stegetid/-temp - råvildtryg
Fra : Henrik

Dato : 17-04-11 08:10

Hej
Jeg undervejer at befri en råvildtryg fra sin sidste tid i fryseren,
men mangler lidt viden og inspiration.

Råvildtryggen (med ben) vejer 2,3 Kg og jeg påtænker at krydre den med
knuste enebær (tørrede), peber, frisk rosmarin og timian samt bardere
den med røget (eller fersk) spæk.

Det jeg savner viden om er:
1, hvad skal skal sluttemperaturen ligge på - hvis vi siger jeg fører
temperatur føleren langs rygbenet?
2. stegemetoden har jeg heller ikke fastlagt mig på - 100 C, 180 C
eller interval stegning - men hvor lang stegetid skal jeg påregne,
hvis vi som udgangspunkt siger de 3 muligheder?

Der jeg savner inspiration er tilbehøret - klassisk er vel
waldorfsalat, asparges kartofler, brun sovs og en gelé (ribs?) af en
art...
Men kan det ikke gøres lidt mere spændende og frækkere af en art? Jeg
har før leget med en "tør" dekonstrueret version af waldorf,
men ...med nyt, skal menu(en) bygges

Kom med nogle konstruktive indspark - tak