Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anmeldelse af pressefotograf
Fra : Soeren Friberg

Dato : 19-04-11 23:04

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-04-11 23:13

>De er bare ikke rigtig kloge:

Trafikkanterne, politiet, pressefotograferne, dem der anmeldte
fotografen.... hvem er ikke rigtig klog(e) ?

//Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-04-11 00:43

Soeren Friberg wrote:
> De er bare ikke rigtig kloge:
> http://www.pressefotografforbundet.dk/news/fotografi/13901/paatale-til-pressefotograf?

Pressefotograferne eller politiet? - Jeg håber godt nok, du mener
pressefotograferne... - Efter min mening vil han højst sandsynlig slippe
alt, alt for let. - Svjv. vil det højst udløse en bøde på 1000kr. at
parkere i nødsporet. - Det er jo fuldstændig sindsygt at parkere på en
motorvej og så bare vade tværs over. - Han kunne jo i værste fald være
blevet skyld i yderligere dødsulykker.

Det burde udløse en bøde på mindst en måneds bruttoløn!!!

mvh. Erik Richard

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-04-11 07:32

Den 20-04-2011, skrev Erik Richard Sørensen:

> [...]
> yderligere dødsulykker.
>
> Det burde udløse en bøde på mindst en måneds bruttoløn!!!

Javist - og når der så sker noget alvorligt så i spjældet med dem. Og
bliver det rigtigt alvorligt, så kan vi altid gribe til lidt
lemlæstelse.....Få dog proportionerne på plads!

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-04-11 07:41

Den 20-04-2011 08:31, Jan Bøgh skrev:

> Javist - og når der så sker noget alvorligt så i spjældet med dem. Og
> bliver det rigtigt alvorligt, så kan vi altid gribe til lidt
> lemlæstelse.....Få dog proportionerne på plads!

Dine forslag virker lidt overdrevet på mig, men ud af PF og en pæn
bødestraf mindst. Han er jo en skændsel for standen! Men det er vel også
der, der sker mindst.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : emjeppesen

Dato : 20-04-11 09:43

Jan Bøgh skrev:

>Javist - og når der så sker noget alvorligt så i spjældet med dem.

I alle tilfælde ville det være rimeligt at sende ham til ny køreprøve.
Han har åbenbart glemt alle regler.

>Og
>bliver det rigtigt alvorligt, så kan vi altid gribe til lidt
>lemlæstelse.....Få dog proportionerne på plads!

Proportionerne ændrer sig jo lynhurtigt, hvis det er hans normale
opførsel i trafikken.

Hilsen emj

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-04-11 11:53

emjeppesen forklarede:

> I alle tilfælde ville det være rimeligt at sende ham til ny køreprøve.
> Han har åbenbart glemt alle regler.

> Proportionerne ændrer sig jo lynhurtigt, hvis det er hans normale
> opførsel i trafikken.

Jamen, kære venner - uanset ens øjeblikkelige forargelse, så må det at
parkere i nødsporet nok høre hjemme i den lettere ende. Jeg gør det af
og til, når jeg skal tage en telefonsamtale hvor jeg skal lave et notat
(kører selvfølgeligt med handsfree - telefonsamtale i bil uden
handfree: 50.000 i bøde!).Ikke at jeg dermed siger at det er i orden,
men hvis det skulle give en måneds løn i bøde (for en nogenlunde lønnet
fotograf vel 40.000 eller mere KKR), hvad skal det så koste at lave
noget, der er værre? Det er vel lige så slemt at cykle over for rødt.
Eller værre. Bøden kunne så være 50.000. Køre i bil over for fuldt stop
100.000 + 1/2 år i fængsel. Spritkørsel 2 år i fængsel. Køre mod
færdselsretningen giver et halvt års løn + 1/2 år i skyggen. Osv.
Der går sku Lene Espersen i det her - mere straf, mere straf og mere
straf - uden at det så i øvrigt hjælper en bønne!

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-04-11 12:13

On 20-04-2011 12:53, Jan Bøgh wrote:

> [...]
> Der går sku Lene Espersen i det her - mere straf, mere straf og mere
> straf - uden at det så i øvrigt hjælper en bønne!

Nej, Jan, du er galt på den - at cykle over for rødt er ikke lige så
slemt idet man
næppe cykler over uden at se om det er farligt og tager man fejl, går
det kun ud over en selv. Mange steder går man over for rødt og i eks.
Paris kan man af en politimand blive gennet over en fodgængerovergang
imod rødt.
Fordi hastigheden er høj på en motorvej, er risikoen for skader - også
for andre - af en helt anden dimension.
Hvad straffen så skal være er en anden sag, men en månedsløn lyder da
ikke urimeligt.

Et af vore mange problemer, retsmæssigt, er at man lovgiver og lovgiver,
men sørger ikke for i praksis at håndhæve. Det giver disrespekt og
ligegyldighed for loven. Hvad ligner det i øvrigt at Lene Espersen som
justitsminister kan højresvinge ind i en scooterkører og slippe med 1500
kr i bøde (plus betinget frakendelse).....Fornuftig lovgivning,
håndhævelse og lighed for loven.....åh, jeg drømmer...

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-04-11 12:25

On 20-04-2011 13:13, Ole Larsen wrote:

og, glemte jeg at nævne, han ikke blot holdt i nødsporet, han
krydsede til fods motorvejen

Fra : ET

Dato : 20-04-11 13:07

> On 20-04-2011 13:13, Ole Larsen wrote:
>
> og, glemte jeg at nævne, han ikke blot holdt i nødsporet, han
> krydsede til fods motorvejen

Her rammer du sagens kerne. Som fotograf må han gerne parkere ved motorvejen
( kun på arbejde), helst godt ind i rabatten, så han ikke holder til gene
for udrykningskøretøjer mm. Ellers var alle de fotos vi ser fra uheld mm.
ikke eksisterende. Hans fejl er alene at han krydsede vejen (med kørende
trafik). Var han blevet på den side han parkerede, så var der igen der tog
notits.
hilsen erik thorsen

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-04-11 13:15

Den 20-04-2011 14:06, ET skrev:
> Som fotograf må han gerne parkere ved motorvejen
> ( kun på arbejde),
Hvilken del af færdsels- eller andre love kan bekræfte denne adgang?

Fra : Robert Piil

Dato : 20-04-11 13:09

Den 20/04-11 13.24, Ole Larsen skrev:
> On 20-04-2011 13:13, Ole Larsen wrote:
>
> og, glemte jeg at nævne, han ikke blot holdt i nødsporet, han
> krydsede til fods motorvejen

....men hvis han havde set sig for først, var det vel ikke så slemt, jvf.
at cykle over for rødt?

Jeg holder helt med Jan her, bortset fra jeg synes han falder i sin egen
fælde ved at sammenligne med Lene Espersen - det er nok lige skrapt nok.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-04-11 13:15

Robert Piil tastede følgende:

> [...]
>
> Jeg holder helt med Jan her, bortset fra jeg synes han falder i sin egen
> fælde ved at sammenligne med Lene Espersen - det er nok lige skrapt nok.

Beklager, jeg kan bare ikke klare det kvindemenneske. Og det er måske
nok ufint - men i hendes desværre alt for lange karriere som
justitsminister var hun uafbrudt og skinger fortaler for højere
straffe. Derfor bugner vores fængsler uden at man vel kan se spor af at
det skulle have haft nogen som helst kriminalitetsforebyggende
virkning.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Robert Piil

Dato : 20-04-11 13:25

Den 20/04-11 14.14, Jan Bøgh skrev:

> [...]
> Derfor bugner vores fængsler uden at man vel kan se spor af at det
> skulle have haft nogen som helst kriminalitetsforebyggende virkning.

Hæ, det var - trods alt - den anden vej jeg mente.

Godt nok synes jeg de andre skribenter går noget over gevind, men at
sammenligne dem med Lene Espersen er nok lige groft nok (overfor dem).

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Robert Piil

Dato : 20-04-11 16:47

Den 20/04-11 14.25, Robert Piil skrev:

> Godt nok synes jeg de andre skribenter går noget over gevind, men at
> sammenligne dem med Lene Espersen er nok lige groft nok (overfor dem).

Hm.. ved nærmere eftertanke er sammenligningen alligevel nok passende.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-04-11 16:51

On 20-04-2011 17:47, Robert Piil wrote:

> Hm.. ved nærmere eftertanke er sammenligningen alligevel nok passende.

Det er sgu ikke tale om sammenligning. Prøv dog at læse - det kan ikke
være så svært

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-04-11 17:14

Den 20-04-2011 17:50, Ole Larsen skrev:

> Det er sgu ikke tale om sammenligning. Prøv dog at læse - det kan ikke
> være så svært

Nok snarere et forsøg på fnidder end en forholden sig til fakta. Når jeg
glor på de der kameraer er der da flere motorveje, hvor trafikken er så
lille, at man lige så godt kunne anlægge parkeringspladser i nødsporet,
mens andre - som jeg nok i første omgang havde i tankerne - ville
tilsvarende adfærd være livsfarlig for ALLE!

Men stadig håber jeg, at fotografen bliver smidt ud af PF, får sit klip
og 500kr. Trods alt skyldes hel balladen et pressefoto, der kan sælges
for 450kr. + moms!

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-04-11 13:30

Den 20-04-2011 14:09, Robert Piil skrev:

> [...]
>
> Jeg holder helt med Jan her, bortset fra jeg synes han falder i sin egen
> fælde ved at sammenligne med Lene Espersen - det er nok lige skrapt nok.

Jeg synes, loven er ganske udmærket. Det giver et klip og 500kr i bøde
for kørsel i nødsporet. Hvor jeg færdes (Holbækmotorvejen) bringes andre
trafikanter helt sikkert i fare ved folks ind-og udkørsel til nødsporet.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-04-11 13:47

Den 20-04-2011 14:29, Soeren Friberg skrev:
> Hvor jeg færdes (Holbækmotorvejen) bringes andre trafikanter helt
> sikkert i fare ved folks ind-og udkørsel til nødsporet.

men jeg kan sagtens se bekræftet en masse ligegyldig motorvej i bl.a.
Nordjylland, hvor der pt. ikke kører en ged. Her kan de jo overnatte på
motorvejen uden væsentlig fare

http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=19859

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-04-11 15:41

Soeren Friberg forklarede den 20-04-2011:

Idiot!

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-04-11 15:43

Den 20-04-2011 16:41, Jan Bøgh skrev:
> Soeren Friberg forklarede den 20-04-2011:

> Idiot!

Har du anvendt linket. Jeg tvivler.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-04-11 19:43

On 20-04-2011 16:41, Jan Bøgh wrote:
> Soeren Friberg forklarede den 20-04-2011:

> Idiot!

SOm sædvanligt ikke noget konstruktivt svar.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-04-11 19:42

On 20-04-2011 14:47, Soeren Friberg wrote:

> men jeg kan sagtens se bekræftet en masse ligegyldig motorvej i bl.a.
> Nordjylland, hvor der pt. ikke kører en ged. Her kan de jo overnatte på
> [...]

Ved ikke om du har en coockie, der hjælper dig. Jeg kommer bare til
forsiden af Trafikken.dk. Hvilket webkamera skal jeg kigge efter ?

Bo //

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-04-11 19:59

Den 21-04-2011 20:42, Bo Bjerre skrev:

> Ved ikke om du har en coockie, der hjælper dig. Jeg kommer bare til
> forsiden af Trafikken.dk. Hvilket webkamera skal jeg kigge efter ?

Hvor jeg skrev, så jeg på Hjørring, Vejle og Holbæk.

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-04-11 15:41

On 20-04-2011 14:09, Robert Piil wrote:

> [...]
>
> Jeg holder helt med Jan her, bortset fra jeg synes han falder i sin egen
> fælde ved at sammenligne med Lene Espersen - det er nok lige skrapt nok.

Har du svært ved at læse? Jeg sammenligner ikke, jeg kommer med et
sidespring af strøtanker om vores retssamfund og nævner her
særbehandlingen af L E, som er/var en af de største trusler mod
vores såkaldte demokratiske retssamfund

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-04-11 13:11

Ole Larsen sendte dette med sin computer:
> On 20-04-2011 13:13, Ole Larsen wrote:
>
> og, glemte jeg at nævne, han ikke blot holdt i nødsporet, han
> krydsede til fods motorvejen

Din argumentation er inkonsistent - at krydse motorvejen til fods må
være temmeligt meget lig at cykle over for rødt. Jeg kan i øvrigt love
dig at jeg har oplevet cyklister køre over for diverse nuancer af rødt,
der bestemt ikke har orienteret sig særlig grundigt i trafikken på
forhånd. Det vil jeg bestemt tro at en fotograf, der er tumpet nok til
at krydse en motorvej, ville gøre.
Men at du mener at en månedsløn i bøde ville være rimeligt bringer dig
så nok i min optik i samme kategori som Lene Espersen og de andre
lov-og-ordenfjolser. Og samfundet i mangel på reaktioner, når det for
alvor bliver alvorligt.

Og jeg kunne aldrig finde på at anfægte jeres ret til at have jeres
holdninger, jeg er bare lodret uenig. Desværre er det nok sådan at
folkestemningen altid understøtter grovere og grovere sanktioner uanset
den emperi, der kan findes for (imod!) nytten af det. Pøblen danser på
fornuftens afsjælede legeme.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-04-11 16:01

On 20-04-2011 14:10, Jan Bøgh wrote:
> [...]
> folkestemningen altid understøtter grovere og grovere sanktioner uanset
> den emperi, der kan findes for (imod!) nytten af det. Pøblen danser på

Nej, den er ikke inkonsistent: En bilist, der kommer med 130, og det er
der mange der gør, risikerer på grund af hastigheden og en tumpe at
torpedere indtil adskillige medtrafikanter. Du overser i dit svar min
bemærkning om hastighedens betydning. Og her nede i det centrale
Danamrk, hvor vi er i underskud med motorveje b l a p gr a den Jydske
motorvejsjunta, er trafikken meget tæt og ofte lige så hurtig som i
udkantsdanmark. Tæt trafik, høj hastighed og et fjols der løber over
motorvejen er opskriften på massekolission
Det er muligt at du ikke politisk er Radikal, men dine spydigheder tyder
på det.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-04-11 16:08

Den 20-04-2011 17:01, Ole Larsen skrev:

> [...]
> motorvejen er opskriften på massekolission
> Det er muligt at du ikke politisk er Radikal, men dine spydigheder tyder

Det var også min pointe i en anden henvisning til konkrete vejkameraer,
at de forskellige holdninger netop må skyldes MEGET forskellig oplevelse
af den konkrete trafik. Der er vitterlig brede, trafikløse boulevarder,
når jeg besøger min nordjyske familie. Det er så ikke tilfældet andre
steder i landet. Hvis man gider forholde sig til fakta kan enhver jo
lave sin egen hurtige trafikoptælling.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-04-11 19:25

Ole Larsen skrev den 20-04-2011:

> [...]
> meget tæt og ofte lige så hurtig som i udkantsdanmark. Tæt trafik, høj
> hastighed og et fjols der løber over motorvejen er opskriften på

Kære Ole - jeg vil på ingen måde forsvare at folk (mis)bruger nødsporet
- jeg ville blot tale imod at man konstant vil hæve sanktionsniveauet
for snart sagt hvad som helst. Og det synspunkt nyder så ikke opbakning
her, hvor lov-og-ordenssegmentet åbenbart boltrer sig.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-04-11 19:57

On 26-04-2011 20:24, Jan Bøgh wrote:

> [...]
> for snart sagt hvad som helst. Og det synspunkt nyder så ikke opbakning
> her, hvor lov-og-ordenssegmentet åbenbart boltrer sig.

Tja, de ofte fremførte ønsker om højere straffe er i mange tilfælde
populistisk stemmefiskeri.
I aktuelle synes jeg ikke misbrug af nødsporet er det værste. Det er imo
misbrug og tværpassage af motorvejen udelukkende p g a nyhedsinteresse.
I den sammenhæng finder jeg personligt ikke mds.løn overvældende. Havde
formålet være at hjælpe en nødstedt, var sagen imo en ganske anden.

Fra : ET

Dato : 27-04-11 10:32

> I den sammenhæng finder jeg personligt ikke mds.løn overvældende. Havde
> formålet være at hjælpe en nødstedt, var sagen imo en ganske anden.

Hvad så hvis svigermor ikke kan holde sig. Eller du høre en underlig lyd
fra motorrummet?
hilsen erik thorsen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-04-11 20:20

On 27-04-2011 11:32, ET wrote:
> "Ole Larsen"<olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad så hvis svigermor ikke kan holde sig. Eller du høre en underlig lyd
> fra motorrummet?

Hvis du har kørekort, håber jeg at du selv kender svaret.

Rastepladser er anlagt med 15-20 minutters afstand, og der kan man
strække ben og gå på toilettet. Det er ikke lovligt at bruge nødsporet
til at reducere overtryk i urinbeholderen.

Hvis din bil er i stykker må du benytte nødsporet. Ophold ved en
havareret bil sker på den ikke trafikerede side af autoværnet. I
udlandet skal man bære gul advarselsvest. Det bør indføres her i landet
som lovkrav.

Det er faktisk ulovligt at køre tør for brændstof på en motorvej.

Hvis politiet vinker dig til standsning på en motorvej, skal man benytte
nødsporet, selv om loven ikke umiddelbart tillader det.

Bo //

Fra : Max

Dato : 20-04-11 13:20

Hej Jan

> Jamen, kære venner - uanset ens øjeblikkelige forargelse, så må det at
> parkere i nødsporet nok høre hjemme i den lettere ende. Jeg gør det af
> og til, når jeg skal tage en telefonsamtale hvor jeg skal lave et

Ja, og den dag en lastbil punktere og tvinges til at trække ud i nødsporet
og pløjer dig ned, ja så har din opførsel også gjort dig fortjent til at
blive slået ihjel på den måde. Men tanken om at det er forbudt at parkere
i nødsporet er lavet for at beskytte andre, ja den falder vel ikke dig ind,
du evner jo ikke at se længere end til din egen næsetip.

Max

Fra : Kurd

Dato : 20-04-11 13:19

"Jan Bøgh" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der går sku Lene Espersen i det her - mere straf, mere straf og mere
> straf - uden at det så i øvrigt hjælper en bønne!

Kan du være god og forklare, hvad du mener med dette:

(for en nogenlunde lønnet fotograf vel 40.000 eller mere KKR)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-04-11 15:45

Kurd formulerede spørgsmålet:
> "Jan Bøgh" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse

> Kan du være god og forklare, hvad du mener med dette:

> (for en nogenlunde lønnet fotograf vel 40.000 eller mere KKR)

Brugen af ordet 'vel' betyder at jeg ikke /ved/ det - jeg kender ikke
ikke aflønningen af fotografer, men har et par journalister i min
omgangskreds. Så jeg gættede på at fotografen nok tjener lidt mindre en
disse og så lander vi omkring de 40.000/md. Men jeg kan som sagt
sagtens tage fejl.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-04-11 04:32

On 27 Apr., 11:32, "ET" <e...@xxx.dk> wrote:

> Hvad så hvis svigermor ikke kan holde sig. Eller du høre en underlig lyd
> fra motorrummet?
> hilsen erik thorsen

Kræver det at man krydser vejen??

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-04-11 16:35

Erik Richard Sørensen wrote:
> Det burde udløse en bøde på mindst en måneds bruttoløn!!!

Med tanke på hvordan familien Danmark ellers opfører sig når der er
en ulykke i modsatte retning på motorvejen er der næppe en særlig
stor risiko.. Trafikken plejer også at gå i stå i den anden retning.

// Hans