WYSIWYG - IAWVSA?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-04-11 03:35

What-you-see-is-what-you-get - in-another-window-ved-siden-af:
http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_background_shorthand2

Jeg kan godt lide den "Try-it" de har på W3schools. Perfekt ville det
være, om klikket på kanppen kunne erstates med en tastaturgenvej.

Atr previewe effekten af kodeændringer, er som regel forbundet med
adskillige klik eller alt-tab til browseren + F5, eller lignende. Hvis
man fusker meget og prøver forskellige efttekter af, er det lidt
besværligt.

Findes der noget lignende stand-alone derude?

Jeg brugte i mange år Stones Webwriter, men er begyndt at gå over til
Notepad++. Begge udmærkede editorer, men der er for mange museklik og
tastaturtryk, når det skal gå hurtigt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jeg har lige kvalt en six-pack - bare for at se den dø

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-11 09:07

Kurt Hansen skrev:

> Atr previewe effekten af kodeændringer, er som regel forbundet med
> adskillige klik eller alt-tab til browseren + F5, eller lignende.

Ikke forstået? Jeg klikker på browseren (for at give den fokus,
og derefter trykker jeg Ctrl-R. En etkliksknap ville ikke give
mig en mærkbar lettelse.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-04-11 12:08

On 22 Apr., 04:34, Kurt Hansen <k...@ugyldig.invalid> wrote:
> [...]
> besværligt.
>
> Findes der noget lignende stand-alone derude?

Ikke sikker på, hvad du vil, men...

Jeg vil tro, det kan laves som en bookmark-let. Men det kræver lidt JS-
kendskab. Du skal have en forbindelse til knappen, f.eks. via dens
value (teksten på knappen). JS-en skal så udføre det, som knappen gør
(formentlig en henvisning). Via JSen kan man hente tastaturets input
(key). Sådan man kan hente den knap, som skal aktivere henvisningen.

Prøv at kigge på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bookmarklet

Udover det, så har både Google og Firefox deres egen mulighed for
extensions, som man selv kan lave, og her burde det også være muligt.
Hvis du har en del tid til overs til at lære hvordan (det er vidst
også javascript)... Det er meget lig sådan, som f.eks. Webdeveloper
laver en validering via W3C af nuværende side.

MVH
Rune Jensen