Waoo - problemer med deres it-system
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-11 08:40

Hej alle

Den 1/2 skulle jeg have haft opgraderet fra 15/15 til 30/30. Der
er ikke sket noget endnu. Jeg har i dag for 6. gang talt med en
supporter, og han var ærlig. Han tør ikke sige noget om hvornår
problemerne med deres ordresystem er løst.

Teknisk kører det problemfrit med lidt højere hastighed end 15/15
- ofte omkring 20/20. Jeg kan lige tilføje at jeg måler med
kabelforbindelse når jeg skal være sikker, men den trådløse siger
det samme.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-11 02:03

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den 1/2 skulle jeg have haft opgraderet fra 15/15 til 30/30.

I dag har jeg så opdaget at opgraderingen er ordnet.

Kabelforbindelse giver 38/25.

Trådløs giver 22/22. Min router - Linksys WRT54GL - kan altså
ikke følge med. Det var jeg forberedt på.

Jeg prøvede så men min D-Link 4300, men den har dårligere
sendestyrke. Det duede slet ikke.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-05-11 08:28

> [...]
> ikke følge med. Det var jeg forberedt på.
>
> Jeg prøvede så men min D-Link 4300, men den har dårligere

På trådløst skal du regne med at du har ca. (nomineret
hastighed/2)/antal klienter. Det vil altså sige at du med 54mbit
trådløst har en reel hastighed på (54/2)/antal trådløse PC'ere. Med 1 PC
giver det en effektiv båndbredde på ca. 27 mbit. Så 22 er nok i toppen
af hvad man kan forvente, uanset router model, når du benytter dig af
802.11g netværk.

Jeg har netop skiftet ISP, og deres router er 802.11n kompatibel, der
kan jeg fint hente med maks styrke på min 40/4 forbindelse, det yder
altså noget bedre.

Så det du skal have fat i er en n router, og hvis PC'en ikke har et n
kort, skal du også have sådan et. Derefter skulle det ikke være noget
problem at smide 25 mbit igennem begge veje.

- Chano Andersen

Fra : Frank Damgaard

Dato : 01-05-11 11:14

On 2011-05-01 03:03, Bertel Lund Hansen wrote:

> I dag har jeg så opdaget at opgraderingen er ordnet.
>
> Kabelforbindelse giver 38/25.
>
> Trådløs giver 22/22. Min router - Linksys WRT54GL - kan altså
> ikke følge med. Det var jeg forberedt på.

tja, de 38/25 er måske også i underkanten af upload?
(med trådløs 802.11g skal du ikke regne med meget mere)

kører du std. linksys software eller openwrt/ddwrt?
det kan give lidt med mere med disse på kablet forbindelse.

Med de høje fiberforbindelser (50/50M og 100/100M) er det
faktisk vigtigt at routeren kan følge med, og i
specifikationer på mange routere er der ikke angivet
hvad de kan klare i hver retning LAN<->WAN,
for routeren skal jo holde styr på det alle pakker
ind/ud med NAT, osv.

> Jeg prøvede så men min D-Link 4300, men den har dårligere
> sendestyrke. Det duede slet ikke.

hvis den er 802.11g så før du nok ikke mere fart alligevel.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-11 12:31

Frank Damgaard skrev:

> tja, de 38/25 er måske også i underkanten af upload?

Ja, jeg er jo garaneret minimum 30.

> (med trådløs 802.11g skal du ikke regne med meget mere)

Nej, som sagt er jeg ikke overrasket.

> kører du std. linksys software eller openwrt/ddwrt?

Standard - den gamle Linuxversion.

> hvis den er 802.11g så før du nok ikke mere fart alligevel.

Nej.

--
Bertel