MS Windows
briani 27239
Min bruger konto på win7 virker pludselig ~
Fra : JS

Dato : 26-04-11 13:22

Hejsa

En af mine venner er stødt ind i et mærkeligt problem.
Hun kan pludselig ikke logge på hendes bærbare med Win7 64-bit.
Der står som altid hendes brugernavn og et ikon - så kan hun skrive
password, men får hele tiden at vide at det er forkert eller hendes
profil er beskadiget.

Hvordan pokker kommer hun på - vi har prøvet at trykke ctrl-alt-del
for at få mulighed for at skrive administrator og prøve at logge på
den vej, men der sker intet når man trykker ctrl-alt-del.

Hun er helt sikker på hendes password....

Hvad gør man lige i denne situation.....

På forhånd tak for hjælpen

JS

Fra : Kurd

Dato : 26-04-11 22:25

"JS" <dalvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Man sørger for, man ikke har aktiveret "taltastaturet" på bogstavtasterne.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-11 23:46

"JS" <dalvang@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Prøv om nogle af disse links kan hjælpe:
http://www.google.dk/#hl=da&biw=1436&bih=727&q=win+7+profile+is+damaged&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=d1d4d53bb122f5a9

Det er flere steder beskrevet, at der ved ødelagt brugerprofil typisk i
stedet laves en ny profil, som har begrænsede rettigheder, men man kan komme
ind. Herefter kan man via diverse krumspring lave en ny konto, kopiere data
fra den ødelagte profil osv, således at de kommer ind på den nye konto.
Jeg har hjulpet en på et tidspunkt med netop denne øvelse, hvor jeg via den
nye begrænsede konto fik reddet det hele. Jeg er ret sikker på, at det var
anvisningerne i linket fra MS, som jeg fulgte.

Kurt

Fra : JS

Dato : 26-04-11 22:56

On 26 Apr., 23:25, "Kurd" <k...@kurd.xy> wrote:
> [...]
>
> JS
>
> Man sørger for, man ikke har aktiveret "taltastaturet" på bogstavtasterne.

Hmmmm ja det var måske en mulighed...hvordan slår man lige det til og
fra på en Sony Vaio.... ?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-04-11 06:00

On Tue, 26 Apr 2011 21:56:02 -0700 (PDT), JS <dalvang@gmail.com>
wrote:

>Hmmmm ja det var måske en mulighed...hvordan slår man lige det til og
>fra på en Sony Vaio.... ?

Mon ikke der er et tast der hedder "Num Lock" ?

/Hans

Fra : Kurd

Dato : 27-04-11 08:01

> Mon ikke der er et tast der hedder "Num Lock" ?
>

> /Hans

Det er ikke Num Lock, jeg henviser til.

Fra : JS

Dato : 26-04-11 23:00

On 27 Apr., 00:46, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@gmail.com> wrote:
> [...]
> nye begrænsede konto fik reddet det hele. Jeg er ret sikker på, at det var
> anvisningerne i linket fra MS, som jeg fulgte.

Nu har jeg kigget lidt, og de skriver så alle, at man skal logge på
med en anden konto.....det er jo netop det jeg ikke får lov til her.
Det står kun hendes gamle brugernavn og et ikon - jeg kan ikke skrive
administrator nogen steder

Fra : W.A.

Dato : 27-04-11 09:07

Efter mange tanker skrev JS:
> [...]
> den vej, men der sker intet når man trykker ctrl-alt-del.
>
> Hun er helt sikker på hendes password....
>
> Hvad gør man lige i denne situation.....

Med Active Bootdisk kan password fjernes.

http://www.ntfs.com/boot-disk.htm

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-11 11:51

"JS" <dalvang@gmail.com> wrote in message
Hejsa

> Hun er helt sikker på hendes password....

> Hvad gør man lige i denne situation.....

> På forhånd tak for hjælpen

Har næsten lige været ude for det samme. Kan bare ikke lige huske hvilke
krumspring der helt skulle til.

Er dog ret sikker på at et af steppene var at gå tilbage til et tidligere
restore point.

Prøv at søge på "fejlmeldingen" på google. Sikkert en fordel, hvis du kan
skyde dig ind på fejlmeldingen er på english.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-11 12:22

"Bjarne K." <no@niet.ik> wrote in message

> "JS" <dalvang@gmail.com> wrote in message
> Hejsa

Kan man logge på i safe mode, så kan nedenstående link måske bruges.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/fix-a-corrupted-user-profile

Jeg kan huske jeg var igenne denne side, men kunne ikke fuldføre alle steps,
fordi "manage another account" ikke var tilgængelig sikkert fordi
vedkommende user ikke var administrator.

Så vidt jeg husker, valgte jeg så her at lave et "går tilbage til restore
point", og herefter virkede det hele igen.

Men igen jeg kan huske forkert.

Bjarne K.

Fra : Kurd

Dato : 27-04-11 13:04

"Bjarne K." <no@niet.ik> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøv at søge på "fejlmeldingen" på google. Sikkert en fordel, hvis du kan
> skyde dig ind på fejlmeldingen er på english.

Kan du forklare, hvordan man går tilbage til et tidligere gendannelsespunkt,
hvis operativsystemet ikke kan tilgås pga. problemer med adgangskoden?

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-11 13:58

"Kurd" <kurd@kurd.xy> wrote in message

> Kan du forklare, hvordan man går tilbage til et tidligere
> gendannelsespunkt, hvis operativsystemet ikke kan tilgås pga. problemer
> med adgangskoden?

Jeg kunne komme på via safe mode.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-11 14:04

"Kurd" <kurd@kurd.xy> wrote in message

> Kan du forklare, hvordan man går tilbage til et tidligere
> gendannelsespunkt, hvis operativsystemet ikke kan tilgås pga. problemer
> med adgangskoden?

Glemte at sige, at der ellers findes værktøjer, der kan gøre det. Bl.a. ERD
commander.

http://www.microsoft.com/windows/enterprise/products/mdop/dart.aspx

Bjarne K.

Fra : Torben

Dato : 27-04-11 17:53

[...]

Prøv at boote på installationscd'en og gendan computeren til et tidligere
tidspunkt

--
/Torben