Slette Mmsi nummer i raymarine vhf
Fra : Cupido

Dato : 25-04-11 19:21

Hej Gutter
Har lige modtaget den nye skude, der er monteret en Raymarine Vhf, der er
indlagt et mmsi nummer.
Hvordan fjerner jeg dette da det er et tysk nummer, da jeg har købt båden
der.
Jeg skal selv have opdateret mit vhf kunden til scr.

Venlig hilsen
Skipper på Leila (skal omdøbes til Cupido)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 26-04-11 01:10

MMSI nummeret og kaldesignalet følger normalt båden. Derfor er der
egentligt ikke grund til at bytte MMSI nummeret ud. Du skal søge om at
beholde det, alternativt så bør du sende det til importør eller
forhandler for at få slettet nummeret, de kan også indlægge det nye
nummer om du vil skifte. Det er vigtigt at du får en kvittering, for
om nummeret i fremtiden bliver misbrugt så er problemet ikke dit.

Mvh/Harding

MMSI nummeret og kallesignalet skal normalt følge båten. Det

Fra : Cupido

Dato : 27-04-11 20:26

Hej Harding
Jeg er næsten sikker på at mnsi nummer ikke er dansk for det begynder med
211, som jeg tror er landekoden for Tyskland

Fra : Preben

Dato : 26-04-11 13:13

Den 25.04.2011 kl. 20:21 skrev Cupido <cupido@mail.dk>:

> [...]
> båden der.
> Jeg skal selv have opdateret mit vhf kunden til scr.

Måske virker dette:

"With the Power OFF, Press and HOLD the FUNC, 16/9 and DSC keys while you
power ON. Do not release the keys until you hear the audio BEEP which
means your done. Then reprogam your NMSI number as per the manual."

Jeg har ikke selv prøvet, så jeg vil ikke d rages til ansvar for noget som
helst

--
mvh/Preben

Fra : Cupido

Dato : 27-04-11 20:27

Hej Preben
Jeg har tasterne func og dsc men 16/9 tasten HMM hvilken en er den størrelse

news.vujn8ra9qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

Fra : Cupido

Dato : 01-05-11 18:58

Hej Preben
jeg har forsøgt dit foreslag, men uden held
vhf radioen ser sådan ud

http://www.raymarine.eu/en-EU/products/communications/radios-for-europe/e43035/

flere forslag ?

Fra : dybvad

Dato : 01-05-11 19:08

"Cupido" skrev i meddelelsen

[...]

Fra manualen side 82:

" This is a one time operation.
After the MMSI number is programmed, ou will not be able to change it "

Mvh
Gert

Fra : Claus B. P.

Dato : 02-05-11 00:48

Den 01-05-2011 20:07, dybvad skrev:

> [...]
>

> Fra manualen side 82:
>
> " This is a one time operation.
> After the MMSI number is programmed, ou will not be able to change it "

Tja, det er det, som er problemet, - det er ifølge producenterne ikke op
til brugerne selv at omprogrammere. Dette er der nemlig nogle
forhandlere/værksteder der skal tjene penge på! Det er vel et levn fra
gamle dage, hvor en VHF radio kostede 1000-vis af kroner, idag koster
det vel næsten lige så meget at sende radioen frem og tilbage med
posten, som man kan købe en ny for. Derfor er det en god ide, hvis
disse oplysninger, med eller uden producentens medvirken, kan blive
offentliggjort på nettet.

/Claus

Fra : Preben

Dato : 27-04-11 21:10

Den 27.04.2011 kl. 21:27 skrev Cupido <cupido@mail.dk>:

> Hej Preben
> Jeg har tasterne func og dsc men 16/9 tasten HMM hvilken en er den
> størrelse

Jeg har klippet det fra nettet, så jeg er ikke sikker, men mon ikke det
bare er 16-tasten. Jeg går ud fra, du har en sådan.

--
mvh/Preben

Fra : Cupido

Dato : 27-04-11 21:14

Hej Preben
Ja det kunne godt være dette, det vil jeg prøve en af dagene.

God vind på det blå ocean

Erik

news.vul4y0hdqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

Fra : Preben

Dato : 01-05-11 21:59

Den 01.05.2011 kl. 20:07 skrev dybvad <mcludo@gmail.com>:

> " This is a one time operation.
> After the MMSI number is programmed, ou will not be able to change it "
>
> Mvh
> Gert

Det er der ikke noget nyt i, det skriver alle producenter. Ikke desto
mindre er der radioer, der kan resettes med en tastekombination.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 01-05-11 22:07

Den 01.05.2011 kl. 19:57 skrev Cupido <cupido@mail.dk>:

> Hej Preben
> jeg har forsøgt dit foreslag, men uden held
> [...]

Desværre ikke. Hvis det ikke virker, skal du have den ind til en
forhandler.

--
mvh/Preben

Fra : Cupido

Dato : 02-05-11 19:49

Ok
Jeg må se hvad jeg kan finde ud af.
Jeg vender tilbage med løsningen hvis jeg finder den.'
Ellers må jeg til en Raymarine forhandler og få den nulstillet,
Ja ingen penge har vi nok af

Erik

news.vutl90ueqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 02-05-11 20:32

Cupido wrote:
> [...]
> Jeg vender tilbage med løsningen hvis jeg finder den.'
> Ellers må jeg til en Raymarine forhandler og få den nulstillet,

Klip

Og som man siger: Nyt tøj har vi haft
Ja det er en forholdsvis dyr hobby at være ejer af en båd - sådan generelt
set

Torben