mailproblemer
Fra : Vidal

Dato : 25-04-11 21:25

Det senest døgns tid har jeg haft problemer med både
mails og nyhedsgrupper. Der dukker bestandigt krav op
om at indtaste brugernavn og passwords op.

Nu her søndag aften kan jeg heller ikke afsende mails,
der kommer en fejl:

Der opstod en fejl under afsendelsen. Mailserveren svarede:
5.7.1 authentication needed, relaying denied, se venligst
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23430.
Undersøg om din mailadresse er rigtig i dine kontoindstillinger og prøv igen.

Jeg har garanteret ikke rørt systemet siden i går, hvor
jeg godt kunne sende mails.

Er der nogen, der ved om TDC har problemer på det område,
eller om jeg skal til at genopsætte mine konti?

Går jeg som tilrådet ind på http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23430.
står der bare, det kræver et login. Jeg har faktisk et
login til TDC, men der dukker ikke umiddelbart noget op
man kan logge ind på.

Jeg kan selvfølgeligt dække mig ind med Google Mail, men det
er jo lissom ikke rigtigt tilfredsstillende.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-04-11 21:52

Vidal skrev den 25-04-2011 22:24:
> Er der nogen, der ved om TDC har problemer på det område,
> eller om jeg skal til at genopsætte mine konti?

Jeg har ikke problemer med at modtage mails fra pop3.mail.dk og sende
mails via asmtp.mail.dk.

> [...]
> står der bare, det kræver et login. Jeg har faktisk et
> login til TDC, men der dukker ikke umiddelbart noget op

Det er mailprogrammet, som skal logge ind ved afsendelse af mail via
asmtp.mail.dk. Brugernavn og password kan være forskelligt fra dem, der
bruges til webmail.