Asus EAH5750 1gb grafikkort
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 29-04-11 06:24

Har et Asus EAH5750 1gb grafikkort, det kører sådan set godt nok, men
en gang i mellem fryser skærmen, og meddelsen "grafikkort driveren
holdt op med at fungere" kommer frem :o/

Nogen der kender til denne fejl ?

Kører Windows 7 med alle opdateringer

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : jk

Dato : 29-04-11 08:33

On Fri, 29 Apr 2011 07:24:18 +0200, Brian Vestergaard
<only4usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
>en gang i mellem fryser skærmen, og meddelsen "grafikkort driveren
>holdt op med at fungere" kommer frem :o/

Det ser ikke ud ti,l at det er et silent kort uden blæser. Med blæser
skulle det kunne køle sig selv.

Nogle gange har grafikkort driveren et faneblad til overvågning, hvor
man kan aflæse temperaturen for grafikkort chippen. Jeg tror, at det
er høj temperatur, der er problemet.

Prøv evt. at køre med åbent kabinet.

mvh

John

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 29-04-11 11:14

jk har bragt dette til os:

> [...]
>
> Nogle gange har grafikkort driveren et faneblad til overvågning, hvor
> man kan aflæse temperaturen for grafikkort chippen. Jeg tror, at det

Ved fejl, ligger temp på ca. 41 grader, hvilket den generelt gør ved
alm. brug...

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : jk

Dato : 29-04-11 12:28

On Fri, 29 Apr 2011 12:13:43 +0200, Brian Vestergaard
<only4usenet@gmail.com> wrote:

>jk har bragt dette til os:

>Ved fejl, ligger temp på ca. 41 grader, hvilket den generelt gør ved
>alm. brug...

Nå, ja så er det ikke det.
Hvis du spiller meget, kan du prøve at spørge på www.tweak.dk i deres
forum for hardware. Der er næsten alle store gamere.
Jeg mistænker strømforsyningen ved spil, men jeg synes, at det er en
noget vel-kontrolleret fejlmelding, der ikke kan kaldes crash.
Kortet bruger dog ikke afsindigt:
http://www.tomshardware.com/reviews/graphics-power-consumption,2708-12.html

mvh

John

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 29-04-11 12:35

Følgende er skrevet af jk:

> [...]
> Jeg mistænker strømforsyningen ved spil, men jeg synes, at det er en
> noget vel-kontrolleret fejlmelding, der ikke kan kaldes crash.

Jeg spiller slet ikke på denne maskine, så det bliver aldrig kørt til
kanten

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 03-07-11 01:17

Brian Vestergaard frembragte:
> [...]
> i mellem fryser skærmen, og meddelsen "grafikkort driveren holdt op med at

Skiftede den medfølgende driver, ud med denne driver direkte
fra ATI 11-6_vista32_win7_32_dd_ccc_ocl.exe, mærkeligt at
ASUS ikke har denne driver under support for deres kort

Nå men pyt, nu spiller det...