XHTML vs. HTML5?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-04-11 11:49

http://www.html.dk/tutorials/xhtml/lektion1.asp:

"Grundlæggende er der ikke stor forskel på HTML 4 og XHTML 1 - man
kunne godt have valgt navnet HTML 5 istedet".

Dokumentet er ikke forsynet med en dato, så jeg er i tvivl om hvad der
gælder. Så vidt jeg er orienteret, udvikles XHTML2 parallelt med
HTML5, så forskel må der jo være. Forstå det hvem der kan.

Der er vel kun een fordel ved, at hjemmesidefremstilling bliver så
videnskabeligt efterhånden, at de glade amatører med håbløse sider
bliver hægtet af? Jeg håber jeg kan følge med så langt, at jeg i det
mindste holder næsen over vandet
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jeg har lige kvalt en six-pack - bare for at se den dø

Fra : Birger Sørensen

Dato : 25-04-11 12:05

Kurt Hansen udtrykte præcist:
> [...]
> videnskabeligt efterhånden, at de glade amatører med håbløse sider
> bliver hægtet af? Jeg håber jeg kan følge med så langt, at jeg i det

html.dk overskred sidste salgsdag for meget længe siden.
De lever af de reklamepenge de scorer på andres frivillige arbejde.
Og er bedøvende ligeglade med hvem de får i fedtefadet, ved at undlade
at vedligeholde siden...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-04-11 14:02

Den 25-04-2011 12:48, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> kunne godt have valgt navnet HTML 5 istedet".
>
> Dokumentet er ikke forsynet med en dato, så jeg er i tvivl om hvad der

Artiklen er omkring 10 år gammel. Jeg stødte selv ind i den i 2002.
Netop ovenstående citat tog jeg for gode varer i mange år efter, så det
kom bag på mig da jeg her i gruppen læste at der også var ved at blive
udviklet noget som hed HTML 5.

> [...]
> videnskabeligt efterhånden, at de glade amatører med håbløse sider
> bliver hægtet af? Jeg håber jeg kan følge med så langt, at jeg i det

Jeg kender godt følelsen og føler også selv at jeg er godt på vej til at
blive hægtet af på nogle områder. Men det gælder så mere med javascript
og serverside-scripting, og ikke så meget med html og css.

--
Philip - http://www.hitsurf.dk