lidt ekstra højde på div i bunden
Fra : Edmund

Dato : 28-04-11 09:55

Kan man style en div, så der bliver tilføjet lidt ekstra luft i bunden
efter sidst skrevne linje.

--
Mvh Edmund

Fra : Birger Sørensen

Dato : 28-04-11 10:01

Edmund tastede følgende:
> Kan man style en div, så der bliver tilføjet lidt ekstra luft i bunden efter
> sidst skrevne linje.

I CSS
padding : 12px;
Eller med en margin på det sidste element div'en indeholder.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Edmund

Dato : 28-04-11 11:12

Den 28-04-2011 11:01, Birger Sørensen skrev:
> Edmund tastede følgende:

> I CSS
> padding : 12px;

Ok har jeg prøvet, men det kan man åbenbart ikke lige bruge, med den
måde siden er bygget op på

jeg har brugt http://www.webdesign101.dk/www/layout/eks/eksempel_6.html
som model for min side.

også med den originale kode, skærer den diven over og viser ikke
nederste halvdel af diven hvis jeg sætter padding : 12px; eller
padding-bottom: 50px;

http://edmorano.dk/nyside/index2.php

div#artikel {
margin-left:210px;
margin-right:210px;
padding : 12px;
}

http://www.webdesign101.dk/www/layout/eks/eksempel_6.html siden er
style indlejret i html delen

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-11 11:31

Edmund skrev:

> også med den originale kode, skærer den diven over og viser ikke
> nederste halvdel af diven hvis jeg sætter padding : 12px; eller
> padding-bottom: 50px;

Når du arbejder med den slags, så prøv at sætte en border på de
afsnit der ikke virker. Så kan man lettere se hvad der er galt.

   border: medium solid black;

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 28-04-11 11:52

Den 28-04-2011 12:12, Edmund skrev:

> div#artikel {
> margin-left:210px;
> margin-right:210px;
> padding : 12px;
> }

Der var defineret en padding andensteds, derfor gik der kuk

#nav, #artikel, #sidebar {
padding-bottom:1000em;
margin-bottom:-1000em;}

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-11 10:04

Edmund skrev:

> Kan man style en div, så der bliver tilføjet lidt ekstra luft i bunden
> efter sidst skrevne linje.

Ja. Interne mellemrum laves med padding. Du kan enten sætte den
på alle fire sider:

   padding: 10px 10px 50px 10px;
   (oppe, højre, nede, venstre)

eller kun for bunden:

   padding-bottom: 50px;

Det er legalt for en browser at tolke flere<br> i rækkefølge som
ét <br>.

--
Bertel

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-04-11 10:07

On 28-04-2011 10:55, Edmund wrote:
> Kan man style en div, så der bliver tilføjet lidt ekstra luft i bunden
> efter sidst skrevne linje.

God damn it man.

Nu må du altså give dig til at studere "box-modellen":

http://www.w3.org/TR/CSS2/box.html

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign