Andet multimedie
bentjuul 3670
Font der overlaber ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 28-04-11 20:56

Hvordan kan man lave overlab som på dette
http://img843.imageshack.us/i/44207740.png/

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard / 2620

Fra : Max

Dato : 28-04-11 21:04

Hej Brian

> Hvordan kan man lave overlab som på dette

Man kan bruge overlap funktionen i kurvefinderen i Illustrator.

Max

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 28-04-11 21:18

Max skrev:
> Hej Brian

> Man kan bruge overlap funktionen i kurvefinderen i Illustrator.

Kan du beskrive nærmere, er absolut grøn hvad Illustrator angår

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard / 2620

Fra : Max

Dato : 28-04-11 21:37

Hej Brian

> Kan du beskrive nærmere, er absolut grøn hvad Illustrator angår

Ideen er ret enkel, du skriver teksten med den font du vil bruge,
konvertere tekst til tegning med "opret konturer", splitter gruppen
og flytter nu tegningerne af bogstaverne på plads. Vælger dem
og med "kurvefinder" bruger du "opdel", splitter igen gruppen
og nu kan du så fylde de overlappende dele som du lyster,
du kan også trække dem fra hvis du vil.

Hvis du mailer mig en mailadresse kan jeg maile dig en
startbog til illustrator 10.

Max