ESTA og mellemnavn
Fra : Henry Vest

Dato : 23-04-11 19:11

Jeg skal til USA til sommer og skal udfylde en indrejsetilladelse (ESTA).
Under "First name" står der:

Enter your first (given) name as the first name appears on your passport
under the First or Given Name field. Do not include the middle name in this
field.

Nu har jeg to fornavne. Så er jeg i tvivl om jeg bør medtage mit andet
fornavn, eller om det skal regnes som et mellemnavn.

Jeg har i øvrigt også oprettet en tråd på dk.kultur.sprog om hvad et
mellemnavn er.

--
Henry Vest

Fra : Preben

Dato : 23-04-11 19:14

Den 23.04.2011 kl. 20:11 skrev Henry Vest <henryvest@gmail.com>:

> [...]
> fornavn, eller om det skal regnes som et mellemnavn.
>
> Jeg har i øvrigt også oprettet en tråd på dk.kultur.sprog om hvad et

Det skal være, som det er i dit pas. Det fremgår også af ovenstående tekst.

--
mvh/Preben

Fra : Henry Vest

Dato : 23-04-11 22:18

Preben wrote:

> Det skal være, som det er i dit pas.

I danske pas er der ikke noget der hedder mellemnavne.

> Det fremgår også af ovenstående
> tekst.

Den er lidt uklar på engelsk. Jeg har dog fundet ud af at siden findes på
dansk også. Her står der: "Skriv Deres første fornavn som det fremgår af
Deres pas under fornavn eller kaldenavn rubrikken. Skriv ikke mellemnavne i
denne rubrik." Med andre ord, andet fornavn skal IKKE med.

--
Henry Vest