rensning af dieseltank
Fra : Roderiet

Dato : 17-04-11 10:18

Hej der I forbindelse med gennemgang af dieselslangerne og rør etc har
jeg demonteret sugerøret til bundtanken som befinder sig i kølen. Føj
for noget fedtet sort slam, der er på væggene af tanken. Jeg kan ikke
rigtig komme ind med hånden i den ene af tankene, så der må ske noget
spuling af en slags. Her er det at I kommer ind med jeres idéer. Der
skal vel bruges en form for opløser til den fedtede kage og denne opløser må
så ikke ødelægge det for dieselen når tanken atter bliver fyldt. Kan jeg
bruge sæbe og andre fedtopløsere og derefter skylle så tilstrækkeligt, at
der ingen sæberester vil være ?. mvh Niels F.

Fra : HKN

Dato : 17-04-11 20:20

Jeg var ude i samme forrige sæson (dieselpest). Skyllede/vasked med sulfo og
derefter med rigeligt vand og børste/flaskerenser, og efter tørring endnu en
skyldning med sprit, og tilsidst spuling af slanger med trykluft.

-Henrik

Fra : Roderiet

Dato : 18-04-11 10:47

Hej der Hurra for de andre på pladsen. løsningen på rensningen er
benzin, og gerne noget for gammelt som de andre hælder ud grundet gum etc.
og bimmelim bliver man også . Ikke så meget af benzinen som af øllerne i
pauserne mvh Niels F.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 19-04-11 02:08

Fremadrettet, prøv at følge de gode råd der er nævnt i dette link:

http://www.danskebaadejere.dk/Rundt%20om%20baaden/Under%20daek/~/media/Baseline_site/Rundt%20om%20baaden/under%20daek/mini_motorkursus_01%20pdf.ashx

Mvh/Harding