Websikre skrifttyper
Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-04-11 23:19

Jeg havde engang et link til en side, hvor fonts var delt op i grupper
og hvor mange % man kunne foirvente der kunne se dem.

Linket er desværre gået tabt. Nogen der har noget lignende?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Sælges: Lejlighed med udsigt over grønt område og parketgulv.

Fra : Michael Haase

Dato : 30-04-11 08:56

Kurt Hansen skrev dette den 30-04-2011 00:19:
> Jeg havde engang et link til en side, hvor fonts var delt op i grupper
> og hvor mange % man kunne foirvente der kunne se dem.
>
> Linket er desværre gået tabt. Nogen der har noget lignende?

Kan dette link bruges?

http://www.codestyle.org/css/font-family/sampler-CombinedResultsFull.shtml

--
Michael Haase

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-04-11 09:00

Sat, 30 Apr 2011 09:55:49 +0200 skrev Michael Haase:

>Kan dette link bruges?
>
>http://www.codestyle.org/css/font-family/sampler-CombinedResultsFull.shtml

Yabber, takker. Det var faktisk den jeg havde

Fra : Frank Damgaard

Dato : 30-04-11 10:33

On 2011-04-30 09:59, Kurt Hansen wrote:

> Yabber, takker. Det var faktisk den jeg havde

De "%" er da vist højt sat; så tag dem med et gran salt.
Måske dem der indberetter har interesse i fonte og har flere
installeret end den alm bruger ....

En god ide er i øvrigt i font-listen at tilføje typen/generic-name,
sådan at det ikke er helt ved siden af hvis font mangler,
dvs. sidst i font-liste tilføje en af:
sans-serif, serif, monospace, cursive....

( http://www.w3schools.com/css/css_websafe_fonts.asp )

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-04-11 11:07

Sat, 30 Apr 2011 11:33:26 +0200 skrev Frank Damgaard:

>De "%" er da vist højt sat; så tag dem med et gran salt.
>Måske dem der indberetter har interesse i fonte og har flere
>installeret end den alm bruger ....

Helt sikkert og jeg tager da heller ikke slavisk efter den, men hvis
jeg nu er træt af Times (New Roman) som serif-skrift, er det da meget
rart at vide, at der er et par alternativer.

Ja, det har jeg gjort fra dag 1.

Fra : Torben R

Dato : 01-05-11 07:31

A propos skrifttyper har jeg tidligere gennemgået de mest almindelige for
at undgå forskellige bogstaver/tal, der ser ens ud. Det gælder I (stort
i), 1 og l (lille L). Jeg fandt frem til, at de er rimeligt forskellige i
Tahoma, Verdana (lidt bredere), Lucida console (bred) og Lucida sans
typewriter (meget bred).
I mange fonts er l og I fuldstændig ens (Times, MS serif)og det er
dårligt, især når det gælder passwords.
I windows kan man bestemme den skrifttype, der bruges i vinduer, ved at
gå ind i Skrivebord/egenskaber/udseende/avanceret/ikon og vælge
skrifttypen der.
Jeg kan derfor kun bifalde, at disse sider (html.dk) er skrevet med
Verdana og Tahoma som foretrukne skrifttyper.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-05-11 11:30

On 01-05-2011 08:31, Torben R wrote:
> [...]
> Jeg kan derfor kun bifalde, at disse sider (html.dk) er skrevet med
> Verdana og Tahoma som foretrukne skrifttyper.

Det kalder jeg virkelig fornuftig og meningsfuld webdesign.

Bravo bravo

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-05-11 12:08

Torben R formulerede søndag:
> [...]
> Jeg kan derfor kun bifalde, at disse sider (html.dk) er skrevet med
> Verdana og Tahoma som foretrukne skrifttyper.

Nu er vi nogen der så vidt muligt undgår html.dk - hvilket heldigvis
ikke er så svært.
Nyhedsgrupperne har ikke noget med html.dk - andet end at folkene bag
html.dk, bruger dem til at nasse på skribenternes frivillige arbejde.

Visning af passwords?
Passwords bør MD5 encodes, og aldrig vises på skærmen. Er det så ikke
lidt ligegyldigt om l,I og 1 ligner hinanden?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-05-11 14:56

Der menes sikkert serienumre eller lignende der skal indtastes i en
prompt jeg har set flere eksempler hvor jeg skulle gætte mig frem til
om der stod 1(en) eller I(stort i) et andet eksempel er 8(otte) eller
B(stort b).

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-05-11 15:16

Sun, 01 May 2011 15:56:29 +0200 skrev Jens Peter Karlsen:

> [...]
>prompt jeg har set flere eksempler hvor jeg skulle gætte mig frem til
>om der stod 1(en) eller I(stort i) et andet eksempel er 8(otte) eller

Ja, eller 0 eller O. Problemerne af mangfoldige.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-05-11 15:20

Torben R wrote:

> Jeg kan derfor kun bifalde, at disse sider (html.dk) er skrevet med
> Verdana og Tahoma som foretrukne skrifttyper.

Hvilke sider? Dette er usenet, jeg ser indlæggene med en news-reader, der er
indbygget i mit mailprogram.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Max

Dato : 02-05-11 15:38

Hej Erik

> Hvilke sider? Dette er usenet, jeg ser indlæggene med en news-reader,
> der er indbygget i mit mailprogram.

Måske html.dk ?

Max

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-05-11 23:36

Max wrote:

> Måske html.dk ?

Det er jeg da godt klar over. Men er Torben klar over, at Usenet og html.dk
ikke er det samme? Det ver det, jeg er ude efter.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk