Telmore Trådløst Bredbånd driller lidt ?
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-04-11 18:41

Hej

Jeg har fået et par trådløse 4/1 mbit Telmore bredbåndforbindelser som
supplement til min normale ADSL til mine bærbare computere, når de ikke
er jemme.

Hmm - de driller lidt.

Jeg har selvfølgelig sendt en mail til Temore Support - men de svarer jo
nok først efter Påske, så hvis en eller anden har et bud, så ville det
da være alle tiders

De kobler begge op til "DK TDC" og lyser konstant, så der har de
åbenbart fint signal - men der er ingen internet-forbindelse ;-(

På PC1 kan jeg så klikke på ikonet trådløse forbindelser og se, at der
er kommet TO forbindelser - dels "DK TDC" som den vælger default, men
ikke virker - og dels "Fullrate", som ligger under modem og VPN
forbindelser.

Hvis jeg så klikker på "DK TDC" og vælger afbryd forbindelse og derefter
klikker på "Fullrate" og vælger forbind - så kører det problemfrit

Lidt træls at skulle gennem den procedure hver gang ;-(

Hastigheden er acceptabel 1,6 mbit down og 1,5 mbit up - altså lidt lav
download, men ret høj upload.

På PC2 kobler den også op til "DK TDC", hvor der ikke er
internetadgang - men der har jeg ikke en "Fullrate" under forbindelser,
som jeg kan skifte til - hvorfor denne forskel ?

På forhånd tak for hjælpen

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-04-11 16:38

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> Jeg har fået et par trådløse 4/1 mbit Telmore bredbåndforbindelser som
> supplement til min normale ADSL til mine bærbare computere, når de
> ikke er jemme.

Den opmærksomme læser vil have opdaget, at jeg vrøvler lidt og skriver
Telmore og Fullrate lidt i flæng - det er FULLRATE

Jeg troede i øvrigt, at jeg havde fundet en løsning her:

http://mobilt-internet.dk/artikel/tving-mobile-partner-til-3g/

- men det gjorde inge forskel ;-(

Jan