lige det lukkede Flash kun fra Adobe.... )

men mange ting kræver jo slet ikke Java men kan klares med html/css/dom/javascript
der findes faktisk en del værktøjer til at hjælpe med dette.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-05-11 22:09

Det jeg husker var den helt kompatibel men kunne noget mere.
Der blev selvfølgelig problemer med crossplatform hvis man udnytte
dette.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-05-11 23:48

Jens Peter Karlsen skrev:

> Der blev selvfølgelig problemer med crossplatform
> hvis man udnytte dette.

Det skal man da altid - alt skal altid fungere i alle
browsere - det er jo det hele denne gruppesammenhæng
går ud på - her må ikke efterlades noget som helst til
tilfældigheder.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-05-11 15:00

Netop min pointe, hvis man udelod de windows specifikke ting, stod man
stadig med en hurtigere JVM end Sun's egen.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-05-11 08:37

On 4 Maj, 16:04, "Erik Ginnerskov" <erik.ginners...@live.dk> wrote:

> Minsandten, det virker. Ikke mere IE undtagen i udviklingssituationer.

Aja.

Man skal afvikle IE for at få udvikling. Det er ikke så indviklet.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-05-11 23:00

Rune Jensen wrote:

> Aja.
>
> Man skal afvikle IE for at få udvikling. Det er ikke så indviklet.

ROFL

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-05-11 00:44

Rune Jensen har bragt dette til os:

> Aja.
>
> Man skal afvikle IE for at få udvikling. Det er ikke så indviklet.
>

> MVH
> Rune Jensen

*Det* er værkstedshumor!

Birger