Modtage position på nødtstedt
Fra : Preben

Dato : 30-04-11 16:47

Min VHF radio er koblet sammen med min søkortplotter så radioen udsender
positionen, hvis jeg trykker på Distress knappen. Hvilket udstyr kræves
for at se min position?
Kan jeg umiddelbart se andres position på min kortplotter hvis de trykker
Distress?
Mit udstyr en kun koblet sammen med TX + og TX - fra kortplotteren til
radioen. Kræver det ikke en retur fra radioen for at jeg kan se noget på
min plotter? Eller kan det slet ikke lade sig gøre?

--
mvh/Preben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-04-11 10:28

Jo, du skal have forbundet de to enheder korrekt.

Her er uddrag af en beskrivelse:

DSC Position Polling and NMEA in/output
Easily share position information with other DSC equipped vessels
using the position request and position reporting functions. With the
push of a few buttons you can request the position of another vessel,
or simply send your position information to the vessel you select.

The GPS Position of a received DSC Distress or Position Request call
can be shown on a compatible GPS Chart plotter simply by connecting 2
NMEA wires.

Mvh/Harding

Fra : Preben

Dato : 30-04-11 18:14