pølser og penge (regnvejrsdag)
Fra : ;o)-max-

Dato : 28-04-11 06:17

Jeg syns jeg må ha en kødhakker med til Thailand næste gang.
Det er godt med en hjemmelavet pølse i ny og næ.

Har kig på en Kenwood som ligner en klon af en
amerikansk (Waring) der får goe anmeldelser der ovre.

I Dk hedder den så Kenwood mg510 og koster fra ca.1500 kr
kommer givetvis fra samme (kinesiske?) fabrik.
http://www.skiftselv.dk/p/K%C3%B8dhakker-Kenwood-K%C3%B8dhakker_Pro_1600_B%C3%B8rstet_aluminium_MG510/b755778b-547a-45e8-b27b-99bf0e981ab0

Den hedder det samme på Amazon og koster ca. 650 kr (incl fri
levering?):
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B002LZUEPS/ref=s9_simh_gw_p79_d0_i2?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=0TGHF8YMWA8MH881ZEWZ&pf_rd_t=101&pf_rd_p=467128533&pf_rd_i=468294

Jeg kan forstå hvis der er nogle procenters forskel, men det
her lyder sku da for vildt. Vi har da ff ikke også bilafgift
på kødhakkere.

Men det blir mere kringlet, for Kenwood mg510 har identiske
specs med den fra Waring på Kenwood.com:
http://www.kenwoodworld.com/en-int/Products/Food-Preparation/Meat-Grinders/MG510/

Men på Kenwood.co.uk er den opgraderet fra 450w til 1600w:
http://www.kenwoodworld.com/uk/Products/Processing-Blending-Mixing/Meat-Grinders/MG510/

Jeg gætter på at man måler watt anderledes i Europa end i USA,
har det måske noget at gøre med at den bruger 1600w men at den
yder 450w?

Men nu fandt jeg den også på amazon.de til godt og vel en tusse,
men her en måske mere ærlig beskrivelse af maskinens power:
450 Watt Motor
Höchstleistung max. 1600 Watt

Ja men det pisser ned udenfor, så jeg hænger nok ud her ved
skærmen en stund - hvis der er bedre bud på kødhakkere så
fyr endelig løs.
-max-

Fra : Max

Dato : 28-04-11 09:51

Hej -max-

> Ja men det pisser ned udenfor, så jeg hænger nok ud her ved
> skærmen en stund - hvis der er bedre bud på kødhakkere så
> fyr endelig løs.

Eftersom det regner er du jo nok ikke i DK, men hvis du er, ja
så prøv diverse genbrugsbutikker, der ser man ofte små ældre
elektriske kødhakkere til meget små penge.

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 28-04-11 11:07

Den 28-04-2011 10:51, Max skrev:
> Hej -max-

> Eftersom det regner er du jo nok ikke i DK, men hvis du er, ja
> så prøv diverse genbrugsbutikker, der ser man ofte små ældre
> elektriske kødhakkere til meget små penge.

Og når du skal bruge den i Thailand, ka du jo ligesågodt vælge en af de
gode gamle til at skrue på køkkenbordet. De var faktisk ret gode.

- jeg mener, med prisen på arbejdskraft, lejer du jo bare en til at
dreje den rundt

//finn

Fra : ;o)-max-

Dato : 29-04-11 03:56

On 28-04-2011 17:07, Cykelsmeden wrote:

> [...]
> gode gamle til at skrue på køkkenbordet. De var faktisk ret gode.
>
> - jeg mener, med prisen på arbejdskraft, lejer du jo bare en til at

- internet forbindelsen forsvandt i vandmasserne..

Tak for tipsne, jeg mener jeg fik en af de "goe" gamle
i sin tid da jeg flyttede hjemmefra, fandt aldrig ud af
hvordan den fungerede, men den var dekorativ.

Ja dreje rundt eller tage imod pølsen, uhmm

Men nu bestilte jeg altså den kenwood, 680 dkr incl fragt.
Så må vi se om det blir en pyntegenstand eller om jeg har
fundet mig en ny hobby..
-max-

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-04-11 17:18

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men nu bestilte jeg altså den kenwood, 680 dkr incl fragt.
> Så må vi se om det blir en pyntegenstand eller om jeg har

Hvis det er det sidste så tror jeg din næste investering skal være en
pølsestopper, så er det lidt lettere at fylde pølserne
uden at der kommer luft i.

Steen.