MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med Windows update
Fra : Mort1s1

Dato : 28-04-11 17:27

Win 7
Jeg modtager tilsyneladende 5 opdateringer fra wind. update, men kun de
2, KB2522422 og KB2515325 konfigureres. Næste gang jeg starter pc'en
fortæller den at 0% er konfigureret - efter et par minutter fortæller
den at der er fejl og går så tilbage til normal visning, uden at
opdatere. Når jeg slukker kommer advarslen om at jeg ikke må slukke, og
at pc'en selv slukker efter opdateringen.
Er der andre som har dette problem, eller et bud på hvad det kan være.

mort1s1

Fra : emjeppesen

Dato : 28-04-11 17:33

Mort1s1 skrev:

>Er der andre som har dette problem, eller et bud på hvad det kan være.
Ja, de var også bøvlede hos mig.
Dobbeltklik på en af de opdateringer, der ikke vil lade sig installere
og følg det link, som kommer frem.

Hilsen emj

Fra : Mort1s1

Dato : 28-04-11 22:14

emjeppesen udtrykte præcist:

> Ja, de var også bøvlede hos mig.
> Dobbeltklik på en af de opdateringer, der ikke vil lade sig installere
> og følg det link, som kommer frem.
>
> Hilsen emj

Hvis jeg dobbeltklikker på en af de to, bliver jeg spurgt om jeg vil
fjerne installationen af opdaterinjen, ja eller nej, det er de
valgmulighed jeg har!?

mort1s1

Fra : emjeppesen

Dato : 28-04-11 22:30

Mort1s1 skrev:

>Hvis jeg dobbeltklikker på en af de to, bliver jeg spurgt om jeg vil
>fjerne installationen af opdaterinjen, ja eller nej, det er de
>valgmulighed jeg har!?

OK, men så gør det.

Hilsen emj

Fra : Mort1s1

Dato : 29-04-11 04:13

emjeppesen har bragt dette til os:

> OK, men så gør det.
>
> Hilsen emj

At slette og geninstallere automatisk ender samme sted, FIXIT finder en
fejl, men løser ikke problemet, det gjorde derimod en manuel
installation....
Tak for hjælp

mort1s1

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-04-11 04:49

Fri, 29 Apr 2011 05:13:17 +0200 skrev Mort1s1:

>emjeppesen har bragt dette til os:

>At slette og geninstallere automatisk ender samme sted, FIXIT finder en
>fejl, men løser ikke problemet, det gjorde derimod en manuel
>installation....

Og hvordan gør man så det?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Ældre dame eller herrecykel købes billigt.

Fra : emjeppesen

Dato : 29-04-11 06:22

Kurt Hansen skrev:

>Og hvordan gør man så det?

Ved ar dobbeltklikke på den opdatering, der er problemer med bliver
man f.eks. vist ind på en MS side. hvor der ligger nogle programmer
til manuel installering.

Hilsen emj

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-04-11 06:45

Fri, 29 Apr 2011 07:22:03 +0200 skrev emjeppesen:

>Ved ar dobbeltklikke på den opdatering, der er problemer med

Æhhh ... hvor?

Fra : emjeppesen

Dato : 29-04-11 08:05

Kurt Hansen skrev:

>Æhhh ... hvor?

På den liste over opdateringer, som ligger i don windows update under
Vis opdateringsoversigt.

Hilsen emj

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-04-11 09:49

Fri, 29 Apr 2011 09:04:45 +0200 skrev emjeppesen:

>På den liste over opdateringer, som ligger i don windows update under
>Vis opdateringsoversigt.

Et dobbeltklik på en af de mislykkede opdateringer åbner et
informationsvindue med et par links og en [Luk]-knap.

Fejldetaljer: Kode 80071A90 - Få hjælp til denne fejl

Når jeg klikker på det link, kommer jeg til en side, hvor jeg -
afhængigt af om jeg har en opkaldsforbindelse eller ej - vejledes i at
starte msconfig og sætte den til at starte i fejlsikret tilstand med
netværk. Herefter skulle jeg kunne køre Windows Update og bagefter
skulle jeg så ind og rette tilbage igen i msconfig.

Jeg kan imidlertid ikke starte Windows Update. Der sker simpelthen
ingenting når jeg klikker på den.

Er det den måde du har installeret manuelt på? Hvis nej, da hvordan?

Lige et øjeblik ...
Ja, så er jeg tilbage igen. Jeg gik i Windows Update og i stedet for
at installere hele pakken, fjernede jeg flueben og tog dem en ad
gangen fra den mindste ende af. Et par af dem krævede genstart, men
alt gik let og smerte frit.

Underligt.

Fra : emjeppesen

Dato : 29-04-11 11:18

Kurt Hansen skrev:

> [...]
>at installere hele pakken, fjernede jeg flueben og tog dem en ad
>gangen fra den mindste ende af. Et par af dem krævede genstart, men

Tja, det drillede i alle tilfælde også mig, men jeg fik da lortet
installeret.

Hilsen emj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-11 12:51

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen

> Ældre dame eller herrecykel købes billigt.

Vil det sige at hvis du ikke kan købe en ældre dame - så vil du i stedet
købe dig en herrecykel ???

Hmmmm.....?

Hilsen Åge

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-04-11 15:31

Fri, 29 Apr 2011 13:51:07 +0200 skrev Åge Halldorsson:

>"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen

>Vil det sige at hvis du ikke kan købe en ældre dame - så vil du i stedet
>købe dig en herrecykel ???
>
> Hmmmm.....?

Ja, for mig er det enten eller. En 50/50-løsning kan jeg ikke rigtig
bruge til noget
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Sælges: Lejlighed med udsigt over grønt område og parketgulv.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-11 21:56

> Ja, for mig er det enten eller. En 50/50-løsning kan jeg ikke rigtig
> bruge til noget

Man kan da ikke købe en ældre dame ?

Hilsen Åge

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-04-11 23:13

Fri, 29 Apr 2011 22:55:49 +0200 skrev Åge Halldorsson:

>"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen

>Man kan da ikke købe en ældre dame ?

Når Pia Kjærsgaard kan, så kan jeg vel osse? Det er jo bare at strø om
sig med ældrechecks og ... smuuuut ... siger det så. Ind i
stemmeboksen med dig, Ane Kathrine.

Fra : P.Petersen

Dato : 30-04-11 00:57

meddelelsen news:4dbb25d6$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen

> Man kan da ikke købe en ældre dame ?
>
> Hilsen Åge

Aage for pokker.
Nu udstiller du endnu en gang din totale uvidenhed.
Aage, damer kan købes. Uanset alder. Også på Fur.
Men du skal ikke forvente, at de synger: Den knaldrøde gummibåd, uden du
ligger en tusse oven i.
Med venlig hilsen
P. Petersen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-04-11 18:58

"Mort1s1" <sens@ail.dk> skrev i meddelelsen

> Er der andre som har dette problem, eller et bud på hvad det kan være.
>
> mort1s1

Nej, jeg kan se at den første er blevet installeret, som den skal.

Den sidste har jeg slet ikke modtaget.. Er nummeret rigtigt? - Jeg burde jo
have fåpet den.

Hilsen Åge

Fra : emjeppesen

Dato : 28-04-11 20:16

Åge Halldorsson skrev:

>Er nummeret rigtigt?
Ja

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-11 12:48

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Ja

Så burde windows.update have installeret den her på min computer.
De har ikke tilbudt den her. Det er særdeles mærkeligt. Det burde ikke
kunne lade sig gøre.

Hilsen Åge

Fra : emjeppesen

Dato : 29-04-11 13:18

Åge Halldorsson skrev:

>Så burde windows.update have installeret den her på min computer.
> De har ikke tilbudt den her. Det er særdeles mærkeligt. Det burde ikke
>kunne lade sig gøre.

Hvorfor ikke. Hvem siger, at vi skal have de samme opdateringer
allesammen?
Jeg kører win7-64

Hilsen emj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-11 21:58

> Hvorfor ikke. Hvem siger, at vi skal have de samme opdateringer
> allesammen?
> Jeg kører win7-64
>
> Hilsen emj

Nårh, så er det åbenbart fordi jeg har Vista.

Hilsen Åge

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-04-11 13:52

meddelelsen
> Så burde windows.update have installeret den her på min computer.

Da kun hvis I har samme version af Windows - du får kun dem, der er
relevante for din version.

Jan

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-04-11 15:33

Fri, 29 Apr 2011 13:47:51 +0200 skrev Åge Halldorsson:

>"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

>Så burde windows.update have installeret den her på min computer.
> De har ikke tilbudt den her. Det er særdeles mærkeligt. Det burde ikke
>kunne lade sig gøre.

Den ene af de 5 var til Office. Hvis du ikke har dette, får du den
heller ikke tilbudt.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-04-11 11:06

Den 29-04-2011 16:32, Kurt Hansen skrev:
> Den ene af de 5 var til Office. Hvis du ikke har dette, får du den
> heller ikke tilbudt.
det gør man vel aldrig på windows-update?
tilbehør som office får man vel kun på enten officesiderne eller bedre
Microsoft-Updates?

//finn

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-04-11 11:11

Sat, 30 Apr 2011 12:06:15 +0200 skrev Cykelsmeden:

>det gør man vel aldrig på windows-update?
>tilbehør som office får man vel kun på enten officesiderne eller bedre
>Microsoft-Updates?

Nej da, de kommer i Windows Update. Hvis jeg klikker "Søg" kigger den
efter om jeg har andre Microsoft-produkter og har jeg det, får jeg
disse opdateringer også.

Keine Hexerei, nur Filurendreierei

Fra : Ole C

Dato : 30-04-11 12:02

Kurt Hansen skrev blandt andet:

> Nej da, de kommer i Windows Update. Hvis jeg klikker "Søg" kigger den
> efter om jeg har andre Microsoft-produkter og har jeg det, får jeg
> disse opdateringer også.

Kommer an på hvad man har indstillet Windows Update til....

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-04-11 13:49

Sat, 30 Apr 2011 13:01:41 +0200 skrev Ole C:

>Kommer an på hvad man har indstillet Windows Update til....

Touché

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-04-11 15:39

Den 30-04-2011 14:48, Kurt Hansen skrev:

> Touché
Ok, til "at begynde med" var det kun OS man fik opdateret. for en 5-6 år
siden lavede de så Microsoft-Update som de reklamerede meget for, idet
den gjaldt alle installerede MSprodukter.
De har åbenbart udvidet Win-Update til det samme. Der sker meget hvis
man vender ryggen til i et års tid

//finn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-04-11 13:20

Åge Halldorsson skrev:

>Jeg burde jo have fåpet den.

burde du ? kører du da windows 7 ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-11 10:06

"Mort1s1" <sens@ail.dk> wrote in message
> [...]
> slukker efter opdateringen.
> Er der andre som har dette problem, eller et bud på hvad det kan være.

Jeg havde også problemer med disse opdateringer. Hvis jeg valgte en
opdatering ad gangen, så gik det.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-04-11 10:21

Fri, 29 Apr 2011 11:05:34 +0200 skrev "Sven Lindhardt"
<svt(snabela)lindhardt(dot)net>:

>"Mort1s1" <sens@ail.dk> wrote in message

>Jeg havde også problemer med disse opdateringer. Hvis jeg valgte en
>opdatering ad gangen, så gik det.

Det kan jeg tilslutte mig - se mit svar til Else Marie højere oppe.
Hvad kom først: Columbus eller Columbusægget?

Fra : Peter

Dato : 29-04-11 11:50

"Mort1s1" <sens@ail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slukker efter opdateringen.
> Er der andre som har dette problem, eller et bud på hvad det kan være.

Problemer med Windows update kan som regel klares ved at genregistrere
Wups2.dll, og det gøres som følger:

Try this:
For 32/64-bit Windows, open a command prompt (run as administer) and enter
the following lines:
net stop wuauserv
regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll
net start wuauserv

PeterB

Fra : jeppe

Dato : 29-04-11 13:17

Når w7 startet - gå ind i kontrolpanel - win update - klik på opdate nu -
følg vejledning.

Hilsen jepski

Fra : emjeppesen

Dato : 29-04-11 14:30

jeppe skrev:

>Når w7 startet - gå ind i kontrolpanel - win update - klik på opdate nu -
>følg vejledning.

Hvilken forskel tror du så at det gør?

Hilsen emj

Fra : jeppe

Dato : 30-04-11 23:02

Gik ind i Kontrolpanel - win opdate - se hvad der er af opdateringer - sig
ja til indstallering - udfør - genstart o.s.v
Jeppe

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-05-11 06:34

Sun, 1 May 2011 00:02:24 +0200 skrev jeppe:

> [...]
>at pc'en selv slukker efter opdateringen.
>Er der andre som har dette problem, eller et bud på hvad det kan være.

Nu hedder du pludselig Jeppe, men som mort1s1 har du da været med i
tråden fra start. Har du læst, eller har du bare skrevet?

Prøv at installere opdateringerne en ad gangen, som foreslået af
flere.

Fra : Ole C

Dato : 01-05-11 08:19

Kurt Hansen skrev blandt andet:

> Nu hedder du pludselig Jeppe, men som mort1s1 har du da været med i
> tråden fra start. Har du læst, eller har du bare skrevet?

Bare fordi Jeppe topposter, har han jo ikke pludselig skiftet identitet.
Har du læst, eller bare skrevet?

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-05-11 08:28

Sun, 1 May 2011 09:19:06 +0200 skrev Ole C:

>Bare fordi Jeppe topposter, har han jo ikke pludselig skiftet identitet.
>Har du læst, eller bare skrevet?

I min newsreader (Agent) stor "Author" som "mort1s1" for det
oprindelige indlæg, samt for de næstfølgende follow-ups. Nu står der
pludselig Jeppe.

Nå, det var ikke for at antyde noget suspekt; bare lidt drilleri

Fra : Ole C

Dato : 01-05-11 09:13

Kurt Hansen skrev blandt andet:

> I min newsreader (Agent) stor "Author" som "mort1s1" for det
> oprindelige indlæg, samt for de næstfølgende follow-ups. Nu står der
> pludselig Jeppe.

Det må være en svaghed i Agent.
Indlæggenes headere viser at der er tale om forskellige afsendere...

--
vh
Ole C

Fra : Cykelsmeden

Dato : 01-05-11 09:26

Den 01-05-2011 10:13, Ole C skrev:

> Det må være en svaghed i Agent.
> Indlæggenes headere viser at der er tale om forskellige afsendere...
eller samme afsender fra forskellige maskiner!

//finn

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-05-11 10:17

Sun, 1 May 2011 10:13:08 +0200 skrev Ole C:

>Det må være en svaghed i Agent.
>Indlæggenes headere viser at der er tale om forskellige afsendere...

Så er det da bare pudsigt at han, f.eks. i Message-ID:
<4dbc86f2$0$306$14726298@news.sunsite.dk> underskriver sig som
"mort1s1"? Nå pyt, det er jo ikke en afhøring på stationen dette her

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-05-11 08:37

jeppe skrev bl.a.

> Er der andre som har dette problem, eller et bud på hvad det
> kan være.

Det har jeg (jf. tråden "Service Pack 1 til Windows 7 64 bit") -
og jeg aner ikke hvad det skyldes. Nu har jeg måttet deaktivere
Windows Update for overhovedet at kunne bruge computeren!

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 01-05-11 10:36

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Så er det da bare pudsigt at han, f.eks. i Message-ID:
> <4dbc86f2$0$306$14726298@news.sunsite.dk> underskriver sig som
> "mort1s1"? Nå pyt, det er jo ikke en afhøring på stationen dette her

Der er underskrevet med Jeppe. Men nok fordi det er et af de her Windows
Live Mail indlæg: Uden citattegn og ydermere top postet.

--
Carl