MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gratis program til rip af lydspor fra DVD
Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 20-04-11 05:48

Hej,

jeg har brug for at rippe lydsporet fra en koncert DVD til MP3 eller
andet format. Findes der et godt gratis program til dette?

På forhånd tak,
rondo

Fra : Ole C

Dato : 20-04-11 14:04

Ronnie Ziegler skrev blandt andet:

> jeg har brug for at rippe lydsporet fra en koncert DVD til MP3 eller
> andet format. Findes der et godt gratis program til dette?

Du kunne ikke finde noget på Google...?

--
vh
Ole C

Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 20-04-11 07:07

On 20 Apr., 15:03, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> Du kunne ikke finde noget p Google...?
>
> --
> vh
> Ole C

Det kunne jeg godt men ikke noget, der var gratis. Fælles for dem alle
var, at de var shareware eller gratis prøveversioner, som maksimalt
kunne rippe havldelen af en sang osv. indtil, at man betaler for dem.
Det drejer sig om en enkelt koncert, jeg skal have rippet, så jeg har
ikke lyst til at betale for programmet til det.

Fra : Ole C

Dato : 20-04-11 14:58

> Det kunne jeg godt men ikke noget, der var gratis.

Så trænger du til at forbedre din søgeteknik. Google finder mængder af den
slags gratis programmer.

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-11 15:28

Ole C skrev:

> Så trænger du til at forbedre din søgeteknik. Google finder mængder af den
> slags gratis programmer.

Men du holder de ønskede oplysninger hemmelige?

Krydspostet til: <news:dk.edb.videoredigering>,<news:dk.edb.system.ms-windows>

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 21-04-11 19:13

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> Men du holder de ønskede oplysninger hemmelige?

Du synes måske jeg skulle lægge alle links som Google finder?

--
vh
Ole C

Fra : Hauge

Dato : 21-04-11 20:22

Den 21-04-2011 20:13, Ole C skrev:
> Du synes måske jeg skulle lægge alle links som Google finder?

Mon ikke der efterlyses måden hvorpå du finder de rigtige svar via Google?

Det være sig søgeord og lign..

Svar som "brug Google" kan ikke bruges til en hujende fis, hvis man ikke
lige disker op med, hvad man skal bruge af søgeord, så hellere bare lade
snuden være lukket og holde sin kæft.

Mvh Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-11 09:10

Ole C skrev:

> Du synes måske jeg skulle lægge alle links som Google finder?

Det vil sige at du aner ikke om de fundne links er brugbare?

Jeg synes man skulle droppe en tråd hvis det eneste svar man har
at komme med, er "Prøv Google".

Du kunne for resten spare dig selv for lidt mas ved at skrive det
i din signatur. Så ser alle det hver gang du skriver et indlæg.
Derved bliver verden en lille smule bedre, ikke også?

Fra : Ole C

Dato : 22-04-11 09:50

> Det vil sige at du aner ikke om de fundne links er brugbare?

Nej da. Jeg agter naturligvis ikke at checke mange tusinde links for
spørgeren. Men nu ved han at de er der.

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-11 11:10

Ole C skrev:

> Nej da. Jeg agter naturligvis ikke at checke mange tusinde links for
> spørgeren. Men nu ved han at de er der.

Kender du nogen der ikke ved at der ligger hundredevis af
googlelinks ligegyldigt hvad man søger på?

Fra : Ole C

Dato : 22-04-11 14:12

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> Kender du nogen der ikke ved at der ligger hundredevis af
> googlelinks ligegyldigt hvad man søger på?

Åh, der skal såmænd nok være nogle.
Men nu er det jo ikke aktuelt for spørgeren, at søge på hvad som helst.

Og så:
Jeg ved du holder af at få det sidste ord, men håber du efterhånden selv kan
se, at du har ført denne tråd langt nok væk fra emnet...

--
vh
Ole C

Fra : Max

Dato : 22-04-11 16:40

Hej Ole

> Jeg ved du holder af at få det sidste ord, men håber du efterhånden
> selv kan se, at du har ført denne tråd langt nok væk fra emnet...

Nej, du startede med at være så langt væk fra at hjælpe som man
kan komme, så tråden kan kun komme nærmere.

Max

Fra : Max

Dato : 20-04-11 14:13

Hej Ronnie

> andet format. Findes der et godt gratis program til dette?

Måske http://dvd-mp3.org/index.html ?

Max

Fra : Lyrik

Dato : 21-04-11 08:45

On 20 Apr., 13:48, Ronnie Ziegler <ronnie.zieg...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> jeg har brug for at rippe lydsporet fra en koncert DVD til MP3 eller
> andet format. Findes der et godt gratis program til dette?

AC3Tool10 er det ældste og bedst afprøvede. Ripper til wav/PCM og
derfra til mp3 for eksempel. der er sikkert også andre, men her er
det:
http://www.videohelp.com/tools/AC3Tool

Hilsen
Jens