Problem med nem-ID til Danske Bank
Fra : OZ2D

Dato : 22-04-11 10:24

Jeg har fået et irriterende problem efter at jeg har skiftet vores router
ud. Vores nem-ID til blandt andet Danske Bank fungerer ikke længere uden at
vores antivirus-program "McAfee Total Protection" bliver sat ud af drift.
Der hvor nem-ID dialogboksen skulle være, er der bare et lysegråt felt.

Vores nem-ID fungerede på den gamle router og det fungerer stadig på en
mobil internetforbindelse. Det forekommer ret mystisk.

Jeg har fulgt de råd som er at finde på internettet som går ud på at fjerne
alle versioner af Java (fra Sun) og installere den sidste nye version. Jeg
har forsøgt at fjerne fluebenet i menupunktet i McAfee 'Scan efter virus ved
at identificere trusselsmønstre'. Jeg har forsøgt at fjerne McAfee, rense
helt op efter rester af McAfee og reinstallere McAfee igen på en af
maskinerne. Lige lidt har det hjulpet.

Den gamle router var en D-Link DI-714P+ og den nye router er en D-Link
DI-524UP. Man skulle tro at disse to routere var rimelig identiske i
funktionsmåde men problemer er der alligevel.

Vores styresystem er Windows XP på 4 af maskinerne og Windows Vista på en af
dem. På alle maskiner opstår det samme problem.

Tilbage står browseren. Det fungerer hverken på Internet Explorer 8 eller
Mozilla Firefox vers. 4.

Jeg er desværre kørt helt fast nu. Hvad kan årsagen være og er der er en
løsning ud over at skippe McAfee?

--
Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-04-11 10:52

Den 22-04-2011 11:24, OZ2D skrev:
> [...]
> vores antivirus-program "McAfee Total Protection" bliver sat ud af drift.

Så er det ikke routeren, der er problemet, men McAfee Total
Protection. Du skal så finde løsningen i McAfee. Enten ved
at ændre i programmets indstillinger eller ved at fjerne
programmet. Førstnævnte bør være muligt, men jeg kender ikke
programmet og dine indstillinger, så jeg kan desværre ikke
hjælpe nærmere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-04-11 14:47

OZ2D skrev den 22-04-2011:
> Jeg har forsøgt at fjerne McAfee, rense helt op efter rester af McAfee og
> reinstallere McAfee igen på en af maskinerne.

Har du brugt deres eget værktøj MCPR.exe til at fjerne McAfee resterne?
http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS100507

Virker SlemID, når McAfee er fjernet?

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : OZ2D

Dato : 22-04-11 23:20

"Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Har du brugt deres eget værktøj MCPR.exe til at fjerne McAfee
> resterne? http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS100507

Ja det har jeg.

> Virker SlemID, når McAfee er fjernet?

Ja det gør det og det virker også når jeg sætter McAfee midlertidig ud af
drift.

--
Kim

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-04-11 10:12

OZ2D skrev den 23-04-2011:
> "Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det har jeg.

> Ja det gør det og det virker også når jeg sætter McAfee midlertidig ud af
> drift.

Det tyder da på at det er McAfee der er synderen.
Det ved de sikkert mere om i dk.edb.sikkerhed.virus

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : OZ2D

Dato : 24-04-11 00:00

> Det tyder da på at det er McAfee der er synderen.
> Det ved de sikkert mere om i dk.edb.sikkerhed.virus

PROBLEMET ER LØST. Det handlede om at der på routeren, D-Link DI-524UP, er
et menupunkt under menuen 'LAN' som hedder 'DNS Relay' og her er der en
mulighed for at slå det fra. Nu virker nem-ID lige som det skal.

Ydermere løste det et andet problem som handlede om at den ene af vores to
bærbare computer som bruger Windows Vista som styresystem ikke ville tage
kontakt til en printer som er tilknyttet en af vores tre stationære PC (som
bruger Windows XP) uden at det tog omkring en halv time at printe et eller
andet ud. De fire af vores 5 computere bruger Windows XP som styresystem og
her var der ingen problemer, det var kun Vista-maskinen som bøvlede.

Jeg siger mange tak til dem som brugte tid på at forsøge at hjælpe mig. Jeg
håber at min løsning vil hjælpe nogle andre med lignende problemer.

--
Kim