Additiv mod dieselpest
Fra : Klaus Hansen

Dato : 21-04-11 13:14

hej, jeg har i oktober købt en westerly longbow med 28 hk volvo penta.
Endelig er jeg kommet ud og sejle. Men jeg har mindst 1 bekymring. Jeg
overtog den med halvtom tank, og jeg ved båden har været til salg i 3
år. Jeg er derfor bekymret for hvad der er i tanken, udover diesel.

Det helt rigtige er selvfølgelig at åbne tanken og rense ordentlig ud,
men er der en genvej?? Bådbutikken hvor jeg handler solgte mig
Yachticon Diesel Plus. Er der nogen ulemper ved at hælde det i tanken?
Mange hilsener

Klaus

Fra : Klaus H

Dato : 21-04-11 20:50

Klaus Hansen wrote:
> [...]
> men er der en genvej?? Bådbutikken hvor jeg handler solgte mig
> Yachticon Diesel Plus. Er der nogen ulemper ved at hælde det i tanken?

Båden har sikkert kostet en hel del tusinde. En ny motor koster mange tusinde.
Det skal være em stor tank, før det koster tusinde kroner at fylde den op.
Så hvorfor ikke bare rense og være sikker på alt er i orden inden du stikker il søs?

Klaus H

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 21-04-11 23:59

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse
Klaus Hansen wrote:
> [...]

Så hvorfor ikke bare rense og være sikker på alt er i orden inden du stikker

Jamen - det er da det endegyldige svar i den forbindelse.
Alle bådejere kan med det samme erkende, at være bådejer er som at stå under
en bruser og smide den ene 100 kr.´s eller 500 kr´s sedler ud i kloaken, så
hvorfor bekymre sig om udgiften til rensning af brændstoftanken - bare gør
det, og dermed er din bekymring da reduceret en del.

Mvh
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-04-11 00:29

Hej Klaus,

Perøv at læse denne artikel:

http://www.danskebaadejere.dk/Rundt%20om%20baaden/Under%20daek/~/media/Baseline_site/Rundt%20om%20baaden/under%20daek/mini_motorkursus_01%20pdf.ashx

Problemet vil blive forstærket fremadrettet.
I forhold til bådens indretning skal man vælge den mulige løsning for
på bedste måde at kunne dræne vandet ud af dieseltanken.
Den nemme løsning som uansvarlige tilbyder medfører kun resistente
bakterier i fremtiden.
Prøv at sammenligne lidt med den uhæmmede tildelingen af antibiotica
til dyr og mennesker.
Det er et uhyggeligt skråplan at komme ind på, hvorimod god
housekeeping ikke skader.

Mvh/Harding