Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Domæneslagsmål i fotobrancen.
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 21-04-11 07:19

Man kan mene hvad man vil om følgende artikel min i min verden har
Click-fotokæden fået en gevaldig ridse i lakken af det og derfor jeg går
nok uden om dem næste gang jeg skal have nyt udstyr.

http://www.version2.dk/artikel/18851-ny-domaeneafgoerelse-klikfotodk-skal-aflevere-domaenet-til-clickdk

/Lars

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-04-11 07:31

Den 21-04-2011 08:19, Lars Peter Larsen skrev:
> Man kan mene hvad man vil om følgende artikel...

Det gør jeg så. Uden at kende noget til nogle af de implicerede, ser det
ud til at click.dk har vundet og klikfoto.dk tabt.

Er du ikke kommet til at ombytte?

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-04-11 09:33

On 2011-04-21 08:19:28 +0200, Lars Peter Larsen
<lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> said:

> [...]
> Click-fotokæden fået en gevaldig ridse i lakken af det og derfor jeg
> går nok uden om dem næste gang jeg skal have nyt udstyr.

Jeg

synes denne afgørelse er ganske rimelig, Click-foto er jo et
registreret varemærke, som har eksisteret i rigtig mange år, og
lydmæssigt kan man jo ikke høre forskel på click og klik, så det er
helt klart en sag om snyltning på et forretnings kendetegn.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-04-11 14:24

On 21-04-2011 10:32, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> varemærke, som har eksisteret i rigtig mange år, og lydmæssigt kan man
> jo ikke høre forskel på click og klik, så det er helt klart en sag om

Jeg undrer blot, at KlikFoto har kunnet bruge domænet mere end 6 år, før
Click gør kravet gældende.

Læg mærke til at det ikke er "Click-Foto", der er registreret varemærke,
men kun ordet "CLICK" tilsyneladende med store bogstaver.

http://www.rettigheder.dk/index.php?action=wizard1&fromindex=click&x=0&y=0

Der var et (nu lukket) firma, der hed Clicksalg, der var gennem Click's
maskine også. ClickSalg mente at de som netbutik havde ret til at bruge
ordet, fordi man klikker med en mus, når man køber varer over nettet. De
solgte "desværre" også fotoapparater, ellers var de nok sluppet fri...

Bo //