Hvor ligger data om mit netværk?
Fra : Old jester

Dato : 28-04-11 05:43

Hvor ligger data om mit netværk?
Min maskine er blevet meget lagsom og jeg vil godt omformatere den.
Men man skal jo gemme dokumenter etc. på f. eks. en usb stick.

Jeg har prøvet det een gang for nogen år siden og da jeg er 78 husker
jeg ikke liiiige hvordan jeg gjorde. Blot husker jeg at det var et
stort døje at sætte netværket op igen. Kan man finde de nødvendige
"data" til netværket på PC'en og kopiere dem ned inden man
formaterer??
Og hvor finder man data om printeren og alle de andre "dimser" man har
lagt ind i tidens løb??
Ligger sådan noget i maskinens opsætning? Eller skal man bare køre
cd'erne igen?

Hjælp helst meget udførligt udbedes af Old Jester med MEGEN taksomhed.

Fra : ehn

Dato : 28-04-11 13:26

On Thu, 28 Apr 2011 04:43:07 -0700 (PDT), Old jester
<jens.gibe@gmail.com> wrote:
>Min maskine er blevet meget lagsom og jeg vil godt omformatere den.

Vent lidt med det, det giver en masse besvær og det er sjældent
nødvendigt.

Hent først programmet CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner
Brug 'Renser' til at fjerne overflødige filer.
Brug 'Register' til at rydde op i Registreringsdatabasen
Brug 'Værktøjer' / 'Opstart' til at se om der starter unødvendige
programmer op, slet eller deaktiver dem.

Hvis din PC bruger WindowsXP (eller Windows98) så henter du programmet
http://wiki.lunarsoft.net/wiki/Dial-a-fix
og kører alle dets funktioner igennem.

Så vil jeg tro det hjælper.
Ellers skriv igen.

ehn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-04-11 13:43

ehn <ehelmer@email.invalid> crashed Echelon writing

> Hvis din PC bruger WindowsXP (eller Windows98) så henter du programmet
> http://wiki.lunarsoft.net/wiki/Dial-a-fix
> og kører alle dets funktioner igennem.

Dette vil jeg ikke anbefale.

Bemærk at Dial-a-fix er tilbage fra 2006 og mange af de DLL den skulle
styre har været opgraderet indtil flere gange siden hen.

--
Bjarke Andersen

Fra : ehn

Dato : 28-04-11 14:02

On 28 Apr 2011 12:43:12 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:
>ehn:
>
>Dette vil jeg ikke anbefale.
Det vil jeg godt, min erfaring gennem mange år er at programmet altid
har fungeret tilfredstillende på en WindowsXP.

ehn