Rødstjært
Fra : Steen

Dato : 28-04-11 05:42

I tirsdag havde jeg et rødstjærte par på besøg ved fodrebrættet... Det er
velnok en smuk fugl... Ikke første gang de har været her, havde dem også for
nogen år siden.....

Fra : Aksel

Dato : 28-04-11 08:00

"Steen" <seis@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>I tirsdag havde jeg et rødstjærte par på besøg ved fodrebrættet... Det er
>velnok en smuk fugl... Ikke første gang de har været her, havde dem også
>for nogen år siden.....

Rødstjerten er min yndlingsfugl. Køn, elegant og gesvindt.
I to år havde vi henholdsvis 1 og 2 familier boende.
Deres vane med at slå ned på natursten, hvor fluerne sidder og varmer sig,
kom til at koste dem alle livet.
Naboens smarte kat fandt hurtigt ud af, hvordan han skulle fange dem. Det
gjorde ondt.
Vi har dog nu formodning om en ny tilflytning. Hurra!
Mvh
Aksel