Leje af convertible bil til USA roadtrip, ~
Fra : sbn

Dato : 17-04-11 16:25

Hej

Vi er 2 som skal på roadtrip i et par uger i californien, nevada og
arizona senere på året og vil gerne have en convertible at køre i.

De fleste udlejeres sites nævner en Ford Mustang som eksempel-bil men
det ser ud som om man ikke kan regne med at få netop denne, og lige så
godt kan få en Mitsubishi Spyder eller Chrysler Sebring convertible.
Og jeg kan se ud fra diverse billeder og youtube videoer jeg har
fundet at der er EKSTREMT lidt plads i bagagerummet i dem, i forhold
til ford mustang som virker ret rummelig. Det ser ud som om taget
fylder hele bagagerummet i Sebring når det tages af, og Spyderen har
bare et bagagerum der mere minder om en brevsprække….

Vi vil rigtig gerne have en åben bil at køre rundt i, men vi er super
bange for at stå i lufthavnen med vores 2 store kufferter plus
håndbagage og det løse, og få udleveret en bil hvor tingene ikke kan
være i. Vi vil meget nødigt køre rundt/parkere bilen med tasker og
kufferter på bagsædet i hvert fald.

Har I nogle tips eller lign som kan hjælpe os? Kan man lave en aftale
om at man får netop en mustang, eller måske en deal om at man kan gå
til konkurrenten og få den, hvis udlejeren ikke har den stående når
man kommer?

Det er lidt irriterende at tænke på, da vi gerne vil kune booke bil
med ro i maven, uden at være bekymrede over for ovenstående problemer.

Ved nogen i øvrigt – hvis vi ender i kniben med bagagpladsen, om
udlejningsselskaberne så er large nok til at man kan få lov at ændre
sin ordre så vi i stedet for en convertible kan få en stor luxury
eller premium car i stedet, med masser af plads i (og betale
forskellen selvfølgelig)?

På forhånd tak for svar

Fra : Michael H

Dato : 18-04-11 02:38

On 18 Apr., 00:25, sbn <esbe...@gmail.com> wrote:
> [...]
> sin ordre så vi i stedet for en convertible kan få en stor luxury
> eller premium car i stedet, med masser af plads i (og betale

Hej.

Jeg har tidligere haft lejet en Chrysler Sebring, og der måtte bagagen
ind på bagsædet når taget var nede.

Det er normalt ikke et problem af skifte biltype mod betaling, og ofte
så forsøger de alligevel at få en til at opgradere. I kan også
kontakte selskabet for at høre om muligheden for at få en Mustang.

En mulighed for at få en bestemt bil er at anvende en side som:
http://www.dreamcarrentals.com/

Mvh.
Michael H.
www.michaelhkristensen.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-04-11 19:25

On Sun, 17 Apr 2011 15:25:21 -0700 (PDT)
sbn <esbenvb@gmail.com> wrote:

> [...]
> sin ordre så vi i stedet for en convertible kan få en stor luxury
> eller premium car i stedet, med masser af plads i (og betale

Ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål men:
Når nu i skal køre rundt i ørken områder, har i så overvejet om det er
smart i en åben bil? Umiddelbart så vi rigtigt mange turister som kørte
rundt i en åben bil derovre men som havde voldsomt fortrudt da de
opdagede at man faktisk ikke bliver kølet ret meget ned af at køre i
åben bil når luften er 30-50C+
Det er sikkert fedt nok langs kysten osv. men i navada, death valley,
new mexico osv. tror jeg sgu jeg til hver en tid ville foretrække en
bil med kraftig aircondition.

kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-04-11 20:13

Kim Schulz skrev den 18-04-2011 20:24:
> [...]
> Det er sikkert fedt nok langs kysten osv. men i navada, death valley,
> new mexico osv. tror jeg sgu jeg til hver en tid ville foretrække en

enig med overvejelserne omkring cabriolet eller ej.

Vi mødte et dansk par som var helt forhippet på at have fået en
cabriolet ved udlejningen....men i praksis var det bare ikke så fedt,
hvorfor de faktisk valgte at køre med kalechen oppe.

Om det er en kraftig aircondition der skal til eller ej....tja, visse
steder i Death Valley fraråder de faktisk brugen af aircondition, da den
og evt. bilen kan bryde sammen pga. varmen.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jensb

Dato : 19-04-11 17:38

> [...]

>det ser ud som om man ikke kan regne med at få netop denne, og lige så
>godt kan få en Mitsubishi Spyder eller Chrysler Sebring convertible.

Jep, generelt booker man kun en biltype, og ikke en eksakt model.

Hos Hertz har det dog været sådan at når man bookede biler i deres
'prestige' samt 'fun' collection, så bookede man den eksakte model. Og
Mustang Convertible var en del af 'fun' collection, hvormed man kunne booke
en Ford Mustang Convertibel, og så være sikker på at man ikke fik en 'or
similar'.

Men nu tjekkede jeg lige, og kan se at Mustang Convertible ikke længere er
en del af fun collection, og derfor er der altså problemet med at man ikke
kan være sikker på at det er sådan en man får.

Men hvis i kan leve med at det ikke er en convertibel, så har de nu fået en
'adrenaline collection' hvor man kan booke en Ford Mustang GT, og være
sikker på at det er sådan en man får:
http://www.hertz.com/rentacar/vehicleguide/index.jsp?targetPage=vehicleGuideHomeView.jsp&countryCode=US&category=Adrenaline
Collection

Og ellers så prøv at tjekke de andre udlejningsselskaber. Måske er der nogle
af dem der har et tilsvarende system med, at nogle biler kun bookes som
model-specifikke.

Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-04-11 22:47

"Jensb" <ingen@spam.til.mig> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Og ellers så prøv at tjekke de andre udlejningsselskaber. Måske er der
> nogle af dem der har et tilsvarende system med, at nogle biler kun bookes

Nu fremgår det ikke, hvor de vil leje bilen, men jeg forsøgte via en
søgemaskine at finde nogen ved Los Angeles airport, og der var flere link,
hvor det angiveligt var en Mustang convertible, som man kunne booke. Endnu
flere steder med Mustang Convertible eller lignende, men som anført også
nogle steder, hvor det angiveligt var netop denne bil.

Kurt