Birkes
Fra : Ukendt

Dato : 24-04-11 15:47

Jeg bager selv mit brød - herunder franskbrød med birkes.

Jeg har et gammelt lager af birkes som jeg er ved at kunne se enden på.

Mit problem nu er at jeg kun kan finde birkes som sælges som "kryderi" i
mikroskopiske mængder (max 100 gram af gangen) til vanvittigt opskruede
priser.

Er der nogen der ved hvor jeg som privatperson kan købe birkes i pakker af
mindst et kg. af gangen ? Meget gerne i Odense.

Fra : Preben

Dato : 24-04-11 16:01

Den 24.04.2011 kl. 16:46 skrev Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk>:

> [...]
> af
> mindst et kg. af gangen ? Meget gerne i Odense.

Prøv en bager, eller måske her:
http://www.e-deli.dk/pi/Økologiske_Blå_Birkes_250g_2909_65.aspx?sidenr=5

--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-11 17:00

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news.vuf6n2qtqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

> Prøv en bager, eller måske her:
> http://www.e-deli.dk/pi/Økologiske_Blå_Birkes_250g_2909_65.aspx?sidenr=5

Tak for forsøget.

Ja det er jo også en der sælger det som krydderi - her til 140 kr /kg - i
Superbest reklamerer de på nettet med at de sælger det i 22 grams
krydderibrev for 442 kr /kg !
Det er jo fuldstændigt sindsygt !

Jeg har på nettet set priser i Tyskland på 5 euro per kg omtalt, hvilket jo
må siges at være en lidt anden størrelse.

Hvor kommer den vanvittige ide fra at birkes skal kategoriseres som kryderi
og ikke som bageingrediens på linje med sesamfrø, hørfrø osv.

442 kr/kg - så er det jo dyrere at bage selv end at købe bagerens brød !

Fra : Emil

Dato : 24-04-11 18:31

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har på nettet set priser i Tyskland på 5 euro per kg omtalt, hvilket jo
>må siges at være en lidt anden størrelse.

Jo, men så er de nok ikke økologiske?
Det er en personlig afgørelse, om man tillægger dette en betydning.

1 kg øko birkes kr 80,- Skal de sendes tager Post DK også kr 80,-
(160,- pr kg leveret)
5 kg kr 375,- +porto 105 = kr 480,- (96,- pr kg. leveret) (1 pose)

>Hvor kommer den vanvittige ide fra at birkes skal kategoriseres som kryderi
>og ikke som bageingrediens på linje med sesamfrø, hørfrø osv.

Det er nok noget med udbud og efterspørgsel?

Til sammenligning:
5 kg sesamfrø øko kr 235.- +porto 105 = 340,- (68,- pr kg leveret)
5 kg hørfrø øko kr 160,- +porto 105 = 265,- (53,- pr kg leveret)

Priserne er incl. moms, så mon ikke Post Danmark er den største
omkostning?

m.v.h. Emil

Fra : Hauge

Dato : 24-04-11 18:00

Den 24-04-2011 16:46, Carl Alex Friis Nielsen skrev:
> Er der nogen der ved hvor jeg som privatperson kan købe birkes i pakker af
> mindst et kg. af gangen ? Meget gerne i Odense.

Inco og Metro, har begge i beholdere der minder om 1 liter.

Efter hvad jeg kan se, når jeg logger ind hos Inco, så koster 5 kg. hvid
birkes, omkring 300 kr. med moms.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 26-04-11 06:56

Hej Carl

> Er der nogen der ved hvor jeg som privatperson kan købe birkes i
> pakker af mindst et kg. af gangen ? Meget gerne i Odense.

Hos en bager vil jeg tro.

--
Mvh Max