MS Windows
briani 27239
Sort skærm efter Windows 7 SP1 + IE9
Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-04-11 07:23

Min bærbare er gået i sort, efter at have opdateret med SP1 til
Windows 7 (Home Premium) og Internet Explorer 9.

Den starter godt nok og jeg logger ind. Musepilen står på en sort
skærm. Den kan bevæges, men jeg kan jo ikke se noget.

Nu har jeg startet i fejlsikret tilstand. Desværre er der ikke
oprettet systemgendannelsespunkter (har sikkert slået den fra i sin
tid), så det er ikke en mulighed.

Er der en måde hvorpå man kan skue tiden tilbage FØR SP1 og IE9? Kan
man fjerne disse opdateringer et eller andet sted?

Det skal siges, at det er en ældre Acer, men den har kørt fint på Win
7 indtil nu.

DVD-drevet er defekt og jeg kan ikke tilgå den via LAN fra min
stationære i den nuværende tilstand, så geninstallering af Windows fra
mit eget drev, ser også lidt umuligt ud.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Klaus H

Dato : 20-04-11 12:05

Cut
> DVD-drevet er defekt og jeg kan ikke tilgå den via LAN fra min
> stationære i den nuværende tilstand, så geninstallering af Windows fra
> mit eget drev, ser også lidt umuligt ud.

Hvis USBportene er i orden, kan du vel benytte et eksternt drev. Pvøv så med en reparation fra installationsdisken.

Klaus H

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-04-11 13:46

Wed, 20 Apr 2011 13:05:08 +0200 skrev Klaus H:

>Cut

>Hvis USBportene er i orden, kan du vel benytte et eksternt drev. Pvøv så med en reparation fra installationsdisken.

Yes, det gjorde jeg vist også sidste gang, nu jeg tænker nærmere.

Jeg fandt ud af, at man i kontrolpanelet, hvor man kan afinstallere
programmer, også kan afinstallere Windows' opdateringer. Jeg fjernede
alle tilbage til og med SP1, men stadig sort skærm.

I fejlsikret tilstand er jeg nu i gang med at geninstallere
skærmdriveren, men det opfører sig godt nok mærkeligt. Installationen
har nu kørt i over to timer og der er stadig voldsom aktivitet.
CPU-forbruget ligger og svinger omkring 50% og der bruges 350 Mb RAM.
Der kører ikke andet samtidig.

Gu' ve' hva' den laver?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-04-11 17:09

Wed, 20 Apr 2011 13:05:08 +0200 skrev Klaus H:

>Cut
>
>Hvis USBportene er i orden, kan du vel benytte et eksternt drev. Pvøv så med en reparation fra installationsdisken.

Kan jeg bare kopiere installations-cd'en over på usb-drevet?

Så vidt jeg husker, var det den måde jeg installerede på i sin tid.
Det var i hvert fald ikke noget med at mounte en ISO, eller andet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jeg har lige kvalt en six-pack - bare for at se den dø

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-04-11 18:40

Ja. Det vil dog ikke virke med alle installationsCD/DVD'er, men
Windows er der ingen problemer med i den retning.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-04-11 19:18

Thu, 21 Apr 2011 19:40:01 +0200 skrev Jens Peter Karlsen:

>Ja. Det vil dog ikke virke med alle installationsCD/DVD'er, men
>Windows er der ingen problemer med i den retning.

Hmmm, thoeh ... det hjælper bare ikke meget. DVD-drevet er defekt og
Windows kan kun starte i fejlsikret tilstand. Når jeg starter
installationen fra det eksterne USB-dreb, kopierer den filer o.s.v.
men jeg får at vide, at den ikke kan kopiere alle de nødvendige filer.
Hvis jeg vælger "Opgradering" siger den, at det ikke kan lade sig gøre
i fejlsikret tilstand.

Jeg er lost.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Der er kun én ting der er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt !

Fra : Cykelsmeden

Dato : 27-04-11 20:16

Den 27-04-2011 20:18, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> men jeg får at vide, at den ikke kan kopiere alle de nødvendige filer.
> Hvis jeg vælger "Opgradering" siger den, at det ikke kan lade sig gøre

Jeg har ofte reddet en øm r.. ved at tage disken ud, sætte den i et
usbinterface og så som usb-disk på en "REN" maskine med et godt
av-program. (Er ældig godt tilfreds med MicrosoftSecurityEssentials)
Højreklik på disken og vælg "scan". Man forbavses tit af folks virusfri
diske

//finn

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-04-11 05:55

Wed, 27 Apr 2011 21:16:03 +0200 skrev Cykelsmeden:

> [...]
>av-program. (Er ældig godt tilfreds med MicrosoftSecurityEssentials)
>Højreklik på disken og vælg "scan". Man forbavses tit af folks virusfri

Det forstår jeg ikke meget af. Hvilken disk: DVD'en i det defekte drev
....? Og hvad er det lige man sætter den ind i? Sådan et eksternt
USB-DVD-drev har jeg ikke, hvis det er det du mener.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-04-11 17:55

Nej, det han hentydede til var din harddisk.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-04-11 21:55

Kunne tyde på en defekt HD hvis der ellers er plads nok ledigt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-04-11 05:52

Wed, 27 Apr 2011 22:54:37 +0200 skrev Jens Peter Karlsen:

>Kunne tyde på en defekt HD hvis der ellers er plads nok ledigt.

Det tror jeg ikke. Hvorfor skulle den pludselig blive defekt? Dumt
spørgsmål selvfølgelig, men den har da fungeret upåklageligt indtil nu
og gør det stadig i fejlsikret tilstand.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 28-04-11 09:06

Den 28-04-2011 06:51, Kurt Hansen skrev:
> Det tror jeg ikke. Hvorfor skulle den pludselig blive defekt? Dumt
> spørgsmål selvfølgelig, men den har da fungeret upåklageligt indtil nu
> og gør det stadig i fejlsikret tilstand.

Jeg vil stadig sætte en bajer på en virusscanning fra en ren maskine!
Søg på virus og sort skærm, og du vil se at problemet er bredt!

//finn

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-04-11 17:57

Jamen så kopier filerne over i fejlsikret tilstand.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Edmund

Dato : 03-05-11 13:42

Den 21-04-2011 18:08, Kurt Hansen skrev:

> Kan jeg bare kopiere installations-cd'en over på usb-drevet?
>
> Så vidt jeg husker, var det den måde jeg installerede på i sin tid.
> Det var i hvert fald ikke noget med at mounte en ISO, eller andet.

Prøvede nedenstående på usb pind i går, kræver jo så bare at du kan
sætte bios til at boote på den type usb pind du har

http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

--
Mvh Edmund